טיפול זוגי בשישי בבוקר. ליאור כלפון | צילום: מיכה לובטון

שישי שלי: ליאור כלפון מקדש את השבת

מהמשקה המיוחד בשישי בבוקר עד התוספת המשפחתית לקידוש: סוף השבוע של ליאור כלפון

ספר על ימי שישי שלך.

"אחרי שבוע של ריצות, מגיע גל של שקט פנימי. אני שותה את משקה הבוקר הקבוע שלי: מים חמימים עם ג'ינג'ר, כמה טיפות לימון, קינמון וכפית דבש, וקורא כותרות לקול ציוץ הציפורים בגינה שלי בבנימינה. אחר כך יש לי פרלמנט טלפוני עם חברתי, מייסדת עמותת 'Make a wish' דניס בר אהרון, על משאלות שהוגשמו השבוע לילדים. אני מתנדב בעמותה כחבר הנהלה כבר יותר מעשור. בעשר וחצי אשתי רויטל (47) ואני יושבים לארוחת בוקר ב'פורט קפה' בנמל קיסריה מול הים. רויטל מאמנת בשיטת NLP והמפגש הזה הוא טיפול הדדי. בחודשים האחרונים, למשל, היא עזרה לי לשנות את דרך החשיבה שלי בעקבות החוויה הלא קלה בבית 'האח הגדול'".

כשמגיע הערב, מתאספים לארוחת שבת?

"אנחנו אוהבים גם לארח וגם להתארח. חמותי נורית היא בשלנית ומארחת מעולה, ואני לא אומר את זה כי היא חמותי... חמי מלא החיים, יוסי, מנגן באקורדיון לנכדים וזו חוויה ממשהו שהולך ונעלם מהעולם לצערנו. אצל אחותי, שאמא שלי זהבה (72), גרה אצלה, אנחנו נהנים מטעמי ילדות. אמא מבשלת מצוין, ואני לא אומר את זה כי היא אמא שלי... כשאנחנו נשארים בבית עם הבנות הגדולות יסמין (16) ומיקה (14) והתאומים יאיר ונוגה (9), המנות נעות בין קוסקוס עם מרק מעולה עד לאפונה וטופו בקרם קוקוס וקארי שאני אוכל כצמחוני, אבל הדבר הכי טעים על השולחן הן חלות הענק שרויטל אופה. הן כוכבות הארוחה".

אתם מקפידים לערוך קידוש?

"אני עורך את הקידוש בדרך כלל, אבל הכי כיף לי כשאבא שלי מאיר (74) מתארח אצלנו ועושה את הקידוש. אנחנו משלבים את הקידוש המסורתי עם קידוש חילוני, והוספנו סבב שבו כל אחד אומר מה היה לו כיף או מיוחד השבוע, או במה הוא הצליח".

איך אתה מבלה את השבתות?

"אם מזג האוויר והמוטיבציה טובים, אני רוכב בבוקר על אופניים לים ביחד עם הסוכן והשכן שלי, רפי עגיב. כשאני חוזר הביתה, כל המשפחה משחקת משחקי קופסה, ואין כניסה לטלפונים. בהמשך יוצאים לטיול משפחתי באופניים או ברגל. כשיש לי יותר פנאי, אני מצייר ומעצב ציורים ופסלים לאתר חדש שאני עובד עליו".

תן לנו טיפ לסוף שבוע מושלם.

"להתנתק מהעבודה ומהטלפון ולצאת לטיול זוגי או משפחתי. רגעים משפחתיים הם מהות החיים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו