דוד שטרית: שקט מקפיא, וברקע התותחים
50 שנה למלחמת יום כיפור - הסיפורים והתמונות מתוך האלבומים הפרטיים של קוראי "ישראל היום"
Your browser doesn’t support HTML5 audio
הפסקת האש במלחמת יום כיפור נכנסה לתוקפה ב־24.10.1973, ומאותו היום החלה למעשה עוד מלחמת התשה עבור הגדוד שלנו, למשך שישה חודשים וחצי. את החורף של 1974 בילינו 140 ק"מ מדמשק, בעיקר באוהלים, עם דובון אחד לכל עשרת אנשי החוליה, והתחלקנו בו בשמירות. את האוהל חיממנו בתנור נפט סורי והתבססנו על אספקה ומנות קרב. פעם בעשרה ימים בערך שלחו אותנו להתרענן בקיבוץ איילת השחר לכמה שעות, ובבחירות לכנסת באותה שנה הצבענו בקלפיות שהובאו לח'אן ארנבה.
התמונה של חלק מחברי חוליית החימוש צולמה למחרת הלילה הראשון שבו ירד שלג על המובלעת, חוויה בלתי נשכחת - מרחבים עצומים של לבן, שקט מוחלט, והתותחים ברקע. בתמונה: דב קליין ז"ל (ראשון משמאל), יצחק גולדמן (שלישי מימין) ואנוכי (ראשון מימין), לצד עוד שני חבר'ה צעירים שקיבלנו כתגבורת.
מערכת היום
מערכת "היום“ מפיקה ומעדכנת תכנים חדשותיים, מבזקים ופרשנויות לאורך כל שעות היממה. התוכן נערך בקפדנות, נבדק עובדתית ומוגש לציבור מתוך האמונה שהקוראים ראויים לעיתונות טובה יותר - אמינה, אובייקטיבית ועניינית.

