יהודה לוי בסדרה חדשה והסרטים שירוצו לאוסקר: כל המלצות התרבות לשנה הבאה

אמה סטון מככבת בסרט שזכה בפסטיבל ונציה, מרטין סקורסזה חוזר לשתף פעולה עם לאונרדו דיקפריו, סרט על בני נוער שיוצאים למסע לפולין, דרמה חדשה מאת יוצרת "על הספקטרום", הסרט המדובר של בראדלי קופר, עונות חדשות ל"טהרן" ו"הטבח", והצגות מסקרנות • אלה הדברים הכי מעניינים שמחכים לכם בשנת תשפ"ד

יהודה לוי בסדרה "הראש". צילום: צילום מסך קשת 12

עוד שנה מגיעה לסיומה, אז כדי שתתחילו לתכנן את התוכניות שלכם להמשך השנה כבר מעכשיו, הכנו עבורכם כמה המלצות לכל מה שמעניין בעולם התרבות בשנת תשפ"ד.

סרטים

מסכנים שכאלה

זוכת האוסקר אמה סטון מככבת בסרטו החדש של הבמאי היווני המוערך יורגוס לנטימוס ("המועדפת", "הלובסטר"), שזכה בפרס אריה הזהב בפסטיבל ונציה האחרון. סטון מגלמת צעירה בשם בלה שהוחזרה לחיים בידי מדען מבריק ויוצא דופן (ווילם דפו), שתחת הגנתו היא להוטה ללמוד על העולם. בהמשך היא יוצאת עם עורך דין חלקלק והולל (מארק רופאלו) להרפתקה סוערת במטרה להיאבק למען שוויון ושחרור.

עלייה לאקרנים: 11 בינואר 2024

המאסטרו

סרטו החדש כבמאי של בראדלי קופר עוקב אחר סיפורו של ליאונרד ברנשטיין, המלחין והמנצח האמריקני-יהודי, שיצירותיו הרבות (ובהן "סיפור הפרברים" ו"קנדיד") זיכו אותו באינספור פרסים והפכו אותו לאחד הגדולים בתחומו. הסרט מתמקד במערכת היחסים עם אשתו, השחקנית פלישיה מונטאלגרה (קארי מאליגן), ומהווה מכתב אהבה למוזיקה ולחיים.

עלייה לנטפליקס: 20 בדצמבר

לרוץ על החול

דרמה קומית חברתית בעלת מסר חשוב שעוקבת אחר אומארי, פליט אריתריאי המיועד לגירוש, שמוצא את עצמו הופך במפתיע לכוכב כדורגל, כשאוהדי מכבי נתניה חושבים בטעות שהוא שחקן החיזוק הניגרי החדש של הקבוצה. הוא אמנם לא יודע לשחק כדורגל, אך חוכמתו ויכולתו להתחבר ולרגש עוזרות לו לשרוד - אך האם מישהו יעמוד לצידו כשהוא יחזור להיות פליט? בסרט של אדר שפרן, שהיה מועמד לארבעה פרסי אופיר (כולל לסרט הטוב ביותר) מככבים שון שונסאלה מונגוזה, קים אור אזולאי וצביקה הדר.

עלייה לאקרנים: 26 באוקטובר

המשלחת

סרטו החדש של אסף סבן ("בית בגליל"), שהוקרן בפסטיבל ברלין האחרון, מנסה לחקור את מסעותיהם של תלמידי התיכונים למחנות הריכוז וההשמדה בפולין כפי ששום סרט לא עשתה זאת לפניו. שלושה חברי ילדות יוצאים במשלחת בית הספר שלהם למסע בפולין. בין המחנות לאתרי הזיכרון, חברי השלישייה הנרגשים מהמעמד עוברים מסע אישי משלהם, מתמודדים עם פחדים וחוגגים את הנעורים שלהם, שיבואו לפתע אל סופם.

עלייה לאקרנים: 9 בנובמבר

רוצחי פרח הירח

סרטו החדש של הבמאי האגדי מרטין סקורסזה (שגם שותף לכתיבת התסריט שלו), שמאז הוקרן בפסטיבל קאן האחרון הוגדר כאחד מהסרטים המצטיינים של השנה, מתאר באמצעות הרומן הבלתי סביר של ארנסט בורקהארט (לאונרדו דיקפריו) ואשתו, הילידה האמריקנית מולי קייל (הכוכבת העולה לילי גלדסטון), את נסיבות רציחתם המסתורית של בני שבט האוסייג' במהלך שנות ה-20 של המאה הקודמת, שהובילה לחקירה על ידי ה-FBI. זו סאגת פשע מערבונית עתירת תקציב המבוססת על סיפור אמיתי, ומככבים בה גם רוברט דה נירו, ג'סי פלמונס, ברנדן פרייז'ר, ג'ון לית'גו וטנטו קרדינל.

עלייה לאקרנים: 19 באוקטובר

הפילגש

אלה היא מעצבת תלבושות המנהלת מערכת יחסים ארוכה עם אסף, במאי מוערך אך נשוי. כשהוא מת במפתיע, היא מבינה כי עליה להילחם על מקומה בעולמו, גם בעולמה שלה. במהלך השבעה עליו, אלה מגיעה בכל יום לביתו ופוגשת באנשים הקרובים לו ביותר, ובהם אשתו החוקית. דאנה איבגי ואניה בוקשטיין מככבות בסרטה של מעיין ריף, שהיה מועמד לתשעה פרסי אופיר (כולל לסרט הטוב ביותר).

עלייה לאקרנים: במהלך החורף

אזור העניין

סרטו החדש של ג'ונתן גלייזר ("מתחת לעור") היה אחד הסרטים המדוברים ביותר בפסטיבל קאן האחרון, שבו זכה לשבחים רבים וגם בפרס השני בחשיבותו - הגרנד פרי. הסרט מביא את סיפורם של מנהל מחנה ההשמדה אושוויץ רודולף הס ואשתו הדוויס (סנדרה הולר, "טוני ארדמן"), שמנסים לבנות את בית חלומותיהם עבורם ועבור משפחתם בבית גדול עם גינה, ממש בסמיכות למקום הנורא שלידו התגוררו.

עלייה לאקרנים: בתחילת 2024

מתוך הסרט "אזור העניין", צילום: באדיבות בתי קולנוע לב

כסף טיפש

סאטירה חדשה מאת הבמאי המוערך של "אני, טוניה" ו"קרואלה", העוקבת אחר הסיפור האמיתי של יוטיובר ששכנע את ההמונים לרכוש את מנייתה של רשת חנויות הגיימינג והאלקטרוניקה גיימסטופ, מה שכמעט גרם להתמוטטות הבורסה האמריקנית. בצוות השחקנים המרשים מככבים פול דאנו, פיט דיווידסון, אמריקה פררה, סת' רוגן, סבסטיאן סטאן, שיילין וודלי, ניק אופרמן, אנתוני ראמוס ועוד.

עלייה לאקרנים: 19 באוקטובר

סדרות

ברלין בלוז (yes)

סדרה חדשה מאת בני הזוג דנה אידיסיס (יוצרת "על הספקטרום") והזמר-שחקן איתמר רוטשילד, העוקבת אחר נגן האבוב יונה (רוטשילד) ואשתו הסופרת טליה (שירה נאור), שעוברים להתגורר עם בתם בברלין "רק לשנה". בתוך זמן לא רב, החיים בבירת גרמניה חושפים את הפערים ביניהם: בזמן שיונה פורח בתזמורת שאליה התקבל, טליה שוקעת לתוך געגוע וחוסר שייכות. בדרך הם יפגשו את אחד מחברי ילדותם (תמיר בר) ואפילו יזכו לביקור מסבתא (לאורה ריבלין), מה שמאלץ אותם להתעמת עם הפצעים שלהם.

עלייה לשידור: סוף אוקטובר

הראש (קשת 12)

יהודה לוי מככב בדרמת הריגול הזאת כראש השב"כ, המתמודד עם ההדלפה החמורה ביותר בתולדות הארגון, שמובילה אותו לחשוד בכל קרוביו. הסדרה תעסוק בעולם של קץ הפרטיות וביכולתם של גורמים עוינים, וגם של המדינה ומוסדותיה, לרגל אחר סודותינו הכמוסים ביותר. עוד משתתפים: יעל אלקנה, מלי לוי, אושרי כהן, אור בן מלך, תיקי דיין ולונא מנסור.

עלייה לשידור: חורף 2023

מתוך "הראש", צילום: צילום מסך קשת 12

טהרן 3 (כאן 11)

אחת הסדרות הישראליות המצליחות ביותר בשנים האחרונות, שעונתה הראשונה זכתה בפרס האמי הבינלאומי לסדרת הדרמה הטובה ביותר, חוזרת עם דמותה האהובה של לוחמת המוסד תמר (ניב סולטן). לאחר שבעונה הקודמת השתתפה גלן קלוז האחת והיחידה, הפעם יו לורי ("האוס") יצטרף לפרויקט המסקרן כמפקח גרעין בשם אריק. עוד משתתפים: ששון גבאי, שון טאוב, שרה פון שוורצה ועוד.

עלייה לשידור: תחילת 2024

ניב סולטן וגלן קלוז בעונה השנייה של "טהרן", צילום: באדיבות כאן 11

ילד רע (HOT)

סדרת פשע אפלה וקומית המתרחשת בתוך כלא נוער, שנכתבה בהשראת סיפור חייו של הסטנדאפיסט דניאל חן, שריצה עונש מאסר בבית כלא לקטינים בגילי 18-13. הסדרה, שתוקרן בפסטיבל טורונטו היוקרתי, עוקבת אחר דין בן ה-13, אלוף שחמט שחלם להיות ראש ארגון פשע, שמוצא את עצמו בתוך כלא לבני נוער. שם, הוא מגלה שלמקום יש חוקים משלו, וכדי לא להסתכן הוא הופך את ההומור שלו לכלי הנשק שלו. הוא יפתח חברות נפש עם נער אסיר עולם מסתורי, וינסה לגרום לגורלו להיות טוב יותר מאלה שהיו כלואים שם לפניו. בכיכוב גיא מנסטר, לירז חממי, בת חן סבג, נטע פלוטניק, הבטמו פרדה ועוד.

עלייה לשידור: אביב 2024

מתוך "ילד רע", צילום: באדיבות HOT

האמת (כאן 11)

ביום שבו משפט הרצח השנוי במחלוקת ביותר בישראל אמור להגיע להכרעה לאחר שנים, מתרחש רצח נוסף - זהה לחלוטין. חוקרת הנוער רחלי זבטני נדרשת לחזור לעבר שלה, לאירוע ששינה את חייה, כדי שתוכל לפענח את ההווה - של הרצח החדש ושל חייה. בין המשתתפים: מור דימרי, גולן אזולאי, יוסי מרשק, רועי ניק, שפי אלוני, רוני נתנאל ועוד.

עלייה לשידור: לקראת סוף 2023

מתוך "האמת", צילום: באדיבות כאן

הטבח 2 (yes)

לאחר אירועי העונה הראשונה של הדרמה המשובחת הזו, השף דורי (גל תורן) מככב בתוכניות טלוויזיה עתירות רייטינג, אך אינו מכין אוכל. כשהוא פוגש את נמרוד (גורי אלפי) במסעדה טובה שבה הוא עובד, מערכת היחסים שלהם מתעוררת מחדש - והשניים נחושים להוכיח לעולם הקולינריה מה הם שווים. בד בבד, יזמית ממשפחה עשירה (דנה פרידר) מצטרף לקלחת ומוסיפה בלאגן משל עצמה. עוד משתתפים: יעל אלקנה, קרן ברגר, עומר עציון, שלמור שטרוזמן ודנה עדיני.

עלייה לשידור: לקראת סוף 2023

פול ספיד (טין ניק ב-HOT)

קבוצה של רוכבי אופנועים צעירים מישראל נבחרת להשתתף באקדמיית הרכיבה הטובה ביותר, אשר נמצאת באיטליה. הם מתחרים בינם לבין עצמם ומול נבחרות אחרות כדי לנסות להעפיל לאליפות אירופה, כשברקע סיפור אהבה בין אחד הרוכבים הישראלים ליריבה מהקבוצה האיטלקית, שמוביל לתאונה מסתורית. עוד משתתפים: בן סולטן, יונתן וילוז'ני, יובל סגל, מיכאל גבעתי וקים אור אזולאי.

עלייה לשידור: בהמשך השנה

קים אור אזולאי // צילום: אור גפן

במה

מרציפנים (תיאטרון הבימה)

כלת פרס ישראל ליא קניג מגלמת את עדה, אלמנתו של איש התיאטרון הנערץ שמואל המרשלג, השוקדת על ההכנות לקראת ערב הוקרה לזכרו. כשקשיים כלכליים מאיימים על קיום האירוע, וכוכבת עבר ומאהבתו של שמואל מציעה לעדה לממן את האירוע במלואו - בתנאי לכך שהיא תעמוד במרכזו. שתי הדיוות יוצאות לקרב אכזרי שבמהלכו מתעוררים כל שדי העבר. עוד משתתפים: גילת אנקורי, ריקי בליך ואורי הוכמן.

עלייה לבמות: 20 באוקטובר

ליא קניג // צילום: אור דנון

חיים וניסים (תיאטרון המדיטק)

כשצוות המעון לאנשים עם צרכים מיוחדים שבו חיים וניסים (אסף דגני ודדי ויזלברג) מתגוררים ביחד מציע להם להיות עצמאיים ולעבור לגור בנפרד במסגרת חדשה בקהילה, התחושות שלהם שונות מאוד. חיים מתרגש ומשתוקק להיות "רגיל", בעוד ניסים חושש לאבד את חברו הטוב. כל אחד מהם מנסה לשכנע את השני בצדקתו, תוך שהם רבים ומתפייסים, מתכננים תוכניות, חולמים חלומות ומתפללים לנס שיפתור הכל. הצגה המתאימה לגילי 9 ומעלה, מאת ובבימוי חנוך רעים.

עלייה לבמות: 25 בנובמבר

ההצגה "חיים וניסים", צילום: רונן מחלב

הגברת הראשונה (תיאטרון הבימה ותיאטרון באר שבע)

לאורה ריבלין מגלמת את ראשת הממשלה גולדה מאיר בימים שלאחר מלחמת יום הכיפורים, אז פרצה נגדה ונגד שר הביטחון דאז משה דיין מחאה ציבורית גדולה. השניים הואשמו בכשל המדיני שהוביל למלחמה הקשה ובכשל הצבאי שהביא למותם של יותר מ-2,600 חיילים. בצל דיוני ועדת אגרנט ומאבקה במחלת הסרטן, מאיר הנואשת מנסה להיאבק בהאשמות מול דיין, שמבקש להתפטר, בעת שבתה חנה מנסה לתמוך באמה המותשת, המגלה את ספקותיה ואת רגשי האשם שלה.

עלייה לבמות: 14 באוקטובר

הפוסטר להצגה "הגברת הראשונה" // צילום: משה נחומוביץ'

מוזיקה

אלבום חדש לרולינג סטונס

18 שנים מאז צאת אלבומם האחרון שכלל חומרים מקוריים ("A Bigger Bang" משנת 2005) ושנתיים לאחר מות המתופף צ'ארלי ווטס, להקת הרוק האגדית משחררת את "Hackney Diamonds", שמרגע הכרזתו הפך לאחד האלבומים המצופים של השנה. דון ווז הוותיק ואנדרו וואט הצעיר מפיקים את האלבום, ושמות כמו פול מקרטני, סטיבי וונדר, אלטון ג'ון וליידי גאגא משתתפים בו.

שחרור לכל הפלטפורמות: 20 באוקטובר

ברונו מארס בהופעה בישראל

אחד השמות הגדולים ביותר בעולם המוזיקה מגיע ארצה לשתי הופעות, שהביקוש אליהן היה כה גדול, שעשרות אלפי הכרטיסים אליהן נגמרו בתוך שעות בודדות. עם אינספור להיטים באמתחתו, טונות של כריזמה ובאזז מטורף, הסופרסטאר הזה צפוי לתת להמוני הצופים את אחת ההופעות הטובות ביותר שאמן בינלאומי קיים בארץ בשנים האחרונות.

4 ו-7 באוקטובר, פארק הירקון

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר