שיא במג"ב: 320 לוחמות יתגייסו לחיל

רבע מהמתגייסות ללוחמה סימנו את משמר הגבול בהעדפה הראשונה • נוסף על כך, בחיל מתכננים להקים שתי פלוגות חדשות ביו"ש שבהן יהיה רוב נשי, עם 65 אחוז לוחמות

לוחמות במג"ב. למצולמות אין קשר למאמר, צילום: דוברות המשטרה

320 לוחמות מתגייסות היום למשמר הגבול - מספר שיא. נתונים שהגיעו ל"ישראל היום" חושפים כי 26 אחוז מהמתגייסות ללוחמה במחזור אוגוסט 2021 סימנו את מג"ב בהעדפה הראשונה, בעוד כמעט 90 אחוז מהמתגייסות באופן כללי סימנו את מג"ב בהעדפותיהן.

נתונים צבאיים מגלים כי על כל תקן פנוי אחד שיש למג"ב, יש כ-10 מתגייסות שרוצות להגיע לחיל. לאור הביקוש הגבוה במיוחד, בשנה הקרובה יוקמו שתי פלוגות שיהיה בהן רוב של לוחמות, והן תפעלנה בגזרת מג"ב ביהודה ושומרון.

משמר הגבול של המשטרה היה החיל הראשון ששילב נשים בתפקידי לוחמה לפני כחצי יובל. במחזור הראשון של מג"ב בשנת 1995 התגייסו עשרות בודדות של לוחמות שעברו את מסלול ההכשרה. היום, לאחר 25 שנים מסיום הכשרת הלוחמות הראשונה, מתגייסות 320 לוחמות חדשות, שיתחילו היום את קורס הכשרת הלוחמים בבסיס האימונים של מג"ב שבמעלה מכמש.

לוחמות מג"ב, דוברות המשטרה

המדיניות לעתיד: מג"דית ראשונה

הלוחמות במג"ב מהוות כ־35 אחוז מכוח האדם המבצעי שיש לחיל. הן משולבות בכלל היחידות בתפקידי מפתח, מתפקידי פיקוד על לוחמים ולוחמות ועד לתפקידים מקצועיים כמו חובשות קרביות, כלבניות, בלשיות, מפעילות אמצעי לחימה ויחידות הפרות סדר ועוד.

לאחרונה מינה מפקד מג"ב, ניצב אמיר כהן, ארבע מפקדות פלוגה ביהודה ושומרון, חוף, צפון ובית הספר החילי. בנוסף, 16 צוערות נמצאות במסלול ההכשרה לקצינים בבה"ד 1. כל זאת לפי מדיניות המפקד, שרואה בעתיד מג"דית במג"ב וגם מפקדת מרחב מבצעי.

גיוס הלוחמות המסיבי צפוי להיות כזה גם במחזור הבא, וזאת כיוון שעל פי החלטתו של ניצב כהן יוקמו במג"ב יו"ש שתי פלוגות חדשות, שבהן, לראשונה בחיל, יהיה רוב נשי. על פי גורמים בכירים בחיל, התכנון הוא שכ־65 אחוז מכוח האדם בפלוגות הללו יהיו לוחמות.

פלוגה ראשונה תוקם כבר עם סיום הכשרת הלוחמים במחזור אוגוסט 21, והיא תוצב בקו התפר בגזרת ג'נין. קו התפר בגזרה הוא נקודת חיכוך משמעותית ואסטרטגית לביטחון הפנים של ישראל. רק לפני כמה חודשים, נטרלה מפקדת במג"ב ביחד עם לוחמיה שלושה מחבלים שירו לעברם מתת-מקלעים מאולתרים (קרלו).

לוחמות מגב בפעילות, דוברות המשטרה

ניצב כהן התייחס לכוח העולה של הנשים בחיל: "עכשיו זה התור שלכן להצטרף לחיל שתכליתו לתת ביטחון ושירות לאזרחי מדינת ישראל. אני גאה לפקד על החיל, שנותן דוגמה לכלל החברה בשילוב הלוחמות ובהכשרתן. מהיום מוטלות עליכן האחריות וכל המשמעות של המילים 'לוחמת מג"ב', תיקחו אותן ותגיעו איתן בגאווה לסיום ההכשרה ולהמשך השירות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר