תרומה מסכנת חיים: עשרות משלוחים של אפודים קרמיים התגלו כפגומים

במסגרת הבדיקות שצה"ל ומשרד הביטחון עורכים לציוד טרם הם מאשרים את כניסתו למאגר המלחמתי, נערכו ניסויי ירי שחשפו את איכותם הירודה של אמצעיי המגן • המשרד מדגיש: אין להעביר ציוד שאינו עומד בתקן

האפודים הפגומים. צילום: אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון

משרד הביטחון הודיע היום (שני) כי עשרות משלוחים של אפודים קרמיים ולוחות מיגון קרמיים שהובאו לישראל כתרומה התגלו בניסויי ירי כפגומים ומסכנים חיי חיילים - כך עלה מבדיקות שערכו יחד עם צה"ל.

עשרות משלוחים של אפודים התגלו כפגומים // אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון

במסגרת הבדיקות שמבצעים משרד הביטחון וצה״ל: עשרות משלוחים של אפודים קרמיים ולוחות מיגון קרמיים שהובאו לישראל כתרומה, התגלו בניסויי ירי כפגומים ומסכנים חיי חיילים

כזכור, צה"ל והאגודה למען החייל עובדים מסביב לשעון על מנת לקלוט ולהכשיר את הציוד שנתרם למאמץ המלחמתי.

משרד הביטחון עובד מסביב לשעון לקלוט את תרומות הציוד, צילום: אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון

מפתיחת המוקד ביום ה' בבוקר, התקבלו וטופלו אלפי פניות קונקרטיות להעברת ציוד מסוגים שונים, בשיתוף פעולה הדוק עם רשות המסים והמכס. כל אמצעי מיגון, בדגש על אפודים ולוחות קרמיים, נלקח לניסוי ירי ע"י צוות מומחים כתנאי להעברתו לצה"ל. מהתמונות המצורפות ניתן להתרשם כי עשרות סוגים שונים של לוחות מיגון קרמיים שנבדקו, לא עמדו בבדיקות ירי והתגלו כמסכני חיי לוחמים. כמו כן נתרמו אפודים, קסדות, ואביזרים שונים שלא עומדים בדרישות בסיסיות צבאיות כגון עמידות, צבע וכו.

משרד הביטחון וצה"ל קוראים לאזרחים ולתורמים לא להעביר אמצעי מיגון אישי ואמל״ח שלא עברו בדיקות ירי מוסמכות ובדיקות תקניות והתאמה, אשר עלולים לסכן חיים. ציוד שיירכש בתיאום עם מוקד התרומות יוכוון לרכישות של ציוד העומד בתקן.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר