"ישראל היום" הוא גוף תקשורת שנוסד מתוך האמונה שהציבור הישראלי ראוי לעיתונות טובה יותר, מאוזנת יותר ומדויקת יותר. עיתונות שמדברת ולא צועקת. עיתונות אמינה, אובייקטיבית ועניינית. עיתונות אחרת וללא תשלום. המהדורה המודפסת הראשונה פורסמה ב-30 ביולי 2007, וב-2010 הפך "ישראל היום" לעיתון הישראלי בעל שיעור החשיפה הגבוה ביותר בימי חול. מו"ל העיתון היא ד"ר מרים אדלסון. העורך הראשי הוא עמר לחמנוביץ, והעורך המייסד הוא עמוס רגב. אתרי האינטרנט של "ישראל היום" בעברית ובאנגלית, כמו כן היישומונים (אפליקציות) לאנדרואיד ול-iOS, מציגים חדשות מסביב לשעון, תוכן בלעדי, מבזקים ועדכונים, ניתוחים ופרשנויות, וידיאו, פודקאסטים ושידורים חיים. פלטפורמות הדיגיטל של "ישראל היום" כוללות ערוצי חדשות ודעות, תרבות ובידור, לייף סטייל, טכנולוגיה, ספורט, כלכלה וצרכנות, בריאות, חיילים, אוכל, יהדות, תיירות ורכב. ב-2021 עלו לאוויר האתר החדש והיישומון החדש של "ישראל היום" בעברית, במטרה לספק לגולשים חוויה מהירה, עדכנית, בטוחה ונוחה. תכני המהדורה המודפסת של העיתון זמינים גם באתר, במהדורה יומית מקוונת, ואפשר לקבל אותם גם בניוזלטר. מועדון ההטבות הייחודי "הקליקה של ישראל היום" מציע לגולשי האתר הנחות ומבצעים על מוצרים ושירותים. ישראל היום פתוח להערות, לביקורת ולהצעות לשיפור מקהל הקוראים. פנו אלינו במייל hayom@israelhayom.co.il.

היום
שיתוף כתבה
"התנצלות ברק לא מספיקה, שלא יחזור"
ח"כ היבא יזבק הגיב לדבריו של יו"ר ישראל דמוקרטית על אירועי אוקטובר 2000 • ח"כ תומא-סלימאן: "שום התנצלות לא תחזיר את ההרוגים"
אהוד ברק // צילום ארכיון: יהושע יוסף

"התנצלות ברק לא מספיקה, שלא יחזור"

ח"כ היבא יזבק הגיב לדבריו של יו"ר ישראל דמוקרטית על אירועי אוקטובר 2000 • ח"כ תומא-סלימאן: "שום התנצלות לא תחזיר את ההרוגים"

דניאל סיריוטי
, עודכן

ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק,אמר היום (שלישי) כי הוא מתנצל בפני החברה הערבית ומשפחות האזרחים הערבים שנהרגו מאש כוחות הביטחון בעת כהונתו באירועי אוקטובר 2000. "אני נושא באחריות לכל מה שהתרחש בתקופת כהונתי כראש ממשלה, ובתוך זה גם אירועי אוקטובר", אמר ברק בראיון לכאן ב'. "אין מקום למפגינים שנהרגים מאש כוחות הביטחון והמשטרה של מדינת ישראל. המדינה שלהם. אני מביע צער והתנצלות בפני המשפחות ובפני החברה הערבית".

ח"כ עופר כסיף (חד"ש) הגיב לדבריו של אהוד ברק: "טוב עשה אהוד ברק שהתנצל ולקח אחריות על הרג האזרחים באירועי 2000. הדבר בולט על רקע ניסיונה השיטתי של מדינת ישראל לטייח את פשעי הנכבה, והודעותיהם השקריות של דובר צה"ל והמשטרה לגבי פגיעה בפלשתינים מדי יום ביומו. התנצלות זה חשוב, אבל מילים אינן מרפאות בפני עצמן, וכעת נדרשים מעשים. זו העת להכיר בעוולות ולדחוף למדיניות של שוויון אזרחי ולאומי מלא, ולשתי מדינות, זו לצד זו בשלום ובביטחון - ישראל ופלשתין".

ח"כ היבא יזבק (בל"ד) הגיבה גם היא להתנצלות: "הציבור הערבי מחכה כמעט 19 שנים לעשיית צדק על אירועי אוקטובר 2000, התנצלות אינה מספיקה. ברור כי ההתנצלות של ברק מגיעה דווקא עכשיו בתקופת הבחירות בניסיון להרוויח קולות של ערבים, אבל מי שאחראי להרג של מפגינים - שלא ישוב לפוליטיקה. ההתנצלות הזו לא תחזיר את ההרוגים למשפחותיהם, שהצער הנוראי מלווה אותן עד היום. אנחנו לא יכולים לסלוח על הרג של מפגינים חפים מפשע, ומי שאחראים להרג הזה חייבים לעמוד לדין ולשאת באחריות המלאה על מעשיהם והמדיניות הפושעת בה נקטו".

ח"כ עאידה תומא-סלימאן: "חבל שלקח לאהוד ברק כמעט 20 שנה, ומערכת בחירות בה הוא מצא את עצמו בצרות, כדי להוציא את ההתנצלות הזו. מה לא מוכנים לעשות כדי לקבל את קולות הערבים בבחירות האלה. צריך להגיד - טוב שברק התנצל, אך שום התנצלות לא תחזיר את ההרוגים ולא תפתח את התיקים. אף אחד לא הועמד לדין על אירועי אוקטובר 2000. ואף אחד לא לקח אחריות על הקרע שהם ייצרו. האם ההתנצלות של ברק היא גם לקיחת אחריות מיניסטריאלית על מה שנעשה? האם הוא יפעל כדי לחקור מחדש את האירועים? ההתנצלות היא התחלה - מה הלאה?

ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ),שבעקבות הטור שלו ב"הארץ" הגיעה ההתנצלות של ברק, אמר: "אזרח שאין לו בטחון אישי הוא אזרח ללא אזרחות. להיות אזרח זה שני דברים: חיים בכבוד, וחיים בביטחון. כשאחד נעלם, האזרחות שלך נפגעת. המלחמה של הכנופיות – אין לה סוף. מעל עשור, החברה שלי סובלת ממלחמת כנופיות, שאני ורבים מחבריי לא רואים לה סוף. הביטחון האישי ירוד, בפער גדול מהחברה היהודית. אין סיבה שכפר קאסם לא תהיה ברמה של ת"א. איפה שיש בטחון אישי יש עתיד, יש כלכלה משגשגת, יש גאווה וחיים משותפים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...