לשם כך המציאו את המין הזה שנקרא "נשים", לא?

תחפושת תמימה חשפה השבוע את האופן שבו גברים ונשים נשלחים לאותה משימה

התחפושות. מצא את ההבדלים

לא רוצה להצטייר פה חלילה כאיזה תרח, עם עודף נטיות פדגוגיות או דידקטיות - אבל הפרסומת הצנועה הזאת לתחפושות לפורים צדה, כפי שנהוג לומר, את עיניי. ולמרות שתחפושת היא מטבעה עניין קליל ומבודח, משהו פה בכל זאת זועק לשמיים במופרכותו הקיצונית.

רשת פופולרית המתמחה כבר שנים בפיתוח האמנות המעודנת של יבוא קופסאות מסין בשקל ושיווקן לציבור בתשע תשעים, מציעה ללקוחותיה שתי תחפושות, אחת לבנים ושנייה לבנות. העסקה הזו מונחת, מן הסתם, לפתחו של איזה הורה יגע המבקש לפתור את בעיית פורים השנתית שלו באבחה מרהיבה אחת. ואולי הכי חשוב, בזול: רק חמישים שקלים - וזה מאחוריך. סליחה - אפשר להשתגע לפעמים מהשטויות שאני מדבר - רק 49.90 שקלים.

כל זה טוב ויפה עד שיורדים לפרטים המוזרים. בתחפושת של הילד מימין עוד ניכר איזשהו מאמץ להלביש אותו כאסטרונאוט, במגבלות התקציב הכמעט אפסי של המוצר הסיני, כמובן. בכל זאת, יש כאן חליפה כסופה, חגורה, צווארון מוגבה. כל אלה מכינים את הילד, ללא ספק, לשיגור נועז ואולי אף להקמת מושבת קבע בצד האפל של הירח, קרי ארגז החול או מרפסת המטבח - זאת כמובן בתנאי שמזג האוויר יהיה נוח ויאפשר זאת.

מצד שני, התחפושת של הילדה פשוט קורעת, ולא מצחוק: נעלי בלט? חולצת בטן כסופה? חותלות? סרט בשיער פזור ואיפור כבד, כולל ליפ־גלוס ורדרד? סליחה, חברים, ככה אתם רוצים לשלוח את המסכנה הזאת לחלל? ומה בדיוק היא תעשה שם כשהיא לבושה כך? בטח לא ניסויים מורכבים במעבדה, היכרות עם חייזרים או הליכות חלל מסוכנות. עם החצאית הזאת, היא מקסימום תגיש קוקטיילים בבר "החוצן הוורוד" ותעביר תקופה נחמדה כשהיא חיה על צ'ייסרים וטיפים. היא אולי תעשה מסאז'ים לצוותים עייפים של ספינות חלל שמגיע להם פינוק על חשבון החברה בספא "מלחמת הכוכבים" בצד הלא נכון של מאדים.

אם בתחפושת של הילד עוד אפשר להבחין באיזו השתדלות לארוז אותו כטייס, צייד, מדען או חוקר נועז, ברור לגמרי שהילדה המסתופפת לצידו בביישנות מצטרפת למסע הגדול שלו רק כמלווה, אולי כאתנחתה קומית, או צוות הווי. היא נועדה רק לבדר את החבר'ה שם למעלה כשהם יחזרו ממשמרות העבודה הארוכות והמתישות שלהם וירצו לפתוח בקבוק בירה קרה, להדליק סיגר שמנמן ולנקות קצת את הראש. אז היא תלבש את הבגדים האלה, תשיר למענם, אולי גם תרקוד, והיי - תראו - היא יכולה גם לעשות שפגט עם בקבוק בירה על האף תוך כדי שהיא סופרת לאחור מעשר עד אחת. הרי לשם כך המציאו את המין הזה שנקרא "נשים", לא?

נכון, תחפושת לפורים היא בסך הכל עניין מבודח. אבל לאסטרונאוטיות האמיתיות, נשים חוקרות ומדעניות דגולות העשויות ללא חת, שחלקן אף קיפחו את חייהן בחקר החלל, מגיע יותר מזה.
זהו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר