ישראלים רבים מתלוננים: "ראינאייר ביטלה לנו את הטיסה"

לקוחות שקנו כרטיסי טיסה בחברת הלואוקוסט התבשרו שטיסתם בוטלה, אולם גילו שבמקביל לביטול החברה הוסיפה טיסות ללוח בנתב"ג • בעקבות כך הם נאלצו לרכוש כרטיסים במחיר גבוה עבור הטיול, שכבר תוכנן

האם תהיה השפעה למשבר בין רינאייר לרשות שדות התעופה? ראינאייר, צילום: רויטרס

חברת הלואוקוסט האירית ראיינאיר, שנחשבת לאחת מחברות התעופה הגדולות והחזקות בעולם, מודיעה בימים האחרונים לישראלים רבים שהטיסה שלהם מבוטלת. החברה לא מעניקה הסברים מפורטים אודות הביטולים הרבים, ומבטלת טיסות ללא מעט יעדים.

במקביל, חברת התעופה מוסיפה טיסות ללוח הטיסות בנתב"ג, מה שגורם ללא מעט נוסעים שטיסתם בוטלה לכעוס על ההחלטה להסיר טיסות מצד אחד, ולהוסיף טיסות מהצד השני. חשוב להדגיש שבחברת התעופה מחויבים להשיב לנוסעים שטיסותיהם בוטלו את כספם.

הישראלים שטיסתם בוטלה ושוחחו איתנו מספרים: "סגרתי מלון בלי אפשרות ביטול, סגרתי רכב בחו"ל, ואני לא יכול לקבל את הכסף שלי בחזרה. מה עכשיו? אני צריך לשלם על טיסות מאות דולרים בזמן שזאת עלתה לי כמה מאות שקלים, זה מחיר גבוה פי כמה. איך קורה דבר כזה?".

מצד אחד מסירים טיסות מהלוח, ומהצד השני מוסיפים טיסות. אילוסטרציה, צילום: Getty Images

ישראלים נוספים הזמינו טיסות בכיוון אחד עם ראינאייר ובכיוון השני עם חברת תעופה אחרת, כך שיש להם איך לטוס - אבל אין להם איך לחזור, או להפך. במקביל, מחירי הטיסות עלו בשבועות האחרונים באופן משמעותי בעקבות הביקושים הגבוהים וישנה השפעה קלה גם למחירי הדלק שעלו, ולכן מי שטיסתו בוטלה יצטרך לשלם כעת הרבה יותר עבור ההגעה ליעד.

מספרי הטיסות שראינאייר מבטלת לאחרונה מאוד גבוהים וחריגים ביחס לביטולי טיסות שבשגרה. ישנן אמנם לא מעט חברות תעופה שמבטלות טיסות בימים אלו, כולל אל על הישראלית, LOT הפולנית וחברות נוספות, עם זאת, היקפי הביטולים במקרה הזה חריגים מאוד ומעלים לא מעט תהיות.

ניר מזור, סמנכ"ל שיווק קשרי תעופה: "לצערנו הרב אנחנו מזהים שלקוחות לא מעטים נפגעים כתוצאה מהביטולים האלה. בהחלט רואים פגיעה באנשים שמזמינים בשתי חברות שונות את הטיסה (הלוך עם ראינאייר וחזור עם חברה אחרת או להפך), ומאכזב מאוד שחברה בסדר גודל של ראינאייר לא נוקטת בדרך שמכבדת את גודלה. אני מאוד ממליץ ללקוחות בתקופה כזאת להבין שיש מחיר לחברות הלואוקוסט, וזה הגמישות והנושא של הביטולים, וראינאייר לא כפופה לחוק הגנת הצרכן הישראלי, ולכן היא גם יכולה להתנהל כך".

ראינאייר, כאמור לא כפופה לחוק הגנת הצרכן הישראלי, ובמשרד התחבורה שאחראים על נושא התעופה בישראל, בוחרים שלא לפעול ולהתערב בנושא. כך הם מסרו לנו: "משרד התחבורה אינו מתערב במדיניות מסחרית של חברות תעופה, כל עוד החברה עומדת בהיתר ההפעלה שניתן לה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר