השמועות הסתובבו שנים: קשר השתיקה סביב שי אביטל

אף אחד בתעשייה לא נפל מהרגליים אחרי החשיפה על שי אביטל. ואף אחד לא דיבר • ערן סויסה מפזר אבק, כוכבים

שי אביטל, עם נטע אלחימיסטר וטיילור מלכוב, צילום: אור גפן

בתוך פחות מ־48 שעות הצטברו אצלי מאות הודעות באינסטגרם של נערות ונשים, שמספרות שהיו מטרה של סוכן הדוגמניות שי אביטל. כמעט בכל ההודעות ניכר דפוס פעולה חוזר: הבטחות לכסף ולקריירה, שימוש בשמות של כוכבים גדולים כמו בר רפאלי, גל גדות, אסתי גינזבורג, נטע אלחמיסטר, ואפילו גיא עוזרי, המנהל של מדונה. הבשורה המשמחת, עד כמה שיכולה להיות בסיטואציה מגעילה כזו, היא שהרבה מאוד נערות ונשים ידעו לזהות את הסכנה ועצרו אותה בזמן.

אם נודה על האמת, אף אחד בתעשייה לא נפל מהרגליים. השמועות על התנהגות בזויה של אביטל הסתובבו כבר שנים. כך, למשל, עורכת מגזין הנשים ״את״ סיפרה השבוע על שני מקרים לא נעימים, שבעקבותיהם החליטה ב־2018 להפסיק לעבוד איתו. ״שימוש מילולי באלמנטים מיניים או המרמזים למיניות, באופן רעיל מאוד, אבל לא משהו פלילי מובהק״, כתבה. 

לפני חצי שנה גיליתי שהדוגמניות של אביטל לא הוזמנו לאירוע אופנה גדול, מאחר שהמפיקים חששו שהוא יהיה מאחורי הקלעים. המקרה ההוא הזכיר לי איך עבריין המין אלון קסטיאל, שמרצה היום עונש מאסר, לא הורשה להיכנס למועדונים מאותה סיבה.

בימים האחרונים הופנתה לא מעט ביקורת כלפי המיוצגות המצליחות, שבשמן, על פי הטענות, השתמש אביטל כדי לצוד נשים. בזו אחר זו הן פרסמו תגובות לקוניות שנכתבו בקפידה, חלקן גם נבדקו ואושרו על ידי יחצ"נים ועורכי דין.

"גם עכשיו אף אחת מהן לא רוצה להסתבך עם הסוכן הדומיננטי, ואף אחת לא מודה שידעה על מעלליו. אפילו לא טיפה. ההכחשות הללו גרמו להרבה גבות להתרומם: הן היו מסתובבות איתו שעות על שעות, ואף אחת לא ראתה ולא שמעה שום דבר? אין סיכוי״, אמרה לי אחת הקולגות שלהן.

הפרשה המחרידה מעלה הרבה תהיות. למה העדויות נחשפות רק עכשיו? למה איש מבכירי התעשייה לא דיבר? למה המשיכו לשתף איתו פעולה? כמה נשים נפגעו ממנו ופוחדות לספר? האם המקרה הזה יציף מקרים דומים נוספים של פוגעים ונפגעות? ומה עושים כדי למנוע מקרים דומים? 

השאלות האלה דורשות בדק בית עמוק בתעשייה שמתעקשת להיות מאוד יפה כלפי חוץ, אבל לעיתים מתגלה כמאוד מכוערת פנימה. וגם, למי שמיהר להספיד, האירוע הזה הוא תזכורת שמהפכת מי טו עדיין כאן, והיא קורעת את החוטים.

erans@israelhayom.co.il

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר