"כשקרה האסון אמרתי לצופית: זה 'הסתר פנים'"

"אין לי תשובות לגבי הקדוש ברוך הוא, וגם אני נלחם על האמונה שלי", אומר הזמר והיוצר שולי רנד בראיון חשוף, שיתפרסם במלואו בסוף השבוע במוסף "שישבת" ובאתר "ישראל היום" • "אני קורא לעצמי 'שולי בעל הנס', כי אחרי שכבר חשבתי שלא יהיה שום דבר ולא ראיתי שום אופק, פתאום הקב"ה שלח לי אהבה אמיתית, אישה. אני לא יודע בכלל מאיפה זה נפל עלי"

רנד. "אמנות שעושה רק טוב היא לא מעניינת". צילום: אבישג שאר-ישוב

"ביום שבו קרה לנו האסון, אני זוכר שאמרתי לצוף (רעייתו צופית גרנט – ע"פ): 'זה הסתר פנים'. מישהו עיוור פה, ואני מאמין שהדבר הזה מושגח. חוץ מזה אין לי תשובות לגבי הקדוש ברוך הוא, וגם אני נלחם על האמונה שלי", אומר הזמר והיוצר שולי רנד בראיון חשוף לעמי פרידמן, שיתפרסם במלואו בסוף השבוע במוסף "שישבת" ובאתר "ישראל היום".

אחרי שנים לא פשוטות במונחי זוגיות, כלכלה ועוד, רנד מספר בגילוי לב על התקופה שעבר מאז 7 באוקטובר, דווקא כשנדמה היה לו שהגיע אל הנחלה: עמוק בזוגיות החדשה, עם תכנית טלוויזיה משותפת לו ולאשתו וכשהוא כותב בימים אלה סרט ומקליט מוזיקה חדשה.

"בגלל שיש לי זקן חושבים שיש לי את התשובות לעניינים של הקדוש ברוך הוא", הוא אומר על התמודדותו כיהודי חרדי עם אירועי החודשים האחרונים. "נתקלתי גם באנשים שאמרו לי שהם איבדו לחלוטין את האמונה, או ששאלו אותי למה הקדוש ברוך התכוון או לא התכוון. אני באמת לא מתיימר, לא לפני כן ובטח לא עכשיו, להבין את זה.

"בתור אדם דתי, אני כן מנסה לפענח סמלים ולהבין מה קרה פה, מעבר לשאלה מי אשם. פחות מעניין אותי מי אשם במחדל. מבחינתי חוויתי כבר ביום הראשון את כל השאלות הגדולות, 'לאיפה נעלם?' או 'איך קרה לנו דבר כזה?'"

על רעייתו צופית גרנט אומר רנד כי "יש לה את הקשר האישי שלה לקדוש ברוך הוא, את השאלות שלה ואת התשובות שלה. יש לה עולם רוחני שהלוואי עלי, כי איך שאני תופס את הדת באמת, את הקיום שלה, בוא נגיד שאני מוכן להחליף עם צופית היום את העולם הבא.

"אני קורא לעצמי 'שולי בעל הנס', כי אחרי שכבר חשבתי שלא יהיה שום דבר ולא ראיתי שום אופק, פתאום הקב"ה שלח לי אהבה אמיתית, אישה. אני לא יודע בכלל מאיפה זה נפל עלי".

הראיון המלא - בסוף השבוע במוסף "שישבת" ובאתר "ישראל היום"

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר