"ישראל היום" הוא גוף תקשורת שנוסד מתוך האמונה שהציבור הישראלי ראוי לעיתונות טובה יותר, מאוזנת יותר ומדויקת יותר. עיתונות שמדברת ולא צועקת. עיתונות אמינה, אובייקטיבית ועניינית. עיתונות אחרת וללא תשלום. המהדורה המודפסת הראשונה פורסמה ב-30 ביולי 2007, וב-2010 הפך "ישראל היום" לעיתון הישראלי בעל שיעור החשיפה הגבוה ביותר בימי חול. מו"ל העיתון היא ד"ר מרים אדלסון. העורך הראשי הוא עמר לחמנוביץ, והעורך המייסד הוא עמוס רגב. אתרי האינטרנט של "ישראל היום" בעברית ובאנגלית, כמו כן היישומונים (אפליקציות) לאנדרואיד ול-iOS, מציגים חדשות מסביב לשעון, תוכן בלעדי, מבזקים ועדכונים, ניתוחים ופרשנויות, וידיאו, פודקאסטים ושידורים חיים. פלטפורמות הדיגיטל של "ישראל היום" כוללות ערוצי חדשות ודעות, תרבות ובידור, לייף סטייל, טכנולוגיה, ספורט, כלכלה וצרכנות, בריאות, חיילים, אוכל, יהדות, תיירות ורכב. ב-2021 עלו לאוויר האתר החדש והיישומון החדש של "ישראל היום" בעברית, במטרה לספק לגולשים חוויה מהירה, עדכנית, בטוחה ונוחה. תכני המהדורה המודפסת של העיתון זמינים גם באתר, במהדורה יומית מקוונת, ואפשר לקבל אותם גם בניוזלטר. מועדון ההטבות הייחודי "הקליקה של ישראל היום" מציע לגולשי האתר הנחות ומבצעים על מוצרים ושירותים. ישראל היום פתוח להערות, לביקורת ולהצעות לשיפור מקהל הקוראים. פנו אלינו במייל hayom@israelhayom.co.il.

X

"מדד האושר שלי כיום – 8. נראה אם יישאר כך אחרי הבחירות"

התחושה הקשה כשראה איך קיטלגו את היצירה הכי אישית שלו • הבמאי המוכר שאותו הגדיר "שרלטן חסר מעוף" • ולמה דווקא הוא מכולם מסתובב בחוץ בלי כלי ציור • חיים שלמים ב-15 שאלות • והפעם: הצד הטוב של אורי פינק, קריקטוריסט וקומיקסאי

,עודכן
0השמעה
"תפקידי בחיים האלה - לספר סיפורים בתמונות, ולהשתמש בהם כדי לקטר". אורי פינק. צילום: אבישג שאר-ישוב; איפור: ורד בדוסה רוטרו

1. מהו זיכרון הילדות הראשון שלך?
"משחק עם בן דוד שלי אוהד במכוניות צעצוע במושב האחורי בסוסיתא של אבא שלי, בדרך לבקר את דוד בנימין בקיבוץ חוקוק".

2. מהו הדבר האחד שלקחת מהוריך?
"מאבא שלי את חוש ההומור, מאמא שלי - לקחת את הכל ללב. משניהם את מוסר העבודה הייקי".

3. ומהו הדבר האחד שלא לקחת מהם?
"את היכולת המתמטית של אבא שלי ואת האהבה למוזיקה קלאסית ותשבצים מאמא שלי".

4. מיהו האדם שהשפיע ביותר על חייך?
"המורה ורדית מכיתה א', שנתנה לי לצייר בשיעור ואפילו נתנה לי מחברת מיוחדת בשביל זה".

5. מה היה הרגע שבו ידעת - זה מה שאני רוצה לעשות בחיים?
"כשהקומיקסים שציירתי בשיעור, ושאבא שלי כרך בעזרת ציוד הנגרות שלו, עברו ונקראו בין הילדים בכיתה".

6. הרגע שבו הבנת שהצלחת?
"הלכתי ליד דיזנגוף סנטר ושמעתי מאחוריי שני ילדים דנים בלהט ב'זבנג!' שהופיע השבוע במעריב לנוער".

7. הכישלון שהכי השפיע עליך?
"כשראיתי ב'צומת ספרים' את הספר הכי אישי ורציני שעשיתי למבוגרים במדף עם שאר ספרי 'זבנג!'. הבנתי שיהיה לי קשה לצאת מתדמית 'הקומיקס המסחרי לנוער'".

"שמעתי ילדים בדיזנגוף סנטר דנים בו בלהט - והבנתי שהצלחתי". מתוך "זבנג",צילום: אורי פינק

8. רגע של דלתות מסתובבות שהיה נקודת מפנה בחייך?
"כשחיפשתי דירה בתחילת לימודי בבצלאל, ראיתי מודעה של 'דרוש שותף' עם ציור קטן. כך נפתחו 40 שנה של חברות אמת ושיתופי פעולה מקצועיים עם ניסים (נוסקו) חזקיהו, שגם היה זה שסיפר לי ב-1987 שמעריב לנוער רוצה להכניס מדור קומיקס לעיתון".

הטריילר לסרט "סופרמן", 2025 // באדיבות DC Comics

9. מיהו האדם ששבר לך את הלב?
"הבמאי ג'יימס גאן, שחשבתי שיצליח לעשות משהו טוב בקולנוע עם הדמויות של DC, אך מסתבר שהואשרלטן חסר מעוףשבאמתחתו רק סרט עם עלילה ודמויות מאוד מסוימות, והוא מעדיף להתפלש בהעדפותיו האישיות במקום להיות נאמן למורשת המשמעותית שיש לדמויות שעליהן הופקד. וחוץ מזה, העונה השנייה של 'פיסמייקר' היתה זוועה".

10. דבר אחד שתרצה להשאיר כמורשת אחריך?
"מספיק עבודות שיסדרו לבנות שלי חיים נוחים ומחוסרי דאגות במדינה חופשית ודמוקרטית, רצוי ישראל".

11. מהו התפקיד שלך בחיים האלה?
"לספר סיפורים בתמונות ולהשתמש בהם בשביל לקטר".

12. ספר, יצירה, אלבום או הצגה שהשפיעו על חייך במיוחד?
"קצת נדוש למי שמכיר קומיקס, אבל הספר 'Watchmen' של אלן מור ו'The Dark knight Returns' של פרנק מילר. הסרט 'Life Of Brian' ("בריאן כוכב עליון") של מונטי פייתון. כרגע הלהקות האהובות - The Wombats והפסוליה של דייזי".

לשרוק ולקוות לטוב. מתוך "בריאן כוכב עליון"

13. יש אלוהים? ואם כן - מהי מערכת היחסים שלך איתו?
"כמו שאמר פסקל: אם אלוהים קיים, כל מה שאנחנו נגיד עליו יהיה שטות מוחלטת. חוץ מזה, אני צריך את כל ה-Suspension of Disbelief שלי למדע הבדיוני. ומעולם לא חשבתי אחרת. יש מספיק כוכבים ביקום בשביל להגיע למסקנה שאנחנו תאונה נחמדה ביקום אינסופי. בקיצור – אין. לפעמים אני מתפתה ומוצא כל מיני תבניות באירועים בחיים, אבל זה תמיד מתברר כשטויות. ברגעים קשים במיוחד אני מדבר עם עצמי".

14. מהו החפץ האחד שאתה תמיד לוקח איתך?
"המקרן והמערכת סטריאו שלי אהובים במיוחד, וגם הרבה חולצות קומיקס שאשתי רוצה להפוך לסמרטוטים".

15. ממי היית רוצה לבקש סליחה?
"מכל עמיתי למקצוע שלא גייסתי להשתתף בספר 'בלב ה-7 באוקטובר' (יצא בעברית בהוצאת 'פרדס'), שבו גייסתי 12 קומיקסאים ישראלים להנציח בקומיקססיפורי גבורה מאותו יום נורא. לצערי היו כאלה שנשארו בחוץ, ואני ממש מצטער על כך ומקווה שיבוא יום ואוציא איתם גם ספר משותף".

כמה קטנות

  • אם לא ישראל - היכן?
    "סן פרנסיסקו, או באיזה חור בצרפת".

  • אם לא עברית - איזו שפה?
    "בזכות הקומיקס אני די תותח באנגלית, אבל צרפתית הרבה יותר יפה, ויש גם המון קומיקס".

  • אם לאאורי– איזה שם?
    "דוקטור (בשביל אמא)".

  • לא תתפסו אותי מחוץ לבית בלי?
    "בעוונותיי - הטלפון שלי, ואף פעם אין עליי כלי ציור. אולי האייפד לפעמים, לישיבות משעממות או לתורים למיניהם".

  • מדד האושר האישי?
    "ממוצע 7.5, כיום – 8. נראה מה יהיה אחרי הבחירות".


    אורי פינק (62) מציג כעת בתערוכה "גיבורים כחול לבן", במוזיאון הישראלי לקריקטורה וקומיקס במשכנו החדש במדיטק חולון. סדרת הקומיקס שלו, ״זבנג!״, חגגה לאחרונה 250 גיליונות
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאילהכיר