סרי לנקה נחשבת כבר שנים ליעד תיירות מבוקש במיוחד. שמורות טבע שכוללות חיות נדירות, מקדש ועיר קדושה, וחופי ים קסומים הופכים אותה ליעד אטרקטיבי. כעת נחתמה עסקה שתכניס למדינה מטוסי קרב מתוצרת כחול לבן, שיגנו על התושבים והתיירים הרבים.
בתעשייה האווירית הודיעו היום (רביעי) כי ישביחו מטוסי כפיר עבור חיל האוויר של סרי לנקה, בעסקה שהיקפה כ-50 מיליון דולר, שכוללת את החזרתם של מטוסי הקרב לכשירות, שיפוצם והשבחתם. במסגרת העסקה ישדרגו בתעשייה האווירית את חבילת האוויוניקה הבסיסית של המטוס לרמה המתקדמת ביותר של מטוסי הקרב מדור 4+ הטסים כיום בעולם. תהליך ההשבחה יכלול, בין השאר, העברת ידע לביצוע השבחת המטוסים לאנשי חיל האוויר בסרי לנקה, התקנות שיאפשרו שילוב עתידי של מכ"מים, סנסורים, תקשורת מתקדמת וקסדות חדשות, וכל זאת בתהליך התקנה פשוט ומידי. הליך ההשבחה יתבצע בשיתוף חיל האוויר המקומי ותוך שימוש במתקניו.
מטוסי הכפיר שירתו בחיל האוויר של סרי לנקה כבר בשנות ה-90, בין היתר במהלך הלחימה הפנימית ארוכת השנים נגד המורדים במדינה. הכפיר, בתצורתו המקורית, אומרים בתעשייה האווירית, הביא לשבירת השוויון בשדה המערכה, בכך שאפשר שימוש בחימוש כבד (אלפי טונות) ובאמצעותו הושגה פגיעה מדויקת במטרות האיכות של האויב. הבחירה להשביח עתה את מטוס הכפיר הגיעה, בין היתר, בעקבות ביצועיו המוצלחים בחיל האוויר הקולומביאני. בשנים 2012 ו-2018 השתתפה טייסת הכפיר של קולומביה בתרגילי "RED FLAG" של ארה"ב, לצד חיל האוויר האמריקני וחילות אוויר אחרים. בתרגילים אלו נרשמו תוצאות יוצאות-דופן, אשר בלטו יותר מאלו של מטוסי F15 ,F16 ומטוסים אחרים שהשתתפו בתרגיל.
סמנכ"ל ומנהל חטיבת תעופה של התעשייה האווירית, יוסי מלמד: "אני גאה בכך שמטוס הכפיר של התעשייה האווירית נמצא כיום בשימוש מספר לקוחות בעולם, לרבות קולומביה וארה"ב, כמטוס קרב עיקרי (בקולומביה). אני מודה לחיל האוויר של סרי לנקה על בחירתו החוזרת במטוס, כמטוס הקרב הרב-משימתי העיקרי שלו, ומאמין כי עסקה זו הנה הצעד הראשון לקראת השבחה והצטיידות של הדגם המתקדם של מטוס הכפיר.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו