"מהאזור הזה יצאו המחבלים לטבח": שלושה לוחמים נפלו מפיצוץ מטען בדרום הרצועה

סמל ינון יצחק, סמל דולב חיים מלכה וסמל אפיק טרי, לוחמי גדוד 450, נפלו בקרבות בעזה • באותה התקרית נפצעו 14 חיילים נוספים ביניהם חמישה באורח קשה • דובר צה"ל: "נלמד ונפיק לקחים - יש אתגר גדול בלחימה בשטח אורבני"

דובר צה"ל על האסון בחאן יונס: "מחבקים את המשפחות" // דובר צה"ל

הותר לפרסום: שלושה חיילים, לוחמי גדוד 450 (הכשרת מפקדי כיתות) של חטיבת ביסל״ח, אשר שירתו כלוחמים בגדוד 'נחשון' (90), נפלו בקרבות בדרום הרצועה. סמל ינון יצחק בן 20 ממצפה רמון, סמל דולב חיים מלכה בן 19 משלומי וסמל אפיק טרי בן 19 מרחובות נהרגו כתוצאה מפיצוץ מטען.

באותה תקרית מפקד מחלקה וארבעה לוחמים מגדוד 450 נפצעו באורח קשה. תשעה לוחמים נוספים נפצעו באופנים שונים.

סמל דולב מלכה, סמל ינון יצחק וסמל אפיק טרי, צילום: דובר צה"ל

"אתמול נפלו שלושה לוחמים ואיתם נפצעו 14 לוחמים נוספים. הם קיבלו טיפול ראשוני על ידי לוחמי יחידת 669 ואז הועברו להמשך טיפול רפואי בארץ" אמר בהצהרתו דובר צה"ל. "האירוע התרחש כשהלוחמים סרקו תשתיות טרור בשטח ותוך כדי הסריקות התפוצצו שני מטענים של חמאס במבנים. הפיצוץ אירע קילומטרים בודדים בלבד מיישובי הדרום מהם יצאו מחבלים בשבעה באוקטובר, לכן אנחנו חייבים לטהר את המרחב".

לוחמי צה"ל בדרום הרצועה (ארכיון), צילום: דובר צה"ל

"מחירי המלחמה כבדים וכואבים, כל חלל הוא עולם ומלואו. הכוחות פועלים בשטח בהתאם למודיעין שנצבר כתוצאה מחקר שרתים טכנולוגיים, בעקבות חקירות שבויים שמעניקות מידע על תשתיות טרור במרחב - אלו תשתיות שטרם הגענו אליהן ולעתים מדובר בניסיון של חמאס לשקם תשתיות שהוא השמיש בעבר".

לשאלה המתייחסת לדפוס הפעולה של חמאס למלכד מבנים במטענים ולהפעילם בעת שהייתם של לוחמי צה"ל השיב כי בהחלט יש קושי בלחימה בשטח אורבני וכי "צה"ל משתמש בכל האמצעים בסריקה, בהנדסה ובכלבים".

לדבריו, כל אירוע נלמד ומתוחקר והוסיף כי באירוע זה גם מפקד האוגדה נכנס לעזה על מנת לבצע תיחקור. "נלמד ונפיק לקחים מהר כדי לראות אם יש משהו חדש שעלול לסכן אותם (הלוחמים), זה אתגר גדול בלחימה בטרור בשטח אורבני".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר