"טוב טהור שלא רואים היום": סגן יפתח יעבץ נפל בהסתערות על מחבלים בנחל עוז

יפתח יעבץ, בן 23 מרמת השרון, קצין ביחידת מגלן מחטיבת הקומנדו, נפל בתחילת המלחמה בהסתערות על מחבלים, שחדרו ליישוב נחל עוז בעוטף עזה • יוני, בן דודו של יפתח, סיפר עליו: "כשאנשים אומרים 'טובי בנינו', אליו מתכוונים"

יפתח יעבץ ז"ל יחד עם אביו. צילום: ללא

סגן יפתח יעבץ, בן 23 מרמת השרון, קצין ביחידת מגלן מחטיבת הקומנדו, נפל בתחילת המלחמה בהסתערות על מחבלים, שחדרו ליישוב נחל עוז בעוטף עזה. אתמול קיבלה המשפחה את הבשורה המרה.

בעקבות קריאות המשפחה: מאות הגיעו להלווית החייל הבודד נתנאל יאנג ז"ל // צילום: יוני ריקנר

בצעירותו היה יפתח טניסאי מצטיין והגיע למקום השלישי באליפות ישראל. הוא נפל ביום ההולדת של אביו. לפני מותו עוד הספיק לכתוב מכתב לאביו גלעד לכבוד יום ההולדת. הוא כתב את המכתב על נייר, כפי שהיה נהוג לפני עידן הסמארטפונים: "אבוש, 53 שמח ונראה כמו 35. אבל עדיין 53. מה שאומר שגם אני בן 23. אבוש, אתה הגיבור שלי. כשאני מתבלבל, תוהה, כשאני מגשש את צעדיי, כשאני שואל – תמיד אתה שם".

"אני כבר בן 23 ואתה 53. זאת דרך משותפת לא קצרה. לעיתים אני מצליח לזהות את עקבותיך בדרך הזו, נעוצות עמוק בקרקע ומסמנות לי את נתיב התקדמותי. אני מאחל לך שתישאר הבן אדם שאתה. הלוחם, הערכי, הרגיש והמקצוען. אבל מעבר להכל, שתישאר האבא שאתה".

הרס בכפר עזה בעקבות מתקפת המחבלים,

בסוף המכתב כתב לאביו: "אני אוהב אותך מאוד, ומאוד, אבל מאוד. שמח שנולדת. יפתח". האב גלעד הוא מייסד ומנכ"ל חברת ההיי-טק אנלייט.

יוני, בן דודו של יפתח, סיפר עליו: "כשאנשים אומרים 'טובי בנינו', אליו מתכוונים. בחתונה שלי הוא היה הראשון להרים אותי על הכתפיים. אין יותר טוב מיפתח שלנו, פשוט אין. רגיש, חכם, נחמד ורך. כשהוא היה בחדר, תמיד היה משדר רוגע, שלווה ופשוט טוב. טוב טהור שלא רואים היום".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר