שישי שלה: ענת הראל מלכת השבת

מרשה לעצמה עוגות וגלידה, ולא מוותרת על "מסאז' לנפש" עם המשפחה: סוף השבוע של ענת הראל

"העיקר לא לרבוץ בבית". ענת הראל, צילום: עידו לביא

איך נראה יום שישי שלך?

"שישי הוא היום האהוב עלי בשבוע. אני מתחילה באימון כוח 'HIIT' בזום, ומייד אחריו מצלמת תוכן לרשתות החברתיות בנושא אימונים ותזונה. לאחר מכן יש מפגש עם אחותי יעל (48) וחברות קרובות, אנחנו עושות הליכה ספורטיבית בחוף הים בהרצליה ולפעמים עוצרות ב'קפה נוף ים', ומשם אני מתפנה לשנ"צ המתוק ביותר שיש".

וכשמגיע ערב שבת?

"יש אצלנו תורנות אירוח משפחתית. פעם אצל ההורים שלי חיה (73) ורון (76), פעם אצל אחותי ופעם אצלנו. אבא שלי הוא בשלן 'על חלל', ממש שף מבוזבז, וכך גם גיסי אייל. אני ובן זוגי אופיר (52) ממש לא בשלנים, אבל חייבים להשתתף בתורנות. בתקופת הקורונה קיבלתי יותר ביטחון במטבח והיום אני מרימה את כל הבישולים בעצמי. אני מכינה דגים, למשל סלמון או לברק עם מירין ושמן שומשום, עוף, שאני לא אוכלת, סלטים ותפוחי אדמה מעוכים בתנור".

כגורו תזונה וכושר, את מגבילה את עצמך בארוחת שישי?

"אני מכינה אוכל ממרכיבים טריים ומקפידה שלא יהיו יותר מדי סוכר או מלח, אבל בארוחת שישי אני משחררת לעצמי מבחינת כמות הקלוריות. גם אם מדברים על תזונה סביב השולחן, זה בהקשר כללי ולא על מה שאנחנו אוכלים. אני גם לא מציקה לאחרים ולא אכנס מיוזמתי לאנשים לצלחת, אלא אם כן שואלים את דעתי ואז אני מייעצת ונותנת טריקים. יש לנו מסורת להביא לארוחה עוגות טעימות וגלידה, וזה היום שבו אני מרשה לעצמי מתוקים שווים. אחרי הארוחה אני קורסת במיטה, לא מסוגלת לזוז".

איך אתם מעבירים את יום שבת?

"תמיד בפעילות, העיקר לא לרבוץ בבית. אנחנו מטיילים עם חברים. למשל, בשבוע שעבר יצאנו לנחל השופט. בשבתות חורפיות מאוד אני אוהבת ללכת לקולנוע או למוזיאון, ובקיץ אנחנו נפגשים בים או מתארחים אצל חברים".

יש לך זיכרון ילדות מיוחד מסופי השבוע?

"גדלתי במושב שדי חמד ובשבת, מוקדם בבוקר, אבא שלי היה קוטף אשכולית מהעץ, עושה חתכים בסכין ומפזר סוכר. בשבתות חורפיות ישבנו ליד התנור בנעלי בית ובפיג'מות ואכלנו את האשכולית".

נסיים בטיפ לסוף שבוע מושלם?

"לנצל את הזמן כדי לשהות עם אנשים שאנחנו אוהבים. חלק מהבריאות שלנו זה גם לדאוג לבריאות הנפש, וזה ממש מסאז' לנפש".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר