צילום: יח"צ // הוצאות אחזקה נמוכות. פוקוס אקטיב

אקטיביזם

מעל ל-‭20‬ שנה מאז הושקה לראשונה, פורד משיקה דור חדש לפוקוס תחת השם ACTIV • יצאנו לבדוק

הופק ע"י מחלקת מוספים מיוחדים

כולם חיכו לזה, והנה סוף-סוף זה מגיע:  דלק מוטורס, יבואנית פורד ישראל, משיקה את פוקוס אקטיב החדשה, גרסת קרוסאובר מעניינת למשפחתית של המותג, בשתי צורות מרכב: האצ'בק - ‭ ;Active X‬ וסטיישן ‭ .Active Tourer -‬ המחירים ‭ 131,900 -‬ שקל ו-‭135,900‬ שקל בהתאמה, מאפשרים לפוקוס להתחרות בשתי קטגוריות חמות ופופולריות במיוחד: המשפחתיות הקלאסיות ורכבי הקרוסאובר הקומפקטיים.

זהו קאמבק

הדור הראשון של הפוקוס הושק בישראל בשנת ‭ ,'99‬ כשנה לאחר שהוצג באירופה. מיד לאחר מכן הפך לכוכב ליסינג לצד המאזדה 323 לאנטיס שהיתה בשעתו, כששוק ההייטק פרח, ורכב צמוד לאנשי התעשייה הפך נפוץ וחלק אינטגרלי מתנאי ההעסקה.

לאורך השנים, זכה הפוקוס לעדנה בשוק המקומי ונמכר היטב, כשבדור הקודם (השלישי), לצד תשבחות אודות איכויות ניהוג גבוהות, איכות חומרים והנדסת אנוש טובה, הופנתה כלפי היצרן ביקורת, בעיקר על גיר רובוטי לא מוצלח, מרווח פנים מצומצם וביצועי מנוע פושרים, מה שגרם לפוקוס להיעדר משוק הרכב המקומי בשנים האחרונות.

ניכר כי אנשי פורד לקחו ברצינות את הביקורת שהופנתה כלפיהם, ובדור החדש טיפלו בהם באמצעות גיר אוטומטי פלנטרי, ממדי מרכב גדולים יותר המאפשרים מרווח ונוחות למשפחה ומנוע  חזק, המפיק לא פחות מ-‭182‬ כ"ס, מה שמבטיח הלימה בין עוצמת המנוע ליכולות השלדה, נקודת חוזקה שהיתה לפוקוס מאז ומתמיד. בנוסף, נוספו ברכב בשורות מרעננות בדמות אבזור נדיב, חבילת בטיחות מקיפה וגובה מרכב ומרווח  גחון משופרים (‭16.3‬ ס"מ), המאפשרים לטייל גם  בשבילי קק"ל.

סגמנט רכבי הפנאי, קרוסאוברים קטנים-בינוניים פורח, תוך שהם נותנים מענה נרחב לצרכים  המשפחתיים (מרווח ופרקטיות), דרך אבזור עשיר  יחסית, לרבות מערכות בטיחות תקניות, חיסכון בדלק (הפוקוס אקטיב החדשה מציגה צריכה  ממוצעת מוצהרת של ‭ 17.5-18‬ ק"מ לליטר) ועד יכולת מסוימת לטייל עם המשפחה מחוץ לשולי האספלט.

חוגת הילוכים

שתי הגרסאות של האקטיב מציגות מראה המאפיין קרוסאובר, עם קשתות שחורות המעטרות את בתי הגלגלים, פגושים דומיננטיים המשלבים פסים בגוון כסוף, חצאיות צד מוכספות וחישוקים גדולים ונאים בקוטר ‭ ."17‬ הרכב מצויד גם בפנסי לד.

ממדי הרכב בשתי הגרסאות נדיבים, עם אורך  של ‭ 4.40‬ מ' בדגם ה-‭4.69) X‬ מ' בטורר), ‭ 1.51 ‬  מ' בגובה (‭1.54‬ מ' בטורר), רוחב אחיד לשתי הגרסאות של ‭ 1.84‬ מ' ובסיס גלגלים של ‭ 2.70‬ מ', מה שמקנה ליושבים מאחור מרווח רגליים נאות לצד  תא מטען מכובד (‭341‬ ל' ב-X ו-‭565‬ ל' בטורר).

סעיף הבטיחות מראה אבזור תקני מלא עם  מערך ה-‭,FORD Co-Pilot 360‬ הלקוח מדגמים יקרים יותר של החברה, וכולל בקרת שיוט אדפטיבית שבה גם עצירה מלאה וזינוק מעמידה, שמירת נתיב אקטיבית, מרכוז אקטיבי של  הרכב בנתיב, סיוע אקטיבי להתחמקות ממכשול,  בלימת חירום אוטונומית, זיהוי הולכי רגל, החלפה אוטומטית בין אורות דרך לאורות גבוהים וניטור עייפות נהג.

בישראל ישווקו דגמי האקטיב עם מנוע שלושה צילינדרים בנפח ‭ 1.5‬ ל'  המפיק ‭ 182‬ כ"ס מכובדים (בעולם משווקות גם גרסאות  בנזין חלשות יותר בנפח ‭ 1.0‬ ל'  וגרסאות דיזל), מה שמניב ביצועים  נאים. המיאוץ למאה אורך ‭ 8.4‬ שניות  בלבד בדגם האקטיב X  (‭8.6‬ שניות בטורר).

תיבת ההילוכים היא אוטומטית פלנטארית עם שמונה יחסי העברה. ידית ההילוכים הסטנדרטית הוחלפה בחוגה בקונסולה המרכזית. ברכב חמישה מצבי נהיגה המשפיעים על ההיגוי, דוושת התאוצה, תיבת ההילוכים, מערכות האחיזה והיציבות ומערכות הבטיחות האקטיבית. שלושה מהם לשימוש בכביש ‭ Normal), Sport‬ו-‭,(Eco‬ ושניים לשימוש בתנאי שטח (‭Slippery‬ ו-‭.(Trail ‬

 

בפנים הרכב מוצאים מסך מגע מרחף בגודל ‭ "8 ‬ ובו ממשקים לאפל קאר פליי ולאנדרואיד ומצלמת רוורס ‭ 180‬ מעלות. עוד מקבלים כאן, כאבזור  תקני, כניסה והתנעה ללא מפתח, קיפול מראות  חשמלי, שמשות כהות מאחור, חיישני תאורה  וגשם, בקרת אקלים מפוצלת, משטח טעינה אלחוטי, בלם יד חשמלי עם ‭ AutoHold‬ ותאורת אווירה בתא הנוסעים.

מרווחי הטיפולים גדולים מהרגיל, עם ‭ 30‬ אלף  ק"מ או ‭ 24‬ חודשים בין טיפולים, מה שמגיע קודם, עובדה נוספת המסייעת להוצאות אחזקה נמוכות יותר.

הופק ע"י מחלקת מוספים מיוחדים

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו