התכנון: קרן מיקרוגל תטגן רחפני אויב

חברת גנרל דיינמיקס וחברת אפירוס חתמו על הסכם לייצור ואספקת מערכת לנטרול נחילי רחפנים ומזל"טים • כבר בשנה הבאה מתכוונים בחברות להתחיל לפתח את המערכת "לאונידס": "נחזיר את האויב לעידן לא טכנולוגי"

המערכת החדשה, צילום: אפירוס

איום נחילי הרחפנים והמל"טים הינו אחד מהאיומים המשמעותיים ביותר שאליהם מתכוננים בצבא ארצות הברית, ולשם כן הם עסוקים בפיתוח רכבי לחימה להגנה אווירית קצרת טווח, שמבוססים על גלי מיקרוגל. באתר "דיפנס ניוז" פורסם כי חברת גנרל דיינמיקס חתמה ביום שני האחרון על הסכם לשיתוף פעולה עם הסטרטאפ אפירוס, שמייצר מערכת מדוייקת ללחימה מבוססת מיקרוגל בשם "לאונידס".

המערכת החדשה, שמסוגלת לפגוע בנחיל שלם, תוצג על כלי הרק"מ סטרייקר באירופה. כבר כעת מוצבים נגמ"שים מסוג זה באירופה, אולם המערכת שמורכבת עליהם כרגע הינה מערכת ירי לייזר מדוייקת, שיעילה להפלה של רחפן או מזל"ט התקפי בודד. כעת הצבא האמריקני מתכונן לתקיפות של נחילים, ולכן יש צורך בפתרון חדש. ב"דיפנס ניוז" מציינים כי התכנון ההגנתי וההתקפי של המערכת החדשה יחל ב-2022, ויכלול פיתוח מכה שתוציא מפעולה, או אם תרצו – תטגן, נחיל שלם, ובמקביל תוכל לתקוף או להתגונן מפני כלים ימיים או יבשתיים.

המייסד המשותף של הסטארטאפ אפירוס, בו מאר, אמר לאחרונה כי "'לאונידס' תחזיר את האויב לעידן לא טכנולוגי, והם יהיו למעשה באפלה". לפני חתימת ההסכם, ערכה החברה תצוגת תכלית של המערכת מול בכירים במערכת הביטחון האמריקנית במספר מקומות ניסוי בארה"ב. המערכת נבחנה במתארים שונים והראתה הצלחה בפעילות, הן בסביבות קרות עם טמפרטורות מתחת לאפס והן במקומות עם תנאים מדבריים קשים.

בעקבות הצלחת הניסויים נמסר כי המערכת 'לאונידס' "מספקת כוח וביצועים חסרי תקדים והיא מופעלת על ידי כלי קטן ויעיל בצורה דרמטית. מדובר בנשק האנרגטי היחידי שיש לו יכולת מוכחת להתמודד עם נחילי רחפנים ומזל"טים ויש לו את היכולת לתת מהלומות מדוייקות בטווח המבוקש".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר