אמו של לוחם מג"ב בראל חדריה ז"ל נפגשה עם בנט

השיחות הקודמות שנערכו בין רה"מ בנט לבין בני המשפחה לא היו מוצלחות • לפני כחודשיים, בזמן שבראל ז"ל עדיין נאבק על חייו בבית החולים, האם התלוננה על כך שבנט התקשר כדי לחזק, אבל לא היה בקי בשמות בני המשפחה, כשמנגד נתניהו ידע "כל פרט"

בנט יחד עם אמו של בראל חדריה ז"ל, צילום: קובי גדעון/ לע"מ

ניצה שמואלי והילה רחימי, אמו ואחותו של לוחם מג"ב שנפל בגבול רצועת עזה, בראל חדריה שמואלי ז"ל, נפגשו היום (רביעי) עם ראש הממשלה נפתלי בנט בלשכתו. בנט הביע את תנחומיו העמוקים על אובדנו של בראל ז"ל, וביקש לחזק את המשפחה באבלה הכבד. רה"מ והמשפחה שוחחו על דרכים להנציח את בראל ואת ערכיו, ערכים של אהבת ארץ ישראל ומדינת ישראל, אחדות ותרומה למדינה.

במהלך הפגישה ראש הממשלה בנט אמר: "בראל היה בחור זהב. הוא היה דוגמא ומופת של אהבת הארץ ותרומה למדינה, מטובי בנינו, לוחם אמיץ בחייו ובמותו. האופן שבו עם ישראל כולו התחבר אליו אחרי מותו מספר הרבה על האישיות יוצאת הדופן שלו - החן, ההומור, הלב הרחב, הפייטריות. אנחנו נפעל להנציח את זכרו של בראל ולשמור את דמותו נוכחת בחיי כולנו. אני אוהב אתכם מאוד".

בנט עם ניצה שמואלי והילה רחימי, אמו ואחותו של בראל ז"ל, צילום: קובי גדעון/ לע"מ

לאחר הפגישה ניצה סיפרה כי "ראש הממשלה קיבל אותנו בחום רב, בכה איתנו, הבין את הכאב העצום שלנו ואת החור שנפער לנו בלב מאז שבראל לא איתנו. מבחינתי, כל מה שנאמר בעבר היה מתוך סערת רגשות והאבל הכבד. השארנו מאחורינו את כל המשקעים ועכשיו אני מרוכזת במטרה אחת בלבד: המשכיות לבראל, ושמדינת ישראל תשלים את החוק שיאפשר לי להיות סבתא לנכד מבראל".

השיחה של האב יוסי עם ראש הממשלה בנט לפני כחודשיים:

השיחה בין האב שבנו נפגע בגבול עזה לראש הממשלה בנט // צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של "הצל"

בהמשך דבריה ניצה התייחסה להנצחתו של בראל ז"ל וציינה כי "ראש הממשלה הבטיח לסייע למשאלת הלב שלי, שהיא גם משאלה של כ"כ הרבה הורים שכולים אחרים שילדיהם נפלו בקרב. ראש הממשלה התרגש מאוד מאיך שבחרנו להנציח את בראל - בהקמת השביל לזכרו - ואמר שתהיה תמיכה בשביל הזה. ראש הממשלה הביע מחוייבות עמוקה לדרישה שלנו לקבל בהקדם את התשובות המלאות לכל השאלות שהעלינו בנוגע לנסיבות האירוע שבו בראל נפל", אמרה ניצה והוסיפה כי היא "מודה לראש הממשלה בנט מכל הלב על פגישה מרגשת וכנה ועל רצון אמיתי לעזור".

סמ"ר בר-אל חדריה שמואלי ז"ל, צילום: דוברות מג"ב

כאמור, השיחות הקודמות שנערכו בין רה"מ בנט לבין בני המשפחה לא היו מוצלחות. לפני כחודשיים ניצה התלוננה על כך שבנט התקשר כדי לעודד ולחזק, אבל לא היה בקי בשמות בני המשפחה ואף התבלבל ובמקום לשאול לשלומו של בראל בעת שהיה מאושפז הוא בטעות שאל לשלומו של האב.

מנגד, זמן קצר לאחר האירוע שבמהלכו נפצע באורח אנוש בראל ולפני שנקבע מותו, גם יו"ר האופוזיציה נתניהו שוחח עם בני המשפחה ובניגוד לבנט הוא זכה אז לשבחים. "בנימין נתניהו צלצל אתמול ב-24:00 שאל שאלות, בירך ובכה בטלפון. כל פרט על הלוחם הוא יודע", אמרה אז ניצה שהדגישה כי בניגוד לנתניהו, "אדון בנט התקשר ב-22:30 בלילה ולא ידע אפילו איך קוראים ללוחם - הוא שאל באיזה בית חולים הוא. בושה וחרפה".

לתרומות לשביל ההנצחה לזכרו של בראל חדריה ז"ל

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר