השמעה
"אני מתחילה תהליך שבו אני מחזירה לעצמי דברים שוויתרתי עליהם". נטע ברזילי | צילום: ערן לוי, איפור: ערן ישראלי, שיער: אבי מלכה, סטיילינג: איתי בצלאלי, בגדים: זוהר בן שמעון, בגדים בשער: ריבוק

"עברתי תקופה קשוחה. עכשיו אני מרשה לעצמי דברים שהם פחות ביג"

השנה וחצי שבהן לא יצרה מוזיקה ("זה פגע בי נפשית"), האהבה שהתנפצה ("נלחמתי בשיניים, אבל זה לא הספיק"), הדיכאון בארץ ("הייתי שבורה, עם כל הקלישאות"), יחסי האהבה־שנאה לאירוויזיון ("כמה שיותר להשתחרר מהערב ההוא, יותר טוב"), והחלום להפוך במהירות לאמא ("אני בשלה להתמסדות הזאת") • אחרי הימים הקשים של חייה, נטע ברזילי חוזרת להוציא שירים חדשים, שופטת ב"אקס פקטור" ומסבירה למה נרשמה לאפליקציית היכרויות לסלבס בלבד: "גם דרייק שם, אבל זה מעפן, אני מעדיפה טכנאי מזגנים עם גריז בידיים"

פחות משנה נדרשה לנטע ברזילי בדרך להפוך ממוזיקאית אנונימית שהופיעה בברים עלומים, לכוכבת הנוצצת שהפכה את אירופה לטוי הפרטי שלה. במאי 2018 היא השתחלה לספרי ההיסטוריה כזוכה הרביעית של ישראל באירוויזיון, אבל רק עכשיו, יותר משלוש שנים מאז הערב המפורסם בליסבון, היא מתפנה לדבר על הוויתורים, האתגרים והקשיים שהגיעו בימים שאחרי הדוז פואה.

"זאת היתה תקופה מאוד קשה ולא יציבה. מבחוץ זה נראה נוצץ, אבל כדי לתחזק את עצמי הייתי צריכה להיות מאוד סגורה, כי כולם רצו חתיכה ממני", היא משחזרת.

"היופי בתקופה שאני נמצאת בה היום הוא שאני יכולה לעשות הינדוס מחדש ולהיות פתוחה יותר לאנשים. האובדן הכי גדול שלי היה האנשים, ואני אדם שמאוד אוהב אנשים".

ויתרת גם על חברים קרובים?

"היתה לי חברה טובה, אלמוג, וכשהכל התחיל לקרות ולגדול, החברות הפסיקה. לפני האירוויזיון היה לי הרבה מקום לאחרים, אבל כשהאירוויזיון וכל מה שאחריו קרה, הייתי צריכה מקום ואנרגיה ולהשקיע בעצמי. ניתקתי קשרים, ואלמוג היתה האבדה הכי גדולה מבחינתי.

"רק לאחרונה חזרנו להיות בקשר. זו חברה שפגעתי בה מאוד, ואני מבינה אותה. מה שנקרא 'עלה לי'. בזמנו שלחתי לה כמה הודעות והיא לא ענתה, אבל בהמשך היא ומישהו ששידכתי לה נפרדו, ואז היא כתבה לי. עכשיו חזרנו לחיות את הרווקוּת ביחד. 

"ובכלל, אני מתחילה תהליך שבו אני מחזירה לעצמי דברים שוויתרתי עליהם. דברים שלא הייתי צריכה לוותר עליהם".

• • •

את ברזילי (28) ראיינתי לראשונה למוסף "שישבת" חמישה ימים אחרי הזכייה באירוויזיון. ישבנו בדירת השותפים שלה ברחוב בלפור בתל אביב, בחדר צנוע של מי שרק ימים ספורים קודם לכן נופפה את גביע האירוויזיון לעיני 200 מיליון צופים. בשיחה הנרגשת היא סקרה את חייה, מילדותה בהוד השרון ועד לבמה שכבשה בפורטוגל עוד לפני שחגגה 25.

בסיום הראיון ההוא שאלתי אותה אם היא חוששת מהיום שאחרי, כשרגשות השמחה ידעכו והקריירה האמיתית שלה תתחיל - ביחד עם האתגרים.

"אני לא מפחדת מנפילה, כי זה המקצוע, ואני יודעת שהיא תגיע, וזה אפילו ממשמש ובא", ענתה אז בפיכחון. "אלה החיים. עד היום התמודדתי עם הכל, ואני בטוחה שמעכשיו יהיו מאבקים יותר קשים, כי אני באור הזרקורים".

אם 2018 היתה שנת הפיצוץ של ברזילי, 2021 לימדה אותה לחזור לקרקע ולהתמודד: עם מעבר בין לייבלים שאילץ אותה להפסיק לשיר במשך שנה וחצי; עם פרידה מבן זוג אחרי שנתיים וחצי, כולל שברון לב; ועל הדרך גם עם הקורונה, שהורידה אותה ואת חבריה הזמרים מהבמות. "הגיע שלב שלא היה לי טוב, והיה לי חשוב לשנות אווירה", היא מודה.

נתחיל בשברון הלב הרומנטי. מדובר באילן בן אור (29), איש הייטק יליד ארה"ב שעלה לארץ והכיר את נטע בישראל. במסגרת הרומן ביניהם עזבה את דירת השותפים שלה ועברה לגור איתו בדירה מרווחת ברחוב מלצ'ט בעיר - החלטה שבשורה התחתונה היתה מבחינתה ביג מיסטייק. יוג'.

"שנאתי את הדירה במלצ'ט בכל ליבי, מהיום שנכנסתי אליה ועד היום שעזבתי אותה, בתחילת השנה. זאת היתה דירה גדולה מאוד, וכשאילן חזר ללוס אנג'לס, ניהלנו יחסים בלונג דיסטנס. רציתי למות. לא היה לי טוב פיזית בדירה הריקה, וגם לא טוב במקום שנמצאתי בו בחיים. באחד הסגרים של הקורונה נסעתי לפגוש אותו בארה"ב, אחרי שלושה חודשים שלא נפגשנו, ולפני שיצאתי לשם חילקתי את הדברים בדירה. ידעתי שאליה אני לא חוזרת".

היא ארזה מזוודה מלאה בחלומות רומנטיים ומקצועיים, אבל לדאבון ליבה חזרה מוקדם מהצפוי - בלי האהבה שנשארה מאחור ובלי דירה בארץ להשתכן בה.

"המחשבה המקורית היתה לגור עם אילן בלוס אנג'לס, אבל אז הגיעה הקורונה שגמרה הכל ונתקעתי במדינה שלא היה לי כיף בה, עם אדם שפתאום לא התחברתי לחיים שלו שם. בשנתיים וחצי שלנו בארץ היה כיף מאוד, אבל פתאום היו לו חיים אחרים באמריקה, והתגלו לי כל הפערים התרבותיים. מהר מאוד הבנתי שאין לי מה לעשות איתו בארה"ב".

התכנון שלך היה לעזוב לגמרי את הארץ?

"רציתי לעבור לגור עם אילן, וכמובן להתמקד גם במוזיקה שלי ובקריירה. היום אני יודעת שאם אני יכולה להמשיך ליצור ולעבוד, אני מעדיפה לעשות את זה מפה, מהבסיס שלי בישראל".

עם האקס, אילן בן אור. "הבנו בכאב שזה לא יקרה", צילום: ניר פקין

 

חודש בארה"ב, עם האנגלית ברחובות והמנטליות האחרת, הספיקו לה כדי להבין שמקומה לא אצל הדוד סם. "היה לי ברור מעשרת הימים הראשונים שזה לא יעבוד. אני ממש זוכרת את הרגע שאילן ואני הבנו שזה לא יקרה, וזה היה מאוד כואב. זה רגע שבו ידענו שאהבה לא תספיק. אני רוצה אדם שיבין אותי עד הסוף כשאני מדברת על ספריי קצף ביום העצמאות. אדם שקולט מאיפה אני באה ומה הרקע התרבותי שלי. אני אמנם יוצרת בינלאומית, אבל באה ממקום מאוד ישראלי. ואם אתה, בן הזוג שלי, לא מבין מה אני עושה, זאת בעיה".

לא הבנת את זה כבר ביחסים שלכם בארץ?

"כן, הבנתי, אבל אני פייטרית, ואני תמיד אעדיף להיאבק על אדם מאשר לוותר עליו. גם אילן היה כמוני. העדפנו להילחם על הקשר שלנו בשיניים, כי היו בו המון דברים טובים - אבל זה באמת לא הספיק. בסופו של דבר היה ברור שזה הולך לפרידה, וההחלטה הסופית התקבלה בארה"ב".

היא חזרה לישראל "גמורה ומפורקת", כהגדרתה.

"שבורה עם כל הקלישאות האפשריות, כולל לעבור לגור עם אמא בהוד השרון. הייתי אצלה חודשיים, כי הייתי חייבת. אין דבר מקרקע כמו אמא, ואין דבר שיותר מכניס לפרופורציות ולפוקוס. אמא שלי טאטאה אותי לאסוף את הרסיסים, כי כל מה שחשבתי שיקרה לא קרה: חשבתי שיחזרו ההופעות ושאגור באהבה עם אילן - אבל ההופעות לא חזרו ושנינו נפרדנו".

לאן המשכת אחרי המגורים אצל אמא?

"לא יכולתי להיות לבד. למזלי, בדיוק בן־דודי מאוסטרליה הגיע לביקור בארץ, ובילינו ביחד חודש. גרנו בדירת Airbnb ליד שוק הפשפשים ביפו. אחרי שהבן־דוד עזב, המשכתי לגור בדירה, ואז התפרסם האייטם על הפרידה שלי מאילן. הרגשתי כאילו נפרדנו שוב, והכל צף בחזרה. תחשוב על הסיטואציה: אני לבד בדירת Airbnb, שהשירותים בה הפסיקו לעבוד ואין לי אפילו איפה לעשות פיפי".

קשוח. אפילו האסלה היתה נגדך.

"יודע מה עשיתי? ירדתי למטה בבניין, ראיתי דירה פתוחה ופשוט העזתי לבקש מהדיירים להיכנס לדקה. לא היתה להם דלת לשירותים, אז הם היו חמודים ויצאו החוצה למעני. אחר כך ישבתי איתם לבירה, והבנתי שביפו יש אווירה מאוד פתוחה, ושאם אפתח גם את עצמי - זה יהיה מאוד כיף".

הארה כמעט הוליוודית.

"הבנתי שאני צריכה לחפש דירה ביפו. עברתי הרבה הרפתקאות של מעברי דירה בלתי נסבלים, אבל ידעתי שאני לא מוותרת עד שאני מוצאת את הדירה הכי טובה שאני יכולה לנהל בה את החיים. למזלי, מושיק גלאמין, קרוב משפחתי (אביו של גלאמין וסבתה של ברזילי אחים; ע"ס), מצא לי אותה. היום אני יכולה להגיד שזאת היתה תקופה מאוד קשוחה, אבל מאוד מלמדת".

את ואילן שומרים על קשר?

"לא".

מתגעגעת אליו?

"כן, אבל אני מאוד בדבר הבא. אוי, זה ראיון עצוב".

• • •

 בשנה האחרונה, אחרי תקופת הדממה כפויה שעוד ניגע בה בהמשך, הדברים חזרו להסתדר אצל ברזילי, לפחות מהבחינה המקצועית. היא הוחתמה בלייבל בינלאומי חדש שקשור לתאגיד דיסני, שני שירים חדשים שלה עומדים להשתחרר, וגם ההופעות הבימתיות חזרו.

רק אם אפשר לדבר פחות על אתם יודעים מה. "די", היא שולפת את ציפורניה הארוכות ומגיבה כמעט באינסטינקטיביות כשאני מבקש לחזור לדבר על האירוויזיון.

ניכר שיש לך יחסי אהבה־שנאה עם הזכייה.

"כן. בסופו של דבר זה ערב בחיים שאני לא רוצה שיגדיר לי את כל מה שעשיתי אחריו. כמה שיותר להשתחרר מזה, ככה יותר טוב, ולא משנה איך סיימתי שם".

רוצה להשתחרר מזה?

"מבחינתי, אני כבר משוחררת. אירוויזיון הוא עסק של תחרות והישגיות, מי ינצח ומי ייתן יותר נקודות למי, ואני לא אדם כזה. אני רוצה ליצור ולעשות דברים, עם שותפים, כי הרבה יותר מעניין ביחד. תחרות היא לא דבר בריא לי.

"סליחה על הקלישאה, אבל אני אוהבת להתחרות רק בעצמי. מצד אחד, אני הבחורה הכי לא הישגית בעולם, אבל מצד שני יש לי ארון גביעים מאוד גדול. בשורה התחתונה זה לא מה שמוביל אותי. אני לא צריכה מדליות".

בזכייה באירוויזיון, מאי 2018. "בסופו של דבר זה ערב בחיים שאני לא רוצה שיגדיר לי את כל מה שעשיתי אחריו", צילום: אי.פי

 

אפרופו, בשיר "אפס מאמץ" כתבת: "טושטוש אל תלחץ, נציל את העולם אחרי השנ"צ, אל תביא לי עוד מדליה". אפשר לראות בזה גם עקיצה לכיוונו של דורון מדלי, אחד מיוצרי "טוי". 

"זאת לא היתה עקיצה לדורון, אלא לכל הרעיון של תחרויות, מדליות וגביעים. אני לא מעוניינת לזכות בתארים, אני רוצה לזכות באוזניים שיקשיבו לי ושישירו את השירים שלי בהופעה. בגלל זה ב'אפס מאמץ' היה לי חשוב להכניס את זה, ולא כעקיצה לדורון אלא כעיקרון".

איך דורון הגיב כשהוא שמע את זה בכל זאת?

"בקלילות. הוא מבין שזה קרקס, וככה היה גם כשהוא אמר ש'נקלעתי לסיטואציה' (בראיון המפורסם שלו לחדשות 12 אחרי הזכייה; ע"ס). הכל בסדר".

הדבר הראשון שעובר בראש כששומעים את השיר ואת ההתייחסות למדליות, הוא שאת פחות ממלכתית מבעבר.

"התקופה שלי אז היתה שיקוף מלא של עצמי ברגע ההוא. זה כמו שנכנסתי לתוך שמלת ערב והייתי צריכה להתנהג בצורה אחרת. עכשיו, כשאין לי שמלת ערב לייצג את המדינה, אולי הדברים השתנו.

"אני כן מתנהלת באחריות מאוד גבוהה כלפי כל מי שמסתכל עלי, ואני לא מזלזלת באף אחד, אבל אני מרשה לעצמי היום דברים שהם פחות ביג. כמו 'אפס מאמץ', למשל, שהיה שיתוף פעולה עם סטטיק, בן־אל וג'ורדי שבא משום מקום ועבד מהמם. זה שיר שאפילו אין לו קליפ".

• • •

בקרוב תחזור ברזילי לפריים טיים, הפעם כשופטת ב"אקס פקטור" (רשת 13), המתחרה הגדולה של "הכוכב הבא" של קשת - הזכיינית שבה עלתה לראשונה לתודעה. בתוכנית החדשה היא תהיה שותפה בבחירת נציג ישראל לאירוויזיון 2022.

"כשהציעו לי לשפוט, אמרתי מייד 'לא' ומאוד הסתייגתי", היא משתפת. "הסיבה היא שהיה משהו מאוד משפחתי ב'טדי הפקות' ובכל המקום שממנו באתי בקשת. יואב צפיר (במאי 'הכוכב הבא', ע"ס) וסיון יאנג (אחראי המתמודדים שם; ע"ס) הלכו איתי דרך, וביחד עשינו היסטוריה בריאליטי. הם לקחו אמנות של ילדה מעצבנת שעושה מה שהיא רוצה, ותרגמו את זה למיינסטרים. זה דרש מכולנו המון, ואני לא יכולה לשכוח להם את זה".

פתאום את עוברת למתחרים.

"דיברתי עם נדב (גזונדהייט, מנהלה האישי של ברזילי; ע"ס) ומייד התקשרנו לטמירה ירדני, הבוסית של 'טדי'. גיליתי שהאינטרס שלה הוא האינטרס שלי, ובשיחה חשבנו ביחד מה טוב לי הלאה. אני, מצידי, הסתכלתי על הדברים באופן נקי וחשבתי מה אני יכולה לתת לתוכנית - ובעיקר למתמודדים". 

ומה היו השיקולים שלך להגיד "כן" לרשת?

"אני יודעת עד כמה האירוויזיון חשוב, וכמה התחרות הזאת יכולה לפרק אם מגיעים אליה לא מוכנים. חשבתי מה אני יכולה לתרום, וברגע שעניתי לעצמי על זה - היה לי הרבה יותר קל להחליט. הכל היה נורא ברור.

"האירוויזיון הוא אחריות מטורפת. אפשר לעשות בו נזקים, לא רק לעצמך, אלא גם לתדמית של ישראל. הכל מאוד נפיץ, ויש עלייך המון תשומת לב. אם מישהי כמו שפיטה, נניח, היתה נוסעת לייצג אותנו, זה היה יכול להיות מאוד קשוח מבחינת האקלים בארץ ובאירופה. ובלי קשר, צריך לבחור אדם חזק, אמיץ ומנוסה שאפשר לסמוך עליו, כי אפשר בהחלט להישבר שם". 

שפיטה. "אקלים קשוח", צילום: רונן אקרמן

 

את נשברת?

"הגעתי לאירוויזיון בגיל 25, אחרי עשר שנים על הבמות, וזה עזר לי להתמודד עם הכדורים שנוחתים עלייך אחרי התחרות. זכייה שם היא טקס חניכה מאוד קשוח. אני לא חיה היום את האירוויזיון, אבל אני לא מתעלמת מכמה שהוא שינה אותי.

"בגלל זה היה חשוב לי להיות שופטת. אולי אציל מישהו, כי הטעויות פה יקרות מאוד. זאת חוויה מדהימה שעושה קסם בכל כך הרבה אנשים, אבל היא גם יכולה להיות רעה. עבורי היא היתה שיעור. אין לי חרטות, כי חרטות זה לא דבר בריא. אבל אם אתה שואל אם עשיתי טעויות - התשובה היא כן. כמו מה שסיפרתי על החברים הקרובים".

לקח לך חודשיים להחזיר תשובה חיובית ל"אקס פקטור". 

"זה לקח זמן כי אני הססנית, ואני חייבת לדעת שיש לי פרטנרים טובים. באופי שלי אני שחקנית קבוצה, אבל הייתי גם צריכה לדעת שיש לי חופש אמנותי, ושאני יכולה להגיד כל מה שאני רוצה. כשהבנתי שאקבל את זה, הודעתי להם שכן. 

"סימסתי מייד ליואב צפיר מקשת: 'אני מרגישה צורך לכתוב לך, מאחר שאתה מלווה אותי דרך ארוכה. אני חייבת לך המון, וכל מה שעשינו יחד בנה אותי. יש לי לב כבד, צער חמוץ ובעיקר פחד לצאת לדרך הזאת ברשת'".

מה היתה תגובתו?

"הוא התקשר ומאוד תמך בי, וזה היה מעשה גדול מבחינתו".

אמרת שאת "שחקנית קבוצה". את כזאת בכל התחומים בחיים?

"כן, וזה אליה וקוץ בה. לפעמים זה בא על חשבוני, אבל אני מאושרת שחונכתי ככה. זה קשור בילדה שלא רוצה להיות לבד. הבחירה שלי היא תמיד באנשים שיהיו מוכנים להתאבד בשבילי ויעשו הכל בשביל שאני אצליח. יצירה לבד היא לא משהו שאני נהנית ממנו. אני יכולה לעבוד באולפן לבד, אבל מעדיפה תמיד את הביחד". 

ולהיות שופטת של אחרים, זה דבר שקל לך?

"גם זה קשה לי, כי אני לא רואה את עצמי אוטוריטה. מבחינתי, אני אדם עם דעה כמו כל אחד אחר, ואני לא שונה מנהג מונית שנותן לי עכשיו עצות לקריירה".

מה תביאי מעצמך לכס השיפוט?

"בערכים שלי, למשל, יש דברים שאני לא מסוגלת לסבול. למשל, עצלנות. אם אני מזהה עצלנות וזלזול באינטליגנציה שלי - אני נפגעת. זה כמו לקבל מנה לא טובה במסעדה. מבחינתי, אם כבר אתה עושה משהו, תעבוד עליו קשה. המקצוע הזה, במוזיקה, לא מוותר לך אף פעם, ואם אתה חושב שתשתמש באותו טריק שעבד לפני 15 שנה, אני לא בטוחה שזה מתאים". 

בפאנל השופטים של "אקס פקטור". "אני לא רואה את עצמי אוטוריטה, מבחינתי אני לא שונה מנהג מונית שנותן לי עצות לקריירה", צילום: יח"צ

 

• • •

בשנה וחצי האחרונות לא שמענו שירים חדשים של ברזילי, וזה לא היה במקרה. להדממה הזמנית היתה אחראית החלטתה לעזוב את הלייבל הקודם שלה, BMG, ולעבור ללייבל S curve, שהתאחד בתחילת השנה עם דיסני. מַעבר זה מנע ממנה להוציא לאור שירים חדשים - ולדבריה השפיע עליה לרעה מבחינה נפשית.

"הרגשתי כאילו לקחו לי את האוויר, וזה היה מזעזע", היא משחזרת. "אני נלחמתי שבשנייה שנגיע לדיסני, דבר ראשון ייצא סוף־סוף שיר חדש. ושתבין, הקלטנו אותו וצילמנו לו קליפ עוד לפני שידענו שהמעבר ייצא לפועל רשמית. הייתי פשוט חייבת לעשות את זה בשביל עצמי, לנפש".

בשיר החדש, "CEO" (מנכ"ל/ית, בעברית), ברזיליֿ עומדת ברף ההפקות הגרנדיוזיות והמושקעות שאליו הרגילה את הקהל שלה. את הקליפ לשיר, שצולם באוקראינה בעלות של כמיליון שקלים ומומן מכיסה הפרטי, ביים רועי רז במשך 26 שעות ברצף, והשתתפו בו 40 רקדנים, 20 ניצבים ושלושה סטים שנבנו באופן מיוחד.

"על השיר הזה עבדתי עם בועז ונדרביט, מפיק הולנדי שהגיע לארץ והיה יד ימינו של דיפלו במייג'ור לייזר. הוא מוזיקאי שעשה את כל השירים שהכי מדברים אלי. בועז כתב לי באמצע הסגר הראשון שהוא רוצה לעבוד איתי, והייתי בהלם מזה. בכל פעם שהוא הפעיל ביט ואני שרתי - היה לנו חיבור מטורף".

מאיפה בא ה־CEO?

"בגלל שאני פרפקציוניסטית, חשבתי מה יכול להביא לשיר פאואר. פתאום התחלנו לדבר על CEO, שמתחבר עם זה שאני למעשה המנכ"לית של החברה הפרטית שלי, שאליה נכנסים כספי ההפקות ושממנה אני מוציאה משכורות למי שעובד בשבילי. זה גם מסמל את החזרה שלי לחיים ולכוח שבי אחרי התקופה הקשה. תקופה שבה המדינה כולה היתה סגורה, הלייבל הקודם מנע ממני להוציא שירים, ולכל אחד היו אלף דעות לגבי מה שאני צריכה לעשות. בתוך המצב הזה הייתי צריכה להזכיר לעצמי שהכל יהיה בסדר. זימנתי לעצמי כוח בחזרה".

והצלחת בזימון הזה?

"כן, לאט־לאט".

התחושה היא שאת חוזרת למקומך הטבעי, זה שהיית בו לפני "הכוכב הבא" והאירוויזיון.

"אני מאוד חוזרת לעצמי, הופכת להיות דמות מורכבת שיש בה גם וגם. אני מאוד דואלית: אוהבת להחזיק פאסון - אבל גם מאוד רוצה שיראו עלי דברים אחרים. אני משלבת בין העולמות, וחשוב לי שאנשים יראו".

התהליך הזה קשור גם לכך שאת נראית רוקדת לראשונה באופן מקצועי בקליפ?

"ידעתי שאני רוצה לרקוד בשיר הזה, אבל מאוד פחדתי שזה לא ייצא טוב, כי אני לא יודעת כוריאוגרפיה. אם תשאל אותי איפה רגל ימין ואיפה רגל שמאל, אני לא אדע לענות. יש לי גרוב פנימי וואו, אבל אין לי חוש כיוון ואוריינטציה במרחב. בגלל זה אני לא נוהגת במכונית, אני מפילה מהיד כל כוס מים שנייה, ויש לי בעיות של קשב וריכוז.

"אמנם לא קשה לי עם הגוף שלי, אבל הייתי צריכה מישהי שתשב לי על הראש, וידעתי שעדן שבתאי, הכוריאוגרפית, תעשה איתי את זה. בשלב מסוים היא הביאה את הרקדנים של ביונסה, שבתקופת הקורונה היו זמינים לעבודה - ורקדנו יחד. אני מתחילה לרקוד, וקולטת שהם עפים איתי. היה לי מאוד מרגש שהם נרתמו לזה מייד, ושהם היו מאוד בעדי".

• • •

מאז שהתפרסמה נופפה ברזילי בלא מעט דגלים חברתיים. הבולט שבהם, אולי, נגע לנושא הטעון של נשים מלאות ודימוי הגוף. השיא נרשם במארס 2019 כשהופיעה על המסלול בתצוגת בגדי הים של נטע אלחמיסטר ונועה בני, מהלך שעורר הרבה רעש ודיונים מבורכים. גם מחאת הפוטושופ שקיבלה תהודה מחודשת בשבועות האחרונים לא נעלמה מעיניה.

"מבחינתי, חשוב להוקיע את תופעת הריטוש והסתרת האמת. אני חושבת שמי שמופיעות בסטוריז שעברו ריטושים הן קורבנות בעצמן. חשבתי לא מזמן על ילדה בבית ספר שמעלה תמונה שלה אחרי ריטוש, והבנים באים אליה אחר כך ואומרים לה 'ריטשת את השקיות שלך מתחת לעיניים'. זאת סצנה שמלחיצה אותי.

"המודעות לנושא הזה חשובה, אבל כשמעלים פוסטים שחושפים את הריטושים, כמו שאתה עצמך עושה לאחרונה, הופכים את ההשפלה ללגיטימית - וזה כבר דבר שקשה לי. אני באמת חושבת שכולנו יפות כמו שאנחנו, ולא צריך לפגוע. 

"אני גם שואלת: למה אף פעם לא מעמידים את חברות האופנה הגדולות על פוטושופ שהם עושים? צריך שתקום חברה שתשים כסף על קמפיין בלי פוטושופ. רק כשמגיעים לשורש הבעיה, פותרים אותה.

"אותו הדבר גם בעניין המידות של בגדי נשים. אני התדפקתי על הדלתות של כמה חברות כדי שיביאו מידות גדולות. אמרתי להם פליז, והן לא הביאו. אני עכשיו עושה שיתוף פעולה עם ריבוק, וזאת פעם ראשונה שחברה גדולה כזאת מביאה במלאי גם מידת XXXXL וגם SS. ברגע שחברה מובילה עושה את המהלך ושמה את הכסף, זה מתחיל. אני מקווה שחברותיי המלאות יקנו את הקולקציה, כי זה היסטורי".

את עצמך עושה פוטושופ?

"לא ברמה של להרזות את הגוף ולהוריד היקפים. אם דבר כזה נעשה - זה ללא ידיעתי. לי חשובות סימטריה ואסתטיקה, ואם יש תאורה לא מספיק טובה מתחת לעיניים - אני מלבינה. הפוטושופ עבורי הוא בקטע של 'לייקר' את ההפקה".

אפרופו, מה חשבת על השינוי הגדול שעברה הזמרת אדל?

"אם טוב לה וכיף לה, אז מהמם. כל אחת רשאית להחליט על הגוף שלה, וזה באמת סובייקטיבי. אל לנו להתערב בזה".

אדל. "רשאית להחליט על הגוף שלה", צילום: GettyImages

 

• • •

אחרי שוך הכאב על הפרידה מהאקס, ברזילי גרסת 2021 מרגישה פתוחה, סוף־סוף, לאהבה חדשה.

"בחודשים שעברו מאז אני בתקופת התפרעות גדולה, כי אני רוצה להשתחרר מהפרידה ואני מאוד נהנית להכיר אנשים חדשים", היא מסבירה. "לפני כן לא יצאתי עם אחרים ולא פתחתי את עצמי, ואני חושבת שהגיע הזמן לזה".

אז מה, פתחת פרופיל באתרי היכרויות?

"אין לי טינדר, אבל יש לי 'רעיה' (RAYA), אפליקציית היכרויות לסלבס בלבד שצריך להתקבל אליה, ועושים עלייך בדיקת רקע לפני שמאשרים אותך. זה מחריד, כי נראה שאין שם אף ישראלי חוץ ממני וממושיק גלאמין...".

איזה זוועות ראית שם?

"זה בינלאומי, ויש באפליקציה שחקני כדורסל, אמנים ואנשי עסקים. עד עכשיו ראיתי שם את דיפלו ואת דרייק. מבחינתי זה מעפן, כי אני מעדיפה טכנאי מזגנים. אני רוצה גבר עם גריז על הידיים".

לא חששת להיחשף כך חופשי, באפליקציה?

"אני אמנם עם השם והתמונה האמיתיים, אבל אני לא יכולה להיות כנה לגמרי באפליקציה, כי כולם מדברים ומעבירים אחר כך צילומי מסך. אני לא יכולה להיחשף עד הסוף, כי זה יכול לעבור לאלף ואחד אנשים אחרים. זה דבר שאני מביאה בחשבון, ואני משתדלת להיזהר". 

כעיקרון, קשה לך לסמוך על אנשים?

"מובן שהרבה יותר קשה לי בהשוואה לעבר, ובגלל זה אני גם לא נותנת מעצמי בקלות. זה מאתגר, אבל בסופו של דבר זה ישתלם למי שיצליח לעבור את כל המשוכות שאני שמה. מי שיעבור את כל הדרקונים - יגיע אל הנסיכה".

ואיך עוברים את המשוכות שלך?

"תכלס, שולחים לי הודעה באינסטגרם", היא צוחקת. 

גברים מתחילים איתך?

"רק גברים עם הביצים הכי גדולות בעולם ייגשו אלי. אני מכירה דרך חברים משותפים והעבודה".

איפה את עושה דייטים?

"יש הרבה ספסלים על הים ביפו, ושם אני עושה". 

היה לך קשר רציני מאז אילן?

"לא, אבל אני חושבת שאני כבר בשלה. אלייג'ה, המנקה שלי, אמר שבאוגוסט הבא אני אתחתן, ואני מאמינה באלייג'ה".

מפנטזת על שמלה לבנה בקרוב?

"לא מפנטזת, כמו שבא לי להיות מאוהבת. בא לי פרטנר. אני הכי שותפית ומונוגמית. בא לי מישהו לעוף איתו, ובא לי לבנות אימפריה". 

"אני הכי שותפית ומונוגמית. בא לי מישהו לעוף איתו, לבנות אימפריה". ברזילי, צילום: ערן לוי

 

על ילדים את חושבת?

"כן. ב'אקס פקטור' היתה זמרת שסיפרה על הבחירה שהיא עשתה לא ללדת ילדים, וכשהאודישן שלה הסתיים זזתי הצידה ולא יכולתי להפסיק לבכות. אני לא רוצה להגיע למצב שאני מוותרת על הזכות להיות אמא. זה תפס אותי ממש חזק, וחשבתי על זה המון. אני מאמינה שאהיה אמא מדהימה, אבל לפני כן, ממש כרגע, בא לי להתאהב. אני בשלה להתמסדות הזאת.

"במשך הרבה שנים חשבתי שאני לא יכולה לחיות בזוגיות. חשבתי שכבר לא אחווה את הדבר הזה בחיים. השלמתי עם העובדה שאהיה מרוכזת בקריירה, אבל אז אילן הגיע ולימד אותי שאני יכולה להיות בת זוג מטורפת ומדהימה. זה היה בשבילי שוֹק. עד אז חשבתי שאני כל כך מורכבת, ושאני לא יכולה בשניים.

"ואז החלטתי לשנות את הגישה והתחלתי לחשוב בכיוון החיובי. אני לא מתכוונת לוותר על זוגיות ואהבה, כי אני רוצה להיות אמא".

את יודעת, בימינו לא חייבים זוגיות כדי להיות אמא.

"נכון, אבל כבר אמרתי לך: אני שחקנית קבוצה. אני לא אוהבת לבד. שום דבר אני לא עושה לבד".

erans@israelhayom.co.il

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו