"יש בי חלק שאומר, אם בארץ היו יודעים מה קרה עכשיו, הם היו שמחים ומתגאים בי". יהונתן מרגי | צילום: יאיר סיגרון

"עדיין לא היה זמר ישראלי שעשה במוזיקה את מה שגל גדות עשתה בקולנוע - אני אהיה הראשון"

יהונתן מרגי גר עכשיו במערב הוליווד, ובקרוב ישיק את אחד הפרויקטים הגדולים שלו, בתקווה שאולי הוא יהיה זה שיביא לו את הפריצה שהוא מייחל לה • הוא מקפיד לא להסתנוור ולהישאר עם רגליים על הקרקע: "החיים לא רומנטיים, אני צריך לקרוע את התחת" • בראיון חג הוא מספר על הפרידה מליה שון: "שני הלבבות שבורים, למעבר יש צדדים שליליים וזה אחד מהם" • מסביר מדוע לא נראה אותו בקרוב באירוויזיון • ומאחל טוב לאקסית נועה קירל ולדניאל פרץ: "מקווה שהם יהיו מאושרים" • ערב ראש השנה, אלה החיים החדשים של מרגי

על אף ניסיונותיו הכנים להימנע מניימדרופינג יהונתן מרגי מתקשה שלא לספר על מפגשים עם כוכבי על, כשאנחנו יושבים לדבר על החיים החדשים שלו בלוס אנג'לס, רגע לפני שהוא מוציא שם את אחד הפרויקטים הגדולים שלו, אולי היצירה שתביא לו את הפריצה הגדולה שהוא מייחל לה.

החיים החדשים של מרגי // כתב: אסף הדר, צילום: משה בן שמחון

אבל סיפורי הכוכבים הם כמעט בלתי נמנעים. רק לאחרונה הוא פגש את ג'סטין ביבר במסעדה, החליק על רולר בליידס ליד אשר וקפא במקום כשראה את פול מקרטני במסיבת פרסי הגראמי.

"להיות שם זה דבר מאוד מורכב", הוא מזכיר לעצמו ולי. "זה יכול להישמע מאוד נוצץ אבל זה מרתיע ומפחיד בו בזמן. זה מקום שהוא מסיכה אחת גדולה שיכולה להשלות".

"כשאני מגיע לפה זה כמו תחנת דלק - מגיע, ממלא מצבר וחוזר". מרגי, צילום: יאיר סיגרון

תתאר לי סיטואציות שלא האמנת שקורות לך.

"אני מספר את זה לא כדי להגיד את מי פגשתי, אלא כדי להבהיר שלחיות שם זה אחרת. הייתי נניח במסיבת הגראמי של Interscope Records, שלהרבה אנשים היא חשובה אפילו הרבה יותר מטקס הגראמי עצמו, ופתאום אני מכיר הרבה אנשים בתפקידי מפתח בתעשייה והרבה יוצרים ואני מבין שזה ממש חשוב להיות פה כי זה סוג הדברים שיכולים לקרות רק כשאתה חי פה".

תן לי דוגמאות.

"אני מדבר בטלפון ופתאום ליזו רצה לידי, ובאותו הערב אני ממשיך לעוד אירוע ואני ברולר בליידס עם אשר לידי ופתאום עומד מולי פול מקרטני".

עם מי הכי התרגשת?

"הייתי בשוק מהרבה אנשים שפגשתי כי מדובר במפגשים לא צפויים. את הפגישה עם פול מקרטני אני ממש זוכר. קפאתי כי ראיתי את כל מה שאני רוצה מהחיים האלה מולי. הוא שינה את העולם במוזיקה שלו. החזקתי את הראש ואמרתי, 'וואט דה פאק'".

"קפאתי". פול מקרטני, צילום: אי.אף.פי

ומה היה עם ג'סטין ביבר?

"פגשתי אותו במסעדה, ומובן שמייד זיהיתי אותו כי הוא אחד הזמרים שבזכותם התחלתי לשיר. ישבתי בשולחן לידו וניסיתי להמשיך את הפגישה שלי בצורה טבעית ולא להסתכל עליו, כי אני יודע איך זה מרגיש כשאני בארץ, אבל לא הצלחתי".

פנית אליו?

"ניסיתי לחשוב מה אני יכול לעשות כי לא בכל יום פוגשים את ג'סטין ביבר, אבל אמרתי לעצמי שאני מעדיף להכיר אותו במעמד אחר, ואני יודע שזה עוד יקרה, אז הנחתי לזה. אבל כשהוא סיים לאכול הוא הרים את תיק הגב, עצר לשנייה ובמקום לצאת החוצה, התקרב אלי, לחץ את היד ואמר לי שיש לי 'קול וייב'. אמרתי לו ת'נק יו, פרש איט. והוא הלך. אפילו לא הצגתי את עצמי".

מחמאה מהשראה מוזיקלית, ביבר, צילום: אי.פי

איך לא שמענו על רוב הסיפורים האלה?

"אני כן מנסה להבין איך אני יכול לספר יותר מהדברים שאני עובר שם, אבל אני מרגיש שאני לא טוב בסושיאל מדיה כמו אחרים. אני לא אחד שירים מצלמה ויגיד 'היי, פגשתי את פול מקרטני', אבל אני כן מנסה לחשוב איך לשתף יותר. מבחינתי זה לא רק המסע שלי אלא גם של הקהל שלי בארץ, ויש רגעים שקורה לי דבר גדול ויש בי חלק שאומר, אם בארץ היו יודעים מה קרה עכשיו, הם היו שמחים ומתגאים בי".

האוקיינוס של העולם

כבר בראיון הראשון שלי עם מרגי, רגע לפני גמר "הכוכב הבא" בשנת 2018, הוא שיתף בכוונות שלו להצליח בחו"ל. לפני שלוש שנים החלום התחיל לצאת לדרך כשהוא הוחתם בלייבל של מפיק העל, איש העסקים חיים סבן. בעוד חודשיים השאיפות שנרקמו בסבלנות יגיעו לשיא, כאמור, בפרויקט גדול ראשון.

הקורונה עיכבה הכל בגלל שהעולם היה מושבת, ועכשיו זה כבר ממש קורה". מרגי, צילום: יאיר סיגרון, גופייה: Ganni לפקטורי 54, מכנסיים: CK לפקטורי 54

"הכל התחיל לפני שלוש שנים וחצי, כשאחד המנהלים שלי, יואב גרוס, הכיר לי את חיים. הוא שמע אותי והחליט להחתים אותי. התחלנו מסע משותף, אבל הקורונה עיכבה הכל בגלל שהעולם היה מושבת, ועכשיו זה כבר ממש קורה", הוא מספר.

יש לך קשר אישי עם חיים סבן?

"חיים האמין בי עד כדי כך שהוא היה מוכן להחתים אותי בלייבל שלו לבד, כאמן יחיד, ולבנות סביבי צוות. נראה לי שאני האמן היחיד שחתום לבד בלייבל שלו, כולל ריהאנה וכל הגדולים. את החזון של האלבום הבא יצרנו יחד. יש רגעים שאני תופס את הראש ולא מאמין שזה קורה".

"יצרנו יחד את החזון של האלבום". חיים סבן, צילום: קוקו

מרגי מספר שכרגע הוא מקליט שירים בעברית שמיועדים לצאת בארץ, ובמקביל שירים באנגלית שייצאו בהפצה בינלאומית. "עיקר העבודה היא שם".

עובדתית יש כרגע אלפי זמרים בעולם, שמנסים לעשות את מה שאתה עושה.

"נכון. הכל התחיל מחלום שקיים אצלי מאז שאני זוכר את עצמי. זה אולי יישמע קצת מוגזם, אבל אני מרגיש שזו שליחות. הרבה אנשים פונים אלי ואומרים לי 'אני בונה עליך', 'אתה חייב להצליח שם', 'רק אתה יכול לעשות את זה', והיום אני מרגיש שזה עבר מחלום אישי שלי למשהו שהוא קצת יותר גדול, עם קצת ניצוצות של שגרירות".

נשמע לי עוד יותר מלחיץ.

"מצד אחד זה מאוד מלחיץ, מצד שני הלחץ קיים בכל מקרה כי הרצון שלי להצליח שם הוא מאוד גדול. בלוס אנג'לס אתה צריך למצוא מי אתה בתוך האוקיינוס של העולם, ואיך דווקא אתה הופך להיות דג זוהר".

ומה אתה עונה לעצמך?

"יש את המוזיקה שלי ואת הפרויקט העתידי. אני מרגיש שכל מי שישמע אותו יגיד 'וואט דה פאק'. זה לא הסגנון שציפו ממני, וזה גם לא ז'אנרים שהתעסקתי איתם עד עכשיו. מעבר לזה אני תמיד אומר לעצמי שאם יש דבר אחד שיש לי ואין לאף אחד אחר זה הראש שלי, העולם הפנימי שלי, סיפור החיים שלי. דברים יותר חומריים כמו המראה שלי יש להרבה, אבל הרעיונות שלי - הם רק שלי. אני מאוד גאה בפרויקט הבא שלי. הוא קצת עוף מוזר, אבל מה יותר מגניב מלהיות מוזר?"

להיות מוזר גם יכול להיות מסוכן.

"או שאתה עושה היסטוריה, או שזה הפוך, אבל מה יש לי להפסיד?"

"אני מרגיש שהמסע שלי לאל.איי הוא שליחות. אנשים אומרים לי 'אני בונה עליך', 'אתה חייב להצליח שם', 'רק אתה יכול לעשות את זה', והיום אני מרגיש שזה מעבר מחלום אישי שלי למשהו שהוא קצת יותר גדול, עם קצת ניצוצות של שגרירות"

מרגי עבד על השירים החדשים יחד עם דור דניאל, ניצן קייקוב והפתעה בדמות המפיק המוזיקלי דיוויד פוסטר, זוכה 16 פרסי גראמי (עם 47 מועמדויות) ומי שניגן עם ג'ורג' הריסון וצ'אק ברי, עבד באופן צמוד עם שמות כמו ברברה סטרייסנד, סלין דיון, אנדראה בוצ'לי, סיל, מדונה, מייקל ג'קסון ועוד. אתם אולי מכירים את אחד השירים שהוא הפיק: "I Will Always Love You" של אחת, וויטני יוסטון.

"בלוס אנג'לס אתה צריך למצוא מי אתה בתוך האוקיינוס של העולם, ואיך דווקא אתה הופך להיות דג זוהר", צילום: יאיר סיגרון

הרמזים היחידים שמרגי מוכן לספק לגבי השירים החדשים הם שבין השאר מחכים לנו כלי מיתר בשילוב כלים חיים אחרים, שילוב בין מוזיקה ישנה לחדשה, "עם השראות מקלאסיקות שסבן גדל עליהן ואני שילבתי אצלי".

אתה בונה על זה שהפרויקט הזה יתפוצץ?

"אין לדעת. אם יש משהו שאני מאחל לעצמי זה רק לכתוב שירים ולהוציא אותם כל הזמן, כי ההמשכיות והמעגליות הזאת הן אלה שיובילו אותי למצב שהרבה אנשים בעולם יכירו אותי. אני לא יכול לדעת מה יתפוס ומה לא. ברגע שהדברים יתחילו לצאת זה יהיה כמו כדור שלג".

הפרויקט החדש יכלול כלי מיתר וימזג בין ישן לחדש. מרגי בהופעה באמפי שוני, החודש, צילום: יאיר סיגרון

מרגי, רק בן 23, אבל כבר עם ותק של שש שנים בתעשייה. מלבד היותו אחד מכוכבי הפופ הגדולים בארץ, מי ששומר בארץ על קהל אהוב מכל הגילים, הוא גם מוביל שלושה קמפיינים גדולים עבור Twentyfourseven, פייבוקס, וגם קמפיין מפתיע במיוחד עבור מותג האיפור איל מקיאג'.

"היה לנו מאוד קל להסכים להצעה הזאת, כי יש בקמפיין הזה אמירה והרגשתי שאני עושה משהו מאוד משמעותי", הוא מספר על הבחירה שעוררה הדים כשפורסמה. "היה לי טוב לקדם ערכים של קבלה עצמית, של 'תרגיש טוב עם מי שאתה בלי להתנצל'".

קבלה עצמית. מתוך הקמפיין לאיל מקיאג', צילום: יאיר סיגרון

"אני עושה הכל"

עוד צעד שעורר מיני־סערה בביצה המקומית הוא הודעה שפרסם מרגי בחודש יולי, כשהוא חושף את מה שהיה בגדר שמועה: לעזוב את הארץ כדי לכבוש את אמריקה.

"הפעם זה מרגיש אמיתי. יש לי צוות של אנשים שאני אוהב ומחכים לי, ודירה חדשה. הפעם זה מרגיש כמו התחלה חדשה. אני הולך להתגעגע אליכם כל כך", כתב. "זו היתה החלטה קשה בטירוף, לפרוש כנפיים ולעוף כדי להגשים את החלומות שלי, החלומות הכי גדולים ומלאי דמיון שהיו לי מאז שהייתי ילד. בכנות, אני מסכן הרבה. אולי יותר מדי. זה מפחיד. אני מתרגש להראות לכולם וגם לעצמי איך ייראה הפרק החדש בחייו של מרגי".

"אני אומר לעצמי שאם יש משהו שיש לי ואין לאף אחד אחר זה הראש שלי, סיפור החיים שלי. דברים חומריים כמו מראה יש להרבה, אבל הרעיונות שלי הם רק שלי. אני גאה בפרויקט הבא, הוא עוף מוזר, אבל מה יותר מגניב מלהיות מוזר?"

כצפוי, בתוך דקות התמלאו אתרי הבידור בדיווחים על המעבר. "הייתי על הטיסה ללוס אנג'לס, אני הרי נוסע הלוך־חזור כבר שלוש שנים, אבל הפעם זה הרגיש לי שונה", הוא מספר על הרגע שהחליט לפרסם את ההודעה. "זה היה כמו איזה Shift בשבילי, ואם עד עכשיו הייתי רוב הזמן בארץ וטסתי הרבה לארה"ב, עכשיו זה יהיה הפוך".

מה זה אומר לגבי הקהל שלך בארץ?

"מעולם לא תכננתי לעזוב את הארץ כמו שזעקו הכותרות כי יש לי פה קהל שלא אעזוב לעולם, אבל זה כן היה רגע שבו הבנתי שאני מוותר על המון. הנסיעה הבאה שלי לשם תהיה למשך שלושה חודשים, אבל אני מגיע כל הזמן ויש מצבים שאני מגיע ליום אחד וחוזר. כשאני מגיע לפה זה כמו תחנת דלק, אני מגיע, ממלא מצבר וחוזר".

"אני מאוד פדנט בהרבה דברים, אבל לא במראה החיצוני שלי". מרגי, צילום: יאיר סיגרון

איפה אתה גר?

"במערב הוליווד על שדרות סנסט. אני מאוד אוהב את הדירה שלי וזה חשוב כי היא גורמת לי להרגיש קצת בבית כי אל.איי זה הכי לא בבית. דמיינתי את אל.איי כמו ניו יורק, אבל כשהגעתי לשם חשבתי מה זה הדבר הזה. חשבתי שעובדים עלי. אין מקום שאתה יכול ללכת אליו ברגל".

מה סדר היום שלך?

"אני קם מאוד מוקדם כי אני רוצה לשמור על קשר עם הארץ. אם אני לא מתעורר מספיק מוקדם אני לא מצליח לשמור על קשר עם החברים. אם אני מספיק אימון זה יכול להיות מגניב, ואחר כך מתחילים את היום. הדבר הראשון שאני עושה הוא פגישה עם איתי חרובי, אחד המנהלים שלי וחבר טוב שגר באותו הבניין איתי והוא מנהל את הכל שם: צילומים, הקלטות. העבודה שם היא בעצם לחצוב בסלע. זה כמו שאני נמצא פה ואני יכול להרשות לעצמי לבחור. שם אני צריך להשקיע יותר, לפגוש אנשים, להציג את עצמי, לקדם. כל מה שצריך לעשות אני עושה".

הקושי שאתה חווה בחו"ל מזכיר לך את התחושות שחווית בארץ בתחילת הקריירה שלך?

"בארץ היה לי יותר קל להיות מיוחד כי גדלתי על מוזיקה שלא כולם גדלו עליה, הרגשתי שיצרתי משהו שנשמע מאוד מיוחד. פה היה לי מאוד קל לבלוט, וכשאתה נחשף לעולם הגדול זה יותר מורכב".

המעבר הזה כרוך בוויתורים?

"ברור, אבל אני גם יודע שאין הצלחה והתקדמות בלי ויתור. אני מוותר על הרבה כסף כי אני עושה משהו שהוא לא בטוח. ויתרתי על הרבה כסף שהגיע עם הצעות שלא תאמו את הערכים שלי, עוד לפני שעזבתי לארה"ב".

"בארץ היה לי קל להיות מיוחד כי גדלתי על מוזיקה שלא כולם גדלו עליה, אבל פה אתה נחשף לעולם הגדול וזה יותר מורכב. אני גם יודע שאין הצלחה והתקדמות בלי ויתור, ויתרתי על הצעות שלא תאמו את הערכים שלי עוד לפני שעזבתי לארה"ב"

אם נכנסת הצעה להופעה מאוד גדולה או לקמפיין גדול עם הרבה מאוד כסף, אבל יש לך אילוצים בארה"ב, תוותר עליהם?

"יש, והיו הזדמנויות מאוד גדולות שנפלו על דברים שנקבעו בארה"ב ואני מוותר עליהן כי כרגע זה סדר העדיפויות שלי ועל זה אני שם את הפוקוס. לפעמים זה מבאס, אבל אני יודע מה אני עושה ואני שלם עם הבחירה ואני יודע שזה חלק מהתהליך. החיים לא רומנטיים. אני מחפש להקל על עצמי, יש לי דרך לעבור שם ואני צריך לקרוע את התחת".

יש ימים של בדידות?

"בגלל שאני עובד שם כל כך הרבה, דווקא הרגעים של הלבד טובים לי. מעבר לזה, בורכתי באיתי ואני לא יודע מה הייתי עושה בלעדיו. אנחנו לא מרגישים לבד, ויש לי גם כמה חברים ישראלים. אתה מייצר את המעגל שלך".

ועכשיו באנגלית

המוזיקה של מרגי נעה בין פופ מיינסטרימי מהודק לשיתופי פעולה מעניינים, שמרגי מקפיד ליצור עם יוצרים דוגמת יסמין מועלם ("צונאמי") וישי ומיכאל סוויסה ("זמן טס"). עם השירים האהובים שלו אפשר למנות את "סגול בהיר", "לא להיות לבד", "הזוג הזה", "לא יוצא למסיבות", "אמבולנס",
"Sucks To Know You" ,"Lie Like This" ועוד.

הוא מעורב בכל שלב ושלב בקריירה שלו, מהצליל שיוצא מהגיטרה ועד זמינותם של הנגנים. הופעה הראשונה שלו באל.איי לפני כשנה התקיימה מול 300 אנשים. כמי שבסטורי אחד בארץ ממלא אולם של 3,000 איש, הוא יודע שהוא צריך להתחיל בקטן.

"למרות שההופעה היתה קטנה, בשבילי זה היה מטורף", הוא משחזר, "גם כי החלוקה בין הישראלים לקהל האמריקני היתה מאוד מגניבה, וזה כי גם היה סולד אאוט".

"הרצון להוכיח קיים אצלי כל הזמן", צילום: יאיר סיגרון

כשאתה מודיע על פתיחה של מכירת כרטיסים אתה מאלה שבודקים כל הזמן כמה נמכרו, או שאתה רגוע?

"אני כל הזמן מפחד, גם בארץ. הקונספט הזה שאנשים צריכים לפנות מהזמן שלהם ולקנות כרטיס בתשלום כדי לראות אותי, עדיין לא נתפס לי בראש. אני עושה את זה בעצמי לאמנים שאני אוהב, אבל כשכל כך הרבה אנשים עושים את זה בשבילי, זה עדיין מפתיע אותי".

יש בך עדיין חוסר ביטחון או רצון להוכיח את היכולות שלך למי שלא מכיר אותך?

"הרצון להוכיח קיים אצלי כל הזמן, גם בארץ, אבל שם יש את עניין השפה כי מעולם לא הופעתי באנגלית, ואיך אני מספר את הדברים באנגלית? איך אני ממיר את מי שאני לאנגלית? לשמחתי, זה עבר מדהים. האנגלית שלי משתפרת. הדרך שלי לבטא את עצמי הופכת להיות הרבה יותר טבעית ממה שהיא היתה בהתחלה".

אתה בעצמך אמרת שאתה מסכן המון. יש חרדות של ממש?

"זה קורה ביומיום. פתאום מחשבות של 'מה יקרה אם זה לא יעבוד' צצות, אבל אני מסתכל לסיטואציה בעיניים ומתמודד איתה. אני מאוד מאמין בעצמי. לדוגמה, בפעם הראשונה שהאזנתי לאלבום של הארי סטיילס, שהוא אחד המדהימים, חשבתי שהוא סבבה, לא עפתי עליו, אבל בפעם השנייה כבר הכרתי בכך שהוא מטורף. אני אמשיך לנסות, בתקווה שהמוזיקה שלי תגיע לכמה שיותר אוזניים. גם אם השיר הבא שאוציא לא יהפוך אותי למשהו גדול היום, אני אמשיך להוציא דברים לאורך זמן עד שזה יקרה".

הארי סטיילס הוא המודל שלך?

"לא באופן מיוחד, אבל הוא מעניק לי המון השראה. גדלתי על המון דברים כמו ג'סטין ביבר, ברונו מארס, אדל וגרין דיי".

יש שתופסים ממך המקביל הישראלי לסטיילס.

"זו מחמאה מאוד גדולה כי אני תופס ממנו מאוד. אני מרגיש שהוא פה כדי להפיץ אהבה, והוא לא נמשך לשום מקום שהוא לא הוא. הוא מרגיש לך מגניב כי הוא ממש שלם עם השוני שלו".

"מפיץ אהבה", סטיילס, צילום: אי.פי

בעוד חמש שנים נעשה את הראיון פה או בלוס אנג'לס?

"לא חושב שאני יודע לענות. כרגע מאוד בא לי להתחיל את השלב שאני משחרר לעולם את החומרים, וזה יביא אותי למצב שכמה שיותר אנשים ישמעו על המוזיקה שלי, במטרה להשפיע על כמה שיותר אנשים ועל העולם עד כמה שאני יכול".

כמה אנשים עובדים כדי שהסיפור יצליח?

"לא מעט. לפעמים זה קצת מרגיש לי טו מאני קוקס אין דה קיצ'ן".

לפחות למדו לבטא את השם שלך כמו שצריך?

"הם לא כל כך מצליחים בגלל ה־U ולא מבינים איך לקרוא את זה. כשהייתי אצל קלי קלרקסון בתוכנית היא קראה לי מרגרי או משהו מוזר".

"אני לא טוב בסושיאל. אני לא ארים מצלמה ואגיד 'היי, פגשתי את פול מקרטני', אבל אני כן מנסה לשתף יותר. זה לא רק המסע שלי אלא גם של הקהל שלי בארץ, ויש רגעים שקורה לי דבר גדול ואני חושב שאם בארץ היו יודעים, היו שמחים וגאים בי"

אירופה גם על הכוונת שלך?

"כל העולם. ההפצה היא בינלאומית, ובשווקים הגדולים משקיעים יותר בקידום, אבל המטרה היא כמה שיותר אוזניים".

היית הולך לאירוויזיון?

"אירוויזיון הוא השפעה מאוד גדולה, אבל זה לא בתוכניות שלי כרגע. יש משהו באירוויזיון שמקבע אותך כ'אמן אירוויזיון', ואני לא יודע אם זה משהו שהייתי רוצה. מצד שני, אשמח לייצג את המדינה, אבל אני מרגיש שממילא אני עושה את זה בדרך שלי".

כמעט ייצגת את ישראל בשנת 2018.

"נכון, אבל הכל לטובה מבחינת איפה שאני היום, ובאופן כללי אני אסיר תודה על המקום שאני נמצא בו היום".

צפית בהופעה של נועה קירל באירוויזיון?

"ברור, מי לא צפה? זה היה מדהים. נועה היא מקצוענית, והיה ברור שהיא תפציץ כי היא עורכת הרבה חזרות לכל דבר שהיא עושה. היה מהמם".

התרגשת בשבילה?

"בסוף היא ייצגה את ישראל בעולם, ואני חושב שכל אחד בארץ רצה שילך לה טוב".

"אירוויזיון הוא השפעה גדולה, אבל זה לא בתוכניות שלי. יש משהו באירוויזיון שמקבע אותך כ'אמן אירוויזיון', ואני לא יודע אם זה משהו שהייתי רוצה. מצד שני, אני אשמח לייצג את המדינה, אבל אני מרגיש שממילא אני עושה את זה בדרך שלי"

ההיסטוריה מלמדת שעדיין לא היה זמר ישראלי שעשה במוזיקה את מה שגל גדות עשתה בקולנוע.

"איי וויל בי דה פירסט וואן".

"מוחה בדרך שלי"

כשאנחנו נכנסים למסעדת "קנטינה" בתל אביב, קשה שלא לסובב את הראש אחרי מרגי. הלוק, הכריזמה והניחוח הבינלאומי שהוא כבר מביא איתו. הוא לובש מכנסיים שחורים, חולצה שחורה מחמיאה, וביניהם מפרידה חגורה עם אבזם שקשה לפספס. אם הקריירה הזו היתה תלויה רק בלוק, הוא כבר מזמן היה מקבל כוכב בשדרת הכוכבים.

"אני משתנה המון וכל הזמן, ואני משתדל לתת לזה ביטוי החוצה - גם במוזיקה וגם במראה וגם בשיער", הוא משיב לאחר שנשאל על השיער הארוך שגידל בתקופה האחרונה. "אני מאוד פדנט בהרבה דברים, אבל לא במראה החיצוני שלי. אין לי חזון עבור השיער שלי וזה בסדר לגמרי", הוא אומר בחיוך.

למרות שהוא רוב הזמן בארה"ב, מרגי מתקשה להתעלם מהמצב במדינה. בפוסט שהעלה לפני חודשיים, כתב: "הלב שלי שבור. אני מרגיש כל כך קרוע. החברים שלי והמשפחה שלי ברחובות, ואני על מטוס. כל מה שגדלתי עליו: חופש, צדק, אהבה, שוויון, פשוט נרמס מול העיניים. לא האמנתי שזה יקרה ככה, כאילו אני צופה בחלום בלהות של מדינה שרואים בחדשות באיזה סרט, אבל זו המדינה שלי, הבית שלי. הלב שלי עם כל מי שנלחם למען ימים יפים יותר, ולא מפסיק להחזיק בדגל. הלוואי שהענן השחור הזה ייעלם ונחזור לאהוב ולשמוח בקרוב".

התחושות והדאגות לא השתנו.

"גם את הפוסט הזה כתבתי בזמן טיסה, כי זו היתה סיטואציה מאוד מבלבלת בשבילי. הייתי במטוס מהארץ לארה"ב, הכל בער במדינה ועדיין בוער. הרגשתי שאני עוזב וכולם נשארים, הרגיש לי קצת אנוכי. אני זוכר שקצת התבאסתי בשבילי. נחתתי שם ועקבתי אחרי הדיווחים, אי אפשר להתעלם מזה".

"המצב במדינה מעציב ומבאס. באחת הטיסות שלי מהארץ לארה"ב הרגשתי קצת אנוכי. הכל בוער במדינה, אני עוזב וכולם נשארים. אני זוכר שהתבאסתי. נחתתי שם ועקבתי אחרי הדיווחים. אי אפשר להתעלם מזה, הרי מישהו במדינה חייב לדעת מה לעשות"

מה אתה חושב על המצב?

"הוא מאוד מעציב ומבאס, אבל תמיד יש בי תקווה שאנחנו, בתור העם היהודי שעבר דברים גדולים וקשים יותר, נתגבר גם על זה. אהבתי את הדימוי שלי בירן השתמש בו כדי לתאר את חוסר האחדות של התקופה האחרונה, שזה כמו גוף שתוקף את עצמו. אין דרך אחרת חוץ מלשים את האגו בצד, להבין שיש כאן את כל סוגי האנשים - ולמצוא אמצע".

יש משהו שהפריע לך במיוחד מכל הדברים שקרו?

"היו מהלכים שהרגשתי שיש בהם חוסר שוויון והם לא נראו לי הגיוניים, וגם לא נתנו מקום שווה לכל האזרחים במדינה להיות מי שהם. חוץ מזה, כל מקרי האלימות בהקשר של המחאה העציבו אותי. הרגשתי שהכל יוצא מפרופורציות. אני לא מבין גדול בפוליטיקה ואני לא מתיימר, אבל אני כן מתוסכל. הרי מישהו חייב לדעת מה לעשות. הכל מתפרק מול העיניים ואף אחד לא יודע מה לעשות? זה מרגיש לי כמו שיח חירשים. מישהו אומר משהו, וזה לא על התדר של הצד השני".

כשאתה בארץ יוצא לך להשתתף בהפגנות?

"לא הייתי, אבל אני כן מוחה בדרך שלי. למשל, התארחתי אצל 'הדג נחש' בבארבי וביצענו שם את השיר 'זה הזמן להתעורר'".

"יש עדיין הרבה אהבה"

עוד אירוע שהעסיק את כל אתרי הרכילות הוא הפרידה של מרגי ממי שהיתה בת זוגו בשנה וחצי האחרונות, הדוגמנית ליה שון. "פרידה זה אף פעם לא דבר קל. במקרה שלנו שני הלבבות שבורים", הוא מגיב לראשונה על הפרידה. "זה משהו שלא קרה ביום אחד ויש בינינו עדיין הרבה אהבה והערכה, מה שהפך את הפרידה הזאת לעצובה יותר. באופן כללי זו תקופה מבלבלת מאוד כי לצד כל הדברים הטובים שקורים, למעבר יש הרבה צדדים שליליים, וזה אחד מהם".

אתה רומז שלמעבר לחו"ל היה משקל בפרידה?

"זה לא מוסיף. לתחזק קשר מרחוק זה לא קל, וכשיש משברים ופערים זה בטח לא עוזר. לא היתה סיבה אחת לפרידה שאפשר לשים עליה את האצבע".

"אני מאחל לכל אחד מישהי כמוה". עם האקסית ליה שון,

אתה מאלה שבוכים בפרידות?

"כן, ברור. יש כאלה שלא בוכים בפרידות? באופן כללי, לא רק בפרידות, יש לי את המצב הפרקטי, השכלתני, שבו אני מעכל את הדבר, ואז הרגש נכנס. אני צריך לפרק דברים לפני שאני מתפנה להרגיש משהו לגביהם".

זה נגמר טוב ביניכם?

"סיימנו את זה בצורה מאוד טובה, ואני אסיר תודה על זה. ליה היא בחורה מהממת, ואני מאחל לכל אחד מישהי כמוה".

היו רגעים שהרגשתי שאתם מאוד דומים. אולי משהו באנרגיה שהעברתם או בסטייל שלכם.

"הלוואי שהיו לי העיניים שלה. יש לנו הרבה דברים במשותף, אבל גם הרבה שוני. אני שמח שהצלחנו להבין שזה מסע ששנינו למדנו ממנו הרבה. אני גם אוהב את המשפחה שלה מאוד, ובמקרה הזה אני נפרד מהרבה אנשים וזה ממש מבאס.

"הפרסום על הפרידה יצא עוד לפני שנפרדנו באופן רשמי, וזה גם הכניס הרבה מאוד לחץ לסיטואציה, וכל זה בזמן ששנינו בכלל לא בארץ. היינו במשבר ודיברנו על הדברים, אבל תוך כדי המשבר יצאה ידיעה שנפרדנו. יש לי ניסיון בדברים האלה, אבל לה פחות. היא מאוד חשובה לי, ופחדתי מאוד שזה יפגע בה".

כוכב פופ חתיך, מבוקש וכעת רווק. מתחילות איתך הרבה?

"כן, גם כשהייתי בזוגיות התחילו איתי, אבל אני לא פנוי רגשית כרגע, ולא חושב על זה עכשיו".

באילו דרכים בחורות מתחילות איתך?

"בכל דרך שרק מתאפשרת להן. בכל רגע נתון באינסטגרם, וגם כשהן פיזית לידי. אני מרגיש שזה צריך לקרות בצורה טבעית. את ליה פגשתי בעבודה ביום צילום שהיא עבדה בו ועשתה סושיאל, וזה היה הכי טבעי שיש. קשה לי לדמיין מצב אחר".

לא תצא עם מישהי מהאינסטגרם לדייט?

"אני לא רוצה להגיד סתם ואני גם לא אומר לא לכלום. באופן כללי לא קרה לי עד עכשיו, אבל לך תדע".

"הפרסום על הפרידה מליה יצא עוד לפני שנפרדנו באופן רשמי, וזה גם הכניס הרבה מאוד לחץ לסיטואציה לא קלה, וכל זה בזמן ששנינו בכלל לא בארץ. יש לי ניסיון בדברים האלה, אבל לה פחות. היא מאוד חשובה לי ופחדתי שזה יפגע בה"

"מאחל להם רק טוב"

יש פרידה מתוקשרת אחרת שאופפת את עברו של מרגי, לא משנה כבר זמן עבר מאז, וזאת כמובן זוגיות העבר עם נועה קירל. אני אומר לו שאחרי פרידה מסעירה כזאת הוא כבר פיתח חסינות לכל משבר שלא יבוא.

"אני חוויתי הכל בהקשר הזה. בפרידה הקודמת היה הרבה זמן שמועות, כי ניסינו להציל את זה הרבה וזה כבר לא היה שם".

"נמצא במקום אחר". עם נועה קירל, 2020, צילום: ערן לוי

נועה ואתה בקשר?

"לא".

ואם היא היתה נכנסת עכשיו למסעדה?

"הסיטואציות האלה כבר קרו כמה פעמים. אומרים שלום, מה נשמע, וממשיכים הלאה".

זה עושה לך משהו?

"אני מנסה לחשוב תוך כדי השאלה שלך מה הרגשתי כשזה קרה. אני זוכר שזה היה מאוד פורמלי ויבש. כשזה קרה זה היה קטע, אבל לא מעבר לזה. היום אני לא יודע שום דבר עליה ולהפך, וכל מה שאני יודע עליה זה רק דרך התקשורת".

מה אתה חושב על הזוגיות החדשה של נועה עם הכדורגלן דניאל פרץ?

"אני מקווה שיהיה לה טוב ושהם יהיו מאושרים. אני לא מכיר אותו אישית אבל אני מאחל להם טוב".

תשובה צפויה מדי.

"זאת האמת, ולא כי אני מנסה להתחמק".

כשקראת על הזוגיות החדשה זה עשה לך משהו?

"אני לא יודע איך זה יישמע, אבל זה לא עושה לי כלום. אולי כי אני במקום אחר אבל זה לא משפיע עלי בשום צורה. מוזר לי שזה לא מזיז לי כי אני כן רגיש, אבל זה לא מדבר אלי. זו האמת".

איפור: נגה תמיר, שיער: ליאור גרין לסולו, סטיילינג: חיה וידר, בגדים: חולצה: essell, תודה לאוסקר שירותי קולנוע

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר