"לב גדול, אוהב אדם": סמל דולב חיים מלכה נפל בקרב בעזה

סמל דולב חיים מלכה נהרג, לצד שני חבריו לנשק, כתוצאה מפיצוץ מספר מטענים במבנה בו שהו ברצועה • הוא למד בבית חינוך תיכון גליל מערבי, התנדב במד"א, אהב לשחק כדורגל והיה אוהד מושבע של מכבי ת"א • "קהילת שלומי כולה מחבקת את המשפחה האבלה ותמשיך ללוותה", ספד לו ראש המועצה

דולב חיים מלכה . צילום: ישראל היום

הותר לפרסום כי סמל דולב חיים מלכה, בן 19, משלומי, נפל אתמול (שישי) בקרב ברצועת עזה.

דולב חיים ושני חבריו לנשק, סמל אפיק טרי, בן 19 מרחובות, וסמל ינון יצחק, בן 20 ממצפה רמון, נהרגו כתוצאה מפיצוץ מספר מטענים במבנה בו שהו. מפקד המחלקה של הכוח ו-13 לוחמים נוספים, נפצעו בפיצוץ, בהם ארבעה במצב קשה.

שלושה לוחמים נהרגו בפיצוץ מבנה ממלוכד, צילום: דובר צה"ל

דולב חיים למד בבית חינוך תיכון גליל מערבי, במגמה המדעית-טכנולוגית. הוא התנדב במד"א, אהב לשחק כדורגל והיה אוהד מושבע של מכבי ת"א. חבריו אמרו עליו שהיה לו לב גדול והיה אוהב אדם.

דולב חיים שירת בגדוד נחשון בחטיבת כפיר, ובגדוד 450 של חטיבת ביסל"ח (קורס מפקדי חי"ר).

בעקבות המלחמה בצפון משפחתו פונתה מביתה ושוכנת זמנית בעבדון.  

דובר צה"ל על ריבוי הנופלים בפיצוצי מטענים: "אתגר בלחימה האורבאנית, לא מזהים דפוס קבוע" // דובר צה"ל

ראש מועצת שלומי, גבי נעמן: "אין מילים לנחמה. נותר לנו רק לחבק את ההורים והמשפחה היקרה שאיבדה את בנם היקר הגיבור במלחמה על קיומנו.
זו מלחמה המוצדקת ביותר,יותר מאי פעם. היו חזקים. החיילים הצעירים הללו כולם גיבורים וכאיש אחד יצאו למלחמה עד לניצחון מוחלט, כי אין לנו ארץ אחרת. יהי זכרו של דולב ברוך ונצור בליבנו לעד. קהילת שלומי כולה מחבקת את המשפחה האבלה ותמשיך ללוותה".

משה דווידוביץ ראש מועצה מטה אשר: ״הלב דואב ושותת דם. כשהתבשרתי על נפילתו בעזה של דולב, בנך האהוב, שכל כך דאגת לו מיאנתי להאמין. אין מילים שיכולות לתאר את הכאב שפילח את ליבי כשנסעתי לביתך. אני וכל עובדות ועובדי המועצה מחבקים ונעטוף אותך את אבי ואת הילדים המקסימים. יהי זיכרו של דולב מבורך״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר