"הכתר של הבית": סמל אפיק טרי שנהרג בקרבות בעזה, הובא למנוחות

אפיק, בן 19, לוחם בגדוד נחשון של חטיבת כפיר, נפל בחלקה הדרומי של הרצועה במבנה ממולכד • בתקרית הטרגית נהרגו סמל ינון יצחק וסמל דולב חיים מלכה ונפצעו 14 לוחמים נוספים • אחיו אלמוג: "היינו אמורים להיות יחד כל החיים, אני אוהב אותך יותר מכל דבר אחר"

צילום: משה בן שמחון

בעצב רב ובדמעות קורעות לב: סמל אפיק טרי, בן 19, לוחם בגדוד נחשון של חטיבת כפיר, שיצא לקורס מפקדי כיתות ולחם ברצועת עזה, הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בעירו, רחובות.

הלוויתו של אפיק טרי, צילום: יוסי זליגר
הלווייתו של אפק טרי, צילום: יוסי זליגר

אבשלום (אבי), אביו של אפיק, התקשה להספיד את בנו ואמר בבכי מר: "אפיק בני אהובי, קיבלנו את הבשורה הקשה ביום שישי בשעה 16:30 ומאז הכאב שלי רק גדל וגדל. אני לא מאמין שאני צריך להיפרד ממך, לא מאמין שאני עומד פה ומספיד אותך.  קשה לי להפרד ממך, בן יקר שלי, הכתר של הבית. עד שהתגייסת עשיתי הכל, אבל הכל, כדי לשמור עליך. למרות שהיה לי פחד כשהתגייסת, לא אמרתי לך ולא אמרתי לאמא. אמרת לי שאתה יכול לשמור על עצמך לבד האמנתי לך. "אבא תראה כמה תחמושת קיבלתי ואת הרימונים אני הולך לקרוע אותם אבא. אני אבוא עוד שבועיים וחצי. תבטיח לי שתבוא לקחת אותי ושנעשה שבת ביחד.

משפחתו של אפיק טרי, צילום: יוסי זליגר

"הגבורה והמסירות נפש שלך, לא רואים הרבה. אפיק הגיבור שיכול הכל. לא היה לי ספק שאם תצטרך להסתער על האוייב תעשה את זה. אפיק טרי אף פעם לא מוותר, מצטיין בטירונות ובכל מקום. לא בורח ולא מרים ידיים. אמרתי לכולם שתחזור, ברור שתחזור.

"המלחמה שלך נגמרה. עכשיו אתה יכול לנוח. תן לנו כוחות אני מבטיח שאהיה חזק. יומיים שלושה שקשים לי, אני אף פעם לא בוכה, אבל היום קשה לי אתה הגיבור שלי אני מבטיח שאהיה חזק. תשמור בבקשה עלינו מלמעלה ותן לנו כוחות לעמוד על הרגליים באסון הכבד הזה. למה זה מגיע לנו? אפיק, אתה גיבור ישראל".

הלווייתו של אפק טרי, צילום: יוסי זליגר

מחלקתו של סמל טרי מקורס המ"כים, שלחמה יחד ברצועה, נתקלה בבניין שמולכד במטענים רבים, מחבלי חמאס פוצצו את הבניין בעת שהלוחמים שהו בו, כתוצאה מכך הוא נהרג. בתקרית הטרגית נהרגו שני לוחמי צה"ל נוספים מחטיבת כפיר: סמל ינון יצחק וסמל דולב חיים מלכה. כמו כן, בתקרית נפצעו 14 לוחמים, מתוכם מפקד המחלקה וארבעה לוחמים במצב קשה.

האח, אלמוג: "אחי היקר, תמיד עם רצון ורעל בעיניים. לא מאמין שככה הלכת ואני צריך לקבור את אחי הגדו. היינו אמורים להיות יחד כל החיים אני אוהב אותך יותר מכל דבר אחר אני מקווה שטוב לך שם ושאתה בגן עדן במקון הכי טוב שיש. מגיל קטן היית דמות להערצה בשבילי. אני אדאג להנציח אותך וכולם יזכרו שאתה גיבור ישראל. אני אשמור על אמא, אבא ואגם. 

הלווייתו של אפיק טרי בבית העלמין הצבאי ברחובות, צילום: יוסי זליגר

האם אגם: "ראיתי שלושה חיילים והבנתי מיד מה קרה אבל לקח לי זמן לעכל שאח שלי הגדול עם העוצמות, האיש שרק רצה להגן על המדינה הלך לעולמו. אני היחידי שלא הלכתי לבקר אותך כשהמשפחה באה אליך בגלל שהיה לי אימון כדורגל ואתה לא כעסת. היום אני מצטער על זה. ביום רביעי דיברתי איתך בטלפון שאני אוהב אותך ואיחלתי לי שאצליח בכדורגל. אני רוצה להגיד לך תודה שתמיד עזרת ותמכת בי. מגיל קטן הייתי מחקה אותך ולא ידעת שהערצתי אותך והיום אני מעריץ אותך הרבה יותר".

אמו של, אפיק, אושרית, הקריאה מעל לקברו של אפיק ברכות שהוא כתב לה ליום ההולדת שלה ולאחר מכן נפרדה ממנו. 

הלווייתו של אפיק טרי בבית העלמין הצבאי ברחובות,

נציג צה"ל, סא"ל רן כהן, הספיד את אפיק: "אנו מלווים אותך בדרכך האחרונה הכאב גדול והצער גדול. התגייסת במרץ לחטיבת כפיר על אף פציעתך לא ויתרת נלחמת ועשית הכל כדי לחזור לכשירות בלטת מבין כולם הייצת נחוש להיות מפקד קרבי. לוחם דומיננטי חברותי בעל דעה ותמיד הראשון לעזור לחבריך אהבת את מדינת ישראל אהבת במיוחד את הים והשקט ביצעת את המשימות על הצד הטוב ביותר. חבריך מספרים כי העריכו אותך וסמכו עליך. נמשיך את פועלך על מנת להשיב את הביטחון לישראל . אנחנו ננצח. עם ישראל ינצח".

הלווייתו של אפיק טרי בבית העלמין הצבאי ברחובות, צילום: יוסי זליגר
ההלוויה, היום, צילום: יוסי זליגר

החברה קורין: "אני לא מאמינה שאני צריכה להספיד אותך. מה אפשר להגיד על בנאדם כל כך מושלם ואהוב? רק אני ואלוהים יודעים מה היית בשבילי. החבר הכי טוב, שלי איש הסוד שלי, האהבה הראשונה שלי. אמרת לי שרק איתי אתה מצליח לחשוף את הרגשות האמיתיים שלך. אני לא יודעת אם מישהו יצליח לאהוב אותי כמו שאתה אהבת. אתה יודע כמה פחדתי שתלך לקרבי אבל לא היה עם מי לדבר אז אמרתי לך שאני מאחוריך ועכשיו אני מצטערת על זה.

"תמיד דאגת לעשות אותי מאושרת. אפיק שלי, כמה תמכת בי ורצית שאגשים את החלום שלי ודחפת אותי לשיר ועכשיו אני עומדת להגשים את החלום הזה בזכותך. הנה אני כאן, מבטיחה לך, שלא אפסיק להנציח אותך לא משנה מה. אני יודעת כמה חשוב לך הקשר שלי עם המשפחה שלך. אני אומרת לך שאמא שלך היא אמא שלי, ואבא שלך הוא אבא שלי והאחים שלך הם שלי לא אעזוב אותם אף פעם. אם אתחתן פעם, אני אקרא לילד שלי על שמך, אפיק".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר