הותר לפרסום: סמ"ר שי לוינסון שנחטף לעזה בשבעה באוקטובר - חלל צה"ל

דובר צה"ל מאשר כי גופתו של שי לוינסון בן ה-19 מוחזקת בידי חמאס • היה לוחם בגדוד 77 בעוצבת 'סער מגולן' (7), הוגדר כחלל צה"ל שגופתו מוחזקת בידי ארגון טרור לאחר שהרב הצבאי קבע את מותו

הותר לפרסום: סמ"ר שי לוינסון שחטוף בעזה - חלל צה"ל. צילום: דובר צה"ל

נקבע כי סמ"ר שי לוינסון, החייל החטוף בן ה-19 מגבעת אבני, נפל בקרב בשבעה באוקטובר. הוא הוגדר כחלל צה"ל שגופתו מוחזקת בידי ארגון טרור, לאחר הודעתו של הרב הצבאי הראשי, על בסיס מידע מהימן ולאחר בחינה של כלל הממצאים. גופתו מוחזקת בשבי חמאס ברצועת עזה.

סמ"ר שי לוינסון שנחטף לעזה בשבעה באוקטובר הוגדר כחלל צה"ל // מתוך אתר האינטרנט HOSTAGES AND MISSING FAMILIES FORUM

שי שירת בגדוד 77 בעוצבת "סער מגולן", מפקד טנק בשריון. הוא היה בעל אזרחות גרמנית, בוגר תיכון כדורי במגמת ערבית ושחקן כדורעף. תחילה היה שי היהודי היחיד בקבוצה, אחריו הצטרפו עוד. אימו שלומית, הגיעה מקיבוץ מעפיל, ושיחקה בעילבון בליגה הארצית ולאחר מכן בליגה הלאומית. אחיו הגדול שחק בקבוצה וגם אחותו משחקת בקבוצה, שי עצמו שיחק בקבוצה 6 שנים, בעמדת המצליב ואף זכה עימם באליפות המדינה לנוער בעבר.

איגוד הכדורעף מסר את תנחומיו למשפחתו: "זה יום עצוב לענף הכדורעף ולמדינת ישראל כולה. כל עתידו היה לפניו". מועדון הכדורעף הפועל כפר סבא: "משתתפים בצערם של משפחת לוינסון ומועדון הכדורעף עיילבון עם הידיעה על נפילתו של שחקן המועדון שי במלחמה בעזה. שלא תדעו עוד צער".

שני גולן, שהיתה המחנכת של שי בתיכון כדורי, סיפרה עליו: "שי היה נער מיוחד שכל מה שנגע בו - הפך למושלם. חכם, ערכי, מוביל, חברותי, נאמן, טוב לב, רגיש, מצטיין בכל דבר, מלח הארץ. היה יד ימיני בכיתה, היה מרכז השיכבה, הן בפן הלימודי והן בפן החברתי. גדל בבית מקסים ומשפחתי וחונך לערכי אהבת האדם ועזרה לזולת. הוא יחסר מאוד מאוד לכולם".

המטה להחזרת החטופים והנעדרים כתב על שי לפני ההודעה על מותו: "אי אפשר לפספס אותו, מדובר ב-1.92 מ' של אור שנישא למרחקים בדמותו של בחור צעיר ושאפתן, ספורטאי מצטיין ופעיל למען השלום. בקבוצת הכדורעף המעורבת שבה שיחק נפער חור. חור בצורת בחור מתוק שפעל למען דו קיום, אדם אופטימי עם לב גדול".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר