רצים לכבודם: עשרות השתתפו במרוץ לזכרם של סא"ל עלים עבדללה וסא"ל סלמאן חבקה שנהרגו במלחמה

רצים מכל רחבי הארץ הגיעו לחלוק כבוד לקצינים המוערכים והשתתפו במקצה ל-10 ק"מ • "שני אנשים יוצאי דופן שחיו את החיים כפי שהאמינו ולא ויתרו לעצמם אף לרגע", סיפרו חבריהם

משתתפי המרוץ לזכרם של סמח"ט 300 סא"ל עלים עבדאללה ז"ל, ומג"ד 53 סא"ל סלמאן חבקה ז"ל . צילום: ג'מאל עלי ובילאל ברכאת

במקום שכל כך אהבו: קבוצת רצי מונפורט, אגם הנמצא ליד היישוב מעלות בצפון, קיימו ביום שישי האחרון מרוץ לזכרם של שני קצינים בדרגת סגן אלוף שנפלו במהלך המלחמה: סא"ל עלים עבדללה ז"ל, סמח"ט 300, שנהרג בחזית הצפונית וסא"ל סלמאן חבקה ז"ל, מג"ד סופה 53, שנהרג בחזית הדרומית. 

המרוץ נערך בהשתתפות רצים מכל רחבי הארץ, מכל העדות ומכל הגילים שבאו לחלוק כבוד ולרוץ במקצה של 10 ק"מ. את הרצים הזניקו מונא, אלמנתו של עלים עבדאללה ושרונה שלו מאיירי. בתום המרוץ, כל משתתף קיבל מדבקה עם תמונות הנופלים, צמיד וחולצה. אלמנתו של עבדאללה ואביו של חבקה, ספדו ליקיריהם והודו למשתתפים.  

אלמנתו של סא"ל עלים עבדאללה, ועמאד חבקה, אבא של סא"ל סלמאן, צילום: צילום ג'מאל עלי ובילאל ברכאת

"זכינו לרוץ לאורך השנים לצידם של סלמאן ועלים, שני אנשים יוצאי דופן שחיו את החיים כפי שהאמינו ולא ויתרו לעצמם אף לרגע. שניהם משלבים בחייהם את תכונות הרץ שבהם ובריצה שלהם את תכונות חייהם. הם לא רק היו אנשים מוכשרים, הם היו גם קצינים ומפקדים מצויינים", סיפר מנהל וחבר הקבוצה, רנ"ג חטיבת גולני, באסם סיף, שהשתתף גם הוא במרוץ.

"את סלמאן ועלים איפיין שילוב של שלוש תכונות מרכזיות: רגישות, מצוינות ואומץ. סלמאן ועלים היו אנשים ולוחמים אמיצים, חותרים למגע ודבקים במשימה. תכונות אלו באו לידי ביטוי בחייהם בבית, בצבא וגם בריצה. אנחנו היום רצים לזכרם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר