ג'ניפר לורנס בקומדיה פרועה ו"המכשף" חוזרת בעונה חדשה: כל המלצות התרבות לשבוע הבא

ווס אנדרסון שב בסרט בהשתתפות סקרלט ג'והנסון, טום הנקס ועוד כוכבים רבים, מאור שוויצר ואמיר חורי מככבים בדרמת-מתח חדשה, הצגה זוכת פרס ה"טוני" עולה שוב לבמות, עדי אולמנסקי מפציצה באלבומה החדש והדבורה מאיה זוכה לעיבוד בימתי מפתיע • אלה הדברים הכי מעניינים שמחכים לכם

ג'ניפר לורנס בסרט "לא לוקחים קשה". צילום: באדיבות פורום פילם

עוד שבוע מגיע לסיומו, אז כדי שתתחילו לתכנן את התוכניות שלכם להמשך השבוע כבר מעכשיו, הכנו עבורכם כמה המלצות לכל מה שמעניין בעולם התרבות בשבוע של 29/06-23/06.

סרטים

לא לוקחים קשה

לראשונה בקריירה שלה ג'ניפר לורנס מככבת בקומדיה פרועה במיוחד, שאותה היא גם הפיקה. זוכת האוסקר מגלמת בסרטו של ג'ין סטופניצקי ("ילדים טובים") את מאדי, אישה צעירה שקרובה לאבד את בית ילדותה ומקבלת הצעת עבודה לא שגרתית: לצאת עם צעיר בן 19 (הכוכב העולה אנדרו בארת' פלדמן), שהוריו מודאגים מכך שהוא לא מעוניין לצאת לדייטים. להפתעתה, היא מגלה במהרה שהוא לא הבחור החנון שהיא חשבה שהוא - ועושה זאת באחת הקומדיות הקורעות מצחוק של הקיץ.

בבתי הקולנוע

אסטרואיד סיטי

סרטו החדש והמדובר של ווס אנדרסון ("מלון גרנד בודפשט", "ממלכת אור הירח") מביא לשיאו את הסגנון הוויזואלי ואת פלטת הצבעים הכל כך מפורסמת של הבמאי-תסריטאי האהוב, שחוזר בסרט משעשע ומפתיע.

במרכזו באי עיירת מדבר אמריקנית בשנות ה-50, שתקרית מסתורית המתרחשת בכנס עירוני שנתי לתצפית כוכבים משנה לכולם את התוכנית. שורת כוכבים ענקית מככבת בסרט, ובהם סקרלט ג'והנסון, טום הנקס, סטיב קארל, טילדה סווינטון, בריאן קרנסטון, ועוד.

בבתי הקולנוע

החבר השמן שלי

ג'ימי הוא בחור שנון, מצחיק, מודע לעצמו ו...שמן. בזמן שירותו הצבאי הוא פוגש את אליק, קצינה ויפה. דרכיהם נפרדות, ולאורך השנים הם נתקלים זה בזה והופכים לחברים. בעוד ג'ימי רוצה יותר, אליק מסתייגת, ושניהם צריכים להתמודד עם השדים שלהם כדי - אולי - להיות יחד.

סרטו של גודיס שניידר (שכתב את התסריט יחד עם ליאת אלקיים) הוא לא רק קומדיה רומנטית תל-אביבית, אלא סרט "feel good" שמעמת את הצופים עם הפגמים שלהם והשנאות הקטנות. עם צמד שחקנים מעולה (מי-רן מנקס וצחי סדן, שזכה בפרס השחקן המצטיין בפסטיבל חיפה) ורפרנסים ספרותיים, מדובר בסרט קיץ מוצלח במיוחד.

בבתי הקולנוע

הפסטיבל הבינלאומי לסרטי סטודנטים וסטודנטיות

כ-100 סרטים מ-25 מדינות ישתתפו באחד הפסטיבלים החשובים בעולם לסרטי סטודנטים וקולנוע קצר, שיוצא לדרך בפעם ה-25 ויימשך עד 1 ביולי.

בין האירועים הרבים שיתקיימו בפסטיבל: הקרנת בכורה ישראלית לעיבוד הקולנועי להצגת הקאלט "העיר הזאת", תחרויות שונות ופאנלים עם האורחים המיוחדים - הבמאים אנדרו דומיניק ("בלונדינית"), כריסטיאן פצולד ("טרנזיט") וג'סיקה האוזנר ("ג'ו הקטן").

מראשון, בסינמטק תל אביב וברחבי העיר

הבמאי אנדרו דומיניק, שיתארח בפסטיבל, צילום: איי.אף.פי.

סדרות

המכשף

לאחר שהשתפרה פלאים בין העונה הראשונה לשנייה, סדרת הפנטזיה האפית חוזרת בעונתה השלישית, שתהיה האחרונה שבה הנרי קאוויל יגלם את צייד המפלצות גארלט מרוויה, לאחר שפרש ממנה.

הפעם גארלט יוצא להגן על משפחתו, תוך שהוא מגלה שהוא נכנס לשדה קרב מלא שחיתות פוליטית, כישוף ובגידות, ושאם לא ינצח הוא עלול לאבדם לעד.

חמישי, נטפליקס

שמיים אדומים

מאור שוויצר ואמיר חורי מככבים בדרמת מתח חדשה, המבוססת על ספרו המצליח בעל אותו שם של דניאל שנער, שעוקב אחר חברי הילדות סער הישראלי ועלי הפלשתיני.

בבגרותם, עם פרוץ האינתיפאדה השנייה, הם הופכים לצייד וניצוד, ומחברים ליריבים - עד שהם צריכים לקבל החלטות קשות. זהו סיפור לא רק על חברות, אלא גם על נאמנויות, קנאה, ואפילו אהבה.

ימי שני, רשת 13

מוזיקה

עדי אולמנסקי - מכוונת לראש

12 שירים יש באלבומה החדש של אחת המוזיקאיות המוכשרות ביותר שפועלות כיום בארץ, שאת כולם כתבה והלחינה בעצמה (בין שלבדה ובין שעם יוצרים אחרים). זהו אלבום שנע בין הפופ להיפ-הופ ובין הטריפ לאלקטרוני, ואולמנסקי, השדה המוכשרת, פשוט מג'נגלת בין ז'אנרים מוזיקליים מבלי למצמץ לרגע אחד.

היא לא מפחדת לחשוף את עצמה ואת מה שבוער בה, בין שהיא מבצעת את השירים בסולו ובין שהיא עושה זאת כשלצידה כמה אורחים מרשימים (ובהם טונה, פלד, כהן ושקל), והשילוב הזה מוביל לתוצאה אחידה וסוחפת, שאותה היא מביאה בשיא כוחה.

זמין בכל הפלטפורמות

ארז לב ארי משיק את אלבומו החדש

חמש שנים חלפו מאז שחרר הזמר-יוצר את אלבומו הקודם, וכעת הוא יחגוג את צאת אלבומו הרביעי, "לאהוב ולשחרר", במופע שבו יופיעו לצידו שלושה אורחים מיוחדים מאוד - אהוד בנאי, עמיר לב ורביד פלוטניק - שלכל אחד מהם יש חיבור אמיתי ללב ארי, ברמה האישית והמוזיקלית כאחת.

במופע יבצע לב ארי רבים מהלהיטים שלו בסגנונו הייחודי, ובהם "מה אעשה", "אנה אפנה" ו"לא אחד מאלה", לצד שירים מהאלבום החדש, כגון "לא זוכר פנים", שבו פלוטניק מתארח.

ראשון, בארבי, תל אביב

פסטיבל הג'אז ירושלים

המהדורה התשיעית של הפסטיבל האהוב מתהדרת בתוכנית אמנותית בינלאומית ענפה, עם מוזיקאים, הרכבים ומופעים  ממדינות כמו תאילנד, מרוקו, סנגל, צרפת ובולגריה, וכמובן גם מישראל.

ערב הפתיחה ידגיש את הקשר המדברי, עם הרכבים ממאלי ומאזור הסהרה, וגם מניו יורק ומהארץ. כמו כן, תתקיים הצדעה למשוררי דור הביט, חפלה תימנית, מסיבת סמבה ברזילאית, וגם מופעים סודיים וחד-פעמיים שיפרצו בהפתעה ברחבי המוזיאון.

שלישי-חמישי, מוזיאון ישראל, ירושלים

נייל הורן - The Show

די בשקט, מבלי שברשותו שורת להיטי ענק שכבשו את העולם, הזמר-יוצר האירי הזה מצליח להוכיח שגם אם אתה לא הארי סטיילס, אתה עדיין יכול ליצור פופ אקוסטי משובח שזוכה להצלחה - בכל זאת, השניים היו חברים יחד ב"וואן דיירקשן".

אלבומו השלישי של הורן אמנם נמשך רק כחצי שעה, אבל זה לא מונע ממנו ליצור את אחד האלבומים המהנים ביותר של התקופה האחרונה, לא מעט הודות לקלילות שבהם (למשל, בלהיט "Heaven"), שמלווה בכנות מפתיעה (בשיר הנושא) ובשירים קליטים שעושים שמח בלב (כמו "Must Be Love" ו"Meltdown", שנשמע כמו שיר שסטיילס היה מתגאה בו).

זמין בכל הפלטפורמות

התזמורת הסימפונית ירושלים מארחת את דני בסן

בפעם הראשונה בקריירה בת יותר מארבעת העשורים שלו, הזמר האהוב יופיע לראשונה עם התזמורת, במופע בניצוחו של מתן יונה.

בחיבור המפתיע הזה יבצעו בסן והתזמורת את מיטב הלהיטים שבהם היה מעורב, מקריירת הסולו וגם מתקופת תיסלם, ובהם "ככלות הקול והתמונה", "דברים שרציתי לומר" ו"מגדלים", לצד שירים אחרים שיקבלו עיבודים וחיים חדשים.

שני, תיאטרון ירושלים; שלישי, אולם המופעים בקיבוץ דורות; חמישי, אולם המופעים בית גבריאל

חלוקים באהבה

במסגרת מיזם חברתי-מוזיקלי חדש של הארגונים "הרבעון הרביעי" ו"כולנא", ההרכב "טרנטה גרוב מאשין" יקיים הופעות בשווקים ברחבי הארץ, שילוו במעגלי שיח עם אנשי רוח, ובהם חכם חזי כהן.

מטרת המיזם לשאוב מהמסורת ולמצוא פתרון למצב החברתי שבו שרויה המדינה באמצעות המוזיקה, וכך לקרב בין אנשים, כמו שהיה פעם.

רביעי, השוק העירוני נתניה; חמישי, שוק קריית שמונה

במה

לאופולד-שטאט

כשבוע לאחר שהעיבוד האמריקני למחזה של היוצר האגדי טום סטופארד זכה בפרס הטוני (האוסקר של התיאטרון) למחזה הטוב ביותר (ובשלושה פרסים נוספים), ההצגה הזו עולה לבמה פעם נוספת.

המחזה עוקב אחר סיפורה של משפחת מרץ היהודית והאוסטרית, מ-1899 דרך השואה ועד השנים שאחריה, וההשלכות של האירועים שפקדו אותה לאורך השנים, באמצעות הצגת סיפורו האישי של סטופארד עצמו, שיצר דרמה מרגשת, רחבת עלילה ובעלת יופי רב שאין לב שלא יצליח להישבר ממנה. בין המשתתפים: נורמן עיסא, טטיאנה קנליס־אולייר/רותי לנדאו, אסנת פישמן ובן יוסיפוביץ'.

שישי ושבת, תיאטרון הבימה, תל אביב

המכתב

לאחר שהוצג יותר מ-1,000 פעמים וקטף פרסים בשלל פסטיבלים בעולם, המופע הקומי חסר המילים של אמן התיאטרון האיטלקי-דני פאולו נאני עולה לראשונה בארץ.

גיבור המופע מנסה לכתוב מכתב בסיפור שמסופר ב-15 דרכים שונות, שנעות מהטרגי לקומי, ללא תפאורה ואפקטים מיוחדים, ותוך הצגת יכולות משחק מרשימות, וירטואוזיות גדולה והמון דמיון.

שני, היכל התרבות תל אביב

הטרובדור

גם 170 שנה לאחר שנוצרה, האופרה של ג'וזפה ורדי עדיין זוכה לפופולריות עצומה, והפעם היא עולה על הבמות בארץ בהפקה מרהיבה של האופרה הישראלית בשיתוף האופרה הממלכתית של וינה.

במרכז האופרה סיפור אהבה בלתי אפשרי בין הרוזן די לונה שמאוהב בגבירה לאונורה, המאוהבת בטרובדור המסתורי מנריקו. במקביל, אזוצ'נה הצוענייה רוצה לנקום את מותה של אמה בפקודת אביו של די לונה, מה שמוביל לדרמה סוערת, מרגשת ומלאת יצרים.

שישי-שני ורביעי, בית האופרה, תל אביב

מתוך האופרה "הטרובדור", צילום: Michael Poehn

פסטיבל אשדודאנס

בפעם השישית פסטיבל המחול הבינלאומי חוזר במופעים בהשתתפות להקות המחול המובילות בישראל, מגוון רחב של הפקות מקור, סדנאות אמן עם אורחים מחו"ל, מופעי מחווה והוקרה (אחד מהם, "מעלה מעלה", יוקדש לצביקה פיק), מופע שירים וריקודים מהרגעים הגדולים של הקולנוע הישראלי, ומופעים עם נועה קירל, ואלרי חמאתי, רותם כהן, שימי תבורי, שרי, דנה אינטרנשיונל, אילנה אביטל, בניה ברבי, מיי פיינגולד, ועוד.

שני-חמישי, ברחבי אשדוד

בניה ברבי, שישתתף בפסטיבל, צילום: שי פרנקו

זמריית קודש לחול

מאות זמרים ועשרות מקהלות ומנצחים מובילים מחו"ל ישתתפו באירוע, לרגל 70 שנה לזמרייה ו-75 שנה למדינה, שבו יתקיימו גם הופעות, סדנאות ומפגשים שונים.

הזמרייה תיפתח בקונצרט חגיגי מיצירותיהם של חיים פרמונט ומשה זורמן בהשתתפות מקהלת האיחוד. אחד מרגעי השיא שלה יהיה הופעת רביעיית הסול האגדית "הגולדן גייט", הפועלת זה כ-90 שנה (בשינויים מתבקשים של חבריה).

ראשון-רביעי, היכל התרבות ואולמות האבירים, עכו

משפחה

הדבורה מאיה

לצד חריצותה הרבה, הדבורה האהובה, המשתייכת לכוורת עמלנית במיוחד בעלת חוקים סדורים וברורים, רוצה גם ליהנות מהרגע, ולא תמיד להישמע לכללים. אך האם הרפתקנותה תסכן אותה ואת חברותיה לכוורת?

בניצוחן של הדס שר (כתיבה) וקרן חובב (בימוי), ההצגה מביאה לבני 6-3 גרסה מודרנית ומשעשעת עם קורטוב פמיניזם להרפתקאותיה של מאיה. לצד משחקה הממזרי של רימון כרמי (ברוטציה עם דנה מכטיי), ההורים יכולים להיזכר בסדרת האנימציה הישנה, שקטעים ממנה משולבים בעיבוד הבימתי החדש.

שבת, תיאטרון מדיטק חולון

מתוך ההצגה "הדבורה מאיה", צילום: כפיר בולוטין

אינדי ילד בהופעה

עם יותר מ-10 שנים של מופעי רוקנרול לילדים ולכל המשפחה, הלהקה האהובה הזו ממשיכה להגיש גרסאות רוקיסטיות מרעננות במיוחד למיטב הקלאסיקות של שירי הילדים, ובהן "גן סגור", "איך שיר נולד", "אלף כבאים", "אמת או חובה" ועוד רבים וטובים, במופע שלא ישאיר אף אחד עומד על הרגליים, לא משנה בן כמה הוא.

שבת, זאפה חיפה

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר