תערוכה ייחודית: נשים משנות סטטוס

מתוך תפיסה הרואה חשיבות בהעצמת קולותיהן של נשים במרחב הציבורי - התערוכה מציגה משחק המילים בין "סטטוס" כמעמד חברתי לבין "סטטוס" כטקסט קצר, שנועד בדרך כלל לחיווי דעה ברשת חברתית

המשתתפות בתערוכה. צילום: שרון לנגר

לרגל השנה החדשה, ביום שישי ה-8 לספטמבר תיפתח בגלריית בית הסופר תערוכה קבוצתית ייחודית המייצרת קריאה מחודשת למשמעות הגיל והזמן מפרספקטיבה של נשים ממגוון קבוצות החברה בישראל.

שם התערוכה מייצר משחק המילים בין "סטטוס" כמעמד חברתי לבין "סטטוס" כטקסט קצר שנועד בדרך כלל לחיווי דעה ברשת החברתית. זאת מתוך תפיסה הרואה חשיבות בהעצמת קולותיהן של נשים במרחב הציבורי.

בתערוכה מוצגים 16 "סטטוסים" המורכבים מטקסטים קצרים לצד תמונות דיוקן, של המשתתפות, המצולמת לצד צילום שלהן מלפני תשע שנים.

16 המשתתפות נפגשו לפני תשע שנים בתערוכה קבוצתית שבה הן השמיעו מגוון דעות ותפיסות שאינן זוכות, בדרך כלל, למקום מרכזי בשיח התקשורתי. בשעה שהטקסטים שלהן בעבר עסקו בהתמודדות עם אלימות, עם הורות, משמעות ההתנדבות, ואפשרות חופש הבחירה בעולם שבו נשים עדיין מרוויחות פחות מגברים, בתערוכה הנוכחית הנוכחות משתפות בתובנות הנוגעות למשמעות תשע השנים שחלפו. חלק מהסטטוסים מדברים על משמעות היציאה לפנסיה, על הפחד מההזדקנות לצד היכולת לחגוג את החיים בית חופשיות, על התבגרות ונראות ועל הצורך להמשיך ולהיאבק למען שוויון זכויות לנשים.

אוצרת התערוכה, ד"ר שלומית אהרוני ליר, והסטטוס שכתבה, צילום: שרון לנגר

"התערוכה מאפשרת לתת קול ומבע לחוויות הקשורות לנשיות וגיל המטואטאות בדרך כלל מתחת לשטיח", מספרת אוצרת התערוכה ד"ר שלומית אהרוני ליר, חוקרת מגדר וניו-מדיה באוניברסיטת בר אילן, משוררת ויזמית חברתית, שאצרה את התערוכה בהשתתפות אותן נשים לפני תשע שנים.

"בשלוש השנים האחרונות אני חוקרת את ההצלבות בין מגדר וגיל בקרב נשים וגברים בישראל עם פרופ' ליאת איילון, שהיא מומחית בעלת שם לגילנות. ההזדמנות לייצר מפגש ויזואלי וטקסטואלי עם אותן הנשים אחרי תשע שנים מרגש מאוד, בתובנות שהוא מייצר. אני שמחה במיוחד על שיתוף הפעולה עם אגודת הסופרות והסופרים, דבר המעמיק את ההיבט היצירתי בשילוב בין טקסט וצילום בתהליך שמאפשר לחשוף מגוון נקודות מבט על משמעות הזמן החולף מפרספקטיבה של נשים המגיעות ממגוון מיקומים".

הפתיחה ביום שישי הקרוב, ה- 08/09/23, בשעה 13:00 בבית הסופר, רחוב אליעזר קפלן 6 תל אביב.

אוצרת: ד"ר שלומית אהרוני ליר, ייעוץ מדעי: פרופ' ליאת איילון, צילום: שרון לנגר.

משתתפות: אביטל טוך בר-חיים, איילת ברוך-כץ, ד"ר אלה קנר, אלמז זרו, ד"ר אפרת כהן-נוימן, דנה שלמון, דפנה אבן, חנה בית הלחמי, יעל בן יפת, מוזיין עבד אלחלים ח'וטבא, נורית חג'אג', נטע דנציגר אפשטיין, ד"ר שלומית אהרוני ליר, שלי שטרכר שלו, שרון לנגר, תמר ענבר-שחם

דברים: ד"ר שלומית אהרוני ליר, פרופ' ליאת איילון, אסתי ג. חיים ואמילי מואטי.

מוזיקה: זיו רובינשטיין.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר