"רוח ההתנדבות של העולים החדשים גבוהה מתמיד": עולים מצרפת תורמים ביוזמות למען החיילים והחקלאות

בזכות יוזמה מרגשת של פאבריס חלפון, פיזיותרפיסט צרפתי, התאגדו כ-100 מטפלים ממגוון מקצועות פרא רפואיים, עולים מצרפת, והם עוברים עם ציוד בין בסיסי הצבא ומסייעים לחיילים בטיפול בכאבים שגרתיים • אריאל קנדל, מנכ"ל ארגון "קעליטה", מספר: "עולים רבים מסייעים לחקלאים ומשתלבים בפרויקטים שונים ומגוונים נוספים"

עוברים עם הציוד מבסיס לבסיס ברחבי הארץ. צילום: באדיבות עמותת "קעליטה"

בעיצומה של המלחמה, משלחת של מטפלים במקצועות הפרא רפואיים, שהם במקרה גם עולים מצרפת, עוברת בימים אלה בין בסיסי הצבא ומסייעת לחיילים בטיפול בכאבים שגרתיים.

מכולה ניידת שבה 10 מקלחות חמות לרווחת החיילים בשטח // אלירן ברדוגו

פאבריס חלפון, שעומד בראש היוזמה, מספר כי "עם פרוץ המלחמה חיפשתי דרכים לתרום ולסייע, ועשיתי זאת באמצעות אריזת חבילות לחיילים וחלוקתן. בשלב מסוים, הבנתי שאני יכול לתרום יותר במקצוע שלי, כפיזיותרפיסט. חיילים רבים, בסדיר ובמילואים, מתמודדים עם כאבים שגרתיים כמו כאבי גב או כאבי שרירים, ולכן לקחתי יוזמה והחלטתי להגיע לבסיסים עצמם כדי לספק טיפולים לחיילים".

הוא ממשיך ומספר: "עם הזמן והתארכות הלחימה, הצטרפו אלי עוד פיזיותרפיסטים ואנשים נוספים ממקצועות הבריאות, בהם פודולוגים (המתמחים בטיפול רפואי בכף הרגל), רפלקסולוגים, כירופרקטים, מתמחים בדיקור סיני ועוד, ויחד אנו כבר כ-100 מטפלים, עולים מצרפת, שעוברים עם הציוד שלנו מבסיס לבסיס ברחבי הארץ. ההתנדבות הזו ממלאת אותנו בסיפוק, ואנו קוראים למטפלים נוספים להצטרף אלינו ולהקל מעט על החיילים".

פיזיותרפיסטים, פודולוגים, רפלקסולוגים, כירופרקטים, מתמחים בדיקור סיני ועוד, צילום: באדיבות עמותת "קעליטה"

אריאל קנדל, מנכ"ל ארגון "קעליטה" (ארגון הגג של עולי צרפת בישראל), מספר כי "רוח ההתנדבות של העולים החדשים גבוהה תמיד, ובימים אלה במיוחד - שוברת שיאים. ישנם רבים כמובן שמגוייסים ונלחמים, אבל גם מי שאינו בכוחות הביטחון מסייע בכל דרך אפשרית".

מסייעים לחיילים בטיפול בכאבים שגרתיים, צילום: באדיבות עמותת "קעליטה"

"פרט ליוזמה הנהדרת של פאבריס וחבריו המטפלים, ישנם למשל עולים רבים המסייעים לחקלאים ומשתלבים בפרויקטים שונים ומגוונים נוספים. אנו נמצאים בשעה קשה, ומחמם את הלב לראות את האחווה והאחדות הגדולה בעם ישראל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר