תקיעת טריז מיותר בין היהודים לבני העדה הדרוזית. חיילים דרוזים // צילום: דובר צה"ל | צילום: דובר צה"ל

חוק הלאום - התשובה לצרת הפוסט ציונות

המדינה הזו מוגדרת כיהודית כי זו עילת קיומה, בעוד היותה דמוקרטית היא בסך הכל צורת השלטון • חוק הלאום הוא מבחן בהבנת הנקרא ובהיגיון • חלק מהצועקים לא קראו את החוק, חלק קראו ונכשלו במבחן היגיון, וחלק קראו, הבינו, והחליטו להתסיס ולעשות הון פוליטי • דעה

לאחר מלחמת העולם הראשונה נתן העולם לבריטניה מנדט להקים בית לאומי יהודי בהסתמך על הזכויות ההיסטוריות היהודיות בארץ ישראל, אף על פי שהיה בה רוב ערבי גדול. הסיבה היא "אפליה מתקנת" - יתרון עקרוני לצורך השוואת תנאים מלאכותית לצד היהודי המקופח והנרדף, בארצו הקטנה הממוקמת במרחב מוסלמי עצום. 

צילום: דוברות הכנסת

המדינה הזו מוגדרת כיהודית כי זו עילת קיומה, בעוד היותה דמוקרטית היא בסך הכל צורת השלטון המועדפת. זו למשל הסיבה לקיומו של החוק המפלה, חוק השבות, המעניק אזרחות ישראלית לכל רבע יהודי ברגע שהחליט לעלות לארץ - ולא לערבי מחברון שנולד בה. תמציתה של האפליה המתקנת מגולמת בחוק הזה. המנדט העניק רק ליהודים זכויות לאומיות כאן, מול זכויות דתיות ואזרחיות בלבד לעדות אחרות, ובמדינת ישראל מצב האזרחים הערבים אף טוב יותר כי יש להם גם זכות בחירה פוליטית. 

היותה של המדינה יהודית היתה מובנת מאליה לאורך שנים רבות, אך בשנים האחרונות חלה התרופפות אצל חלק מהיהודים בצדקת הדרך הציונית. השופט אהרן ברק אמר לאחר פרישתו מכס השיפוט בכנס של "הקרן החדשה" כי הוא בעד "מדינת כל אזרחיה" וחשף בכך את הקו העקבי של פסיקותיו שבהן כרסם בציונות כשפגע בהתיישבות היהודית וכן בניסיונו לבטל את חוק האזרחות, שמנע את הצפת המדינה באזרחים ערבים מרחבי העולם הנישאים לבני זוג ערבים־ישראלים. 

מעניין שבהיותו על כס השיפוט הוא דיבר על "מדינה יהודית ודמוקרטית", בעוד את דעתו האמיתית הסתיר וחשף רק אחרי הפרישה. ההפיכה השיפוטית של ברק כללה צעדים פוסט־ציוניים רבים, ומחליפיו ממשיכים בקו "השוויון" שבא לבטל את האפליה המתקנת, מתוך גישה המאפיינת את השותפים הפרוגרסיביים שלהם בעולם, הרואה בלאומיות גזענות. 

אותה אופנה פרוגרסיבית מנחה את פסקי הדין המסכלים כל ניסיון להרחיק את המסתננים, את ההרס לשם הרס בהתיישבות היהודית ביהודה ושומרון, את הסיוע הבג"צי להשתלטות הבדואית על הנגב, ואת ההיענות המובלטת לרוב עתירות השמאל והערבים. זהו המצב הכאוב שדרש לחוקק את מה שהיה מובן מאליו, וכגודל הצעקה של המיעוט משמאל, גודל הצרה החינוכית הלאומית. 

חוק הלאום הוא מבחן מעניין, מבחן בציונות, בהבנת הנקרא ובהיגיון. חלק מהצועקים לא קראו את החוק, חלק קראו ונכשלו במבחן היגיון בסיסי, והכי גרועים הם אלו שקראו, הבינו, והחליטו להמריד, להתסיס, ולעשות הון פוליטי באמצעות תקיעת טריז מיותר בין היהודים לבני העדה הדרוזית, שהחוק החדש לא ישנה דבר בחייהם ובזכויותיהם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...