"אירוע היסטורי": מערכת "חץ 3" הופעלה לראשונה - ויירטה טיל ששוגר מתימן לאילת

שבוע אחרי היירוט המבצעי הראשון של "חץ 2": הצלחה נוספת למערכת הביטחון • הטיל יורט בגובה רב מעל לאטמוספרה: "הוכחה שלמדינת ישראל יש את הטכנולוגיה"

מערכת חץ 3. צילום: אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון

הצלחה מבצעית מרשימה: מערכת "חץ 3" הופעלה לראשונה וביצעה יירוט ראשון הלילה (חמישי) לאחר שטיל שוגר מתימן לאילת. זאת לאחר שבשבוע שעבר מיירט "חץ 2" הופעל לראשונה וביצע סדרת יירוטים מוצלחת.

דובר צה"ל: טיל חץ יירט את האיום מאילת // דובר צה"ל

צה"ל ומשרד הביטחון הודיעו על יירוט מבצעי מוצלח למיירט "חץ 3' שכבת ההגנה העליונה על מדינת ישראל". היירוט בוצע במרחב סוף, הרחק משטח ישראל.

מנכ״ל התעשייה האווירית, בועז לוי: "מדובר ביירוט היסטורי, המדגיש באופן אסטרטגי את המענה הרב שכבתי של מדינת ישראל מול איומים בליסטיים ארוכי טווח.

"מערכת החץ הינה מרכיב ההגנה המרכזי של מערך ההגנה הרב שכבתית המופעלת ע"י חה"א כנגד טילים בליסטיים, והיא מוכיחה שוב כי למדינת ישראל יש את הטכנולוגיות המאפשרות פגיעה של כדור בכדור, גבוה בחלל, ובעיקר את האנשים שמאחורי המערכות - אלה שחלמו, יזמו, תכננו ובנו את המערכות ואלה שמפעילים אותן".

ניסוי מוצלח בחץ 3, צילום: דוברות משרד הביטחון,

זהו היירוט המבצעי הראשון באמצעות מיירט 'חץ 3', שנכנס לשירות מבצעי בשנת 2017. הוא מצטרף ליירוט המבצעי הראשון של מיירט 'חץ 2' בשבוע שעבר.

מערכת 'חץ 3', שמפותחת ומיוצרת במשותף ע"י מנהלת 'חומה' במפא"ת והסוכנות האמריקנית להגנה מטילים (MDA), בהובלת התעשייה האווירית, היא מערכת הגנה אווירית מתקדמת מסוגה בעולם ליירוט טילים בליסטיים בחלל, מחוץ לאטמוספירה.

"חץ 3" הינו מיירט אקסו-אטמוספרי בעל יכולת יירוט ארוכת טווח, בגובה רב מעל לאטמוספירה. 

מצעד צבאי של החות'ים בתימן בחודש ספטמבר, צילום: אי.פי.איי.

מוקדם יותר היום אמר תא"ל דניאל הגרי, דובר צה"ל: "הפעלנו התרעה ואזעקה כי טיל חץ יירט איום רחוק ממדינת ישראל, רחוק מאילת, שכוון לישראל. יירטנו טיל קרקע-קרקע ששוגר לכיווננו. ההגנה באזור אילת והמרחב שלה היא טובה, נתחקר זאת, נלמד ונפיק לקחים". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר