אפליקציות ההיכרויות שלא הכרתם: כמה יעלה לכם לחפש אהבה?

"80 מחוויות הדייטינג שלי דרך יישומונים לא היו טובות", מספרת עמית ביטון, דוגמנית למידות גדולות, "גברים כלואים בתבנית חברתית וייקח להם זמן להשתחרר" • החיפוש אחרי אהבה לא חייב להיות כל כך קשה - הכירו את המיזמים שנועדו לפשט את התהליך • לקראת פתיחת עונת החתונות בדקנו: מה חדש בתחום - ואיך אפשר לשפר את חוויית הגלילה האינסופית?

אהבה ממוחשבת, אילוסטרציה, צילום: גטי אימג'ס

בשנת 2022 הרבה יותר קל לכולנו בתחומים רבים, אבל דווקא בתחום חיפוש הזוגיות, שלרוב מתבצע במרחב הווירטואלי, נדמה שעדיין קיים קושי גדול. עם "ההיצע הגדול" שבאפליקציות, רבים מרגישים שמדובר בסינון מהיר ומתיש, בתמונות לא עדכניות, בחוסר מידע בפרופילים וכמובן - בהסתכלות על יופי במקום על אופי.

עמית ביטון בת ה־23, דוגמנית למידות גדולות ויוצרת תוכן, מספרת: "אני נמצאת באפליקציות של היכרויות במשך כשנתיים. מבחינתי זה לא אידיאלי להכיר שם, אבל אני מרגישה שאין כל כך ברירה אחרת. אני מחפשת להכיר בן זוג, ואני חושבת שאת רוב הגברים זה פחות מעניין. 80 אחוזים מחוויות הדייטינג שלי דרך אפליקציות לא היו טובות".

עמית ביטון,

גם על העובדה ש"אינה במידות המקובלות" - ויעיד הפרק ב"חתונה ממבט ראשון", שכלל בחורה במידה 44 והפך לאחד המדוברים בעקבות כך - יש לביטון מה לומר: "אני במידה 44, ואני שמה את הדברים על השולחן מראש ומעלה תמונות של כל הגוף לאפליקציה, כדי שלא יגידו לי שאני לא נראית כמו בתמונות. למרות זאת, יש גברים שעדיין מושפעים מהחברה וקשה להם, למרות שיש בינינו חיבור מגניב. ייקח הרבה זמן עד שגברים יוכלו להשתחרר. הם כלואים בתבנית חברתית, וצריך עמוד שדרה כדי ללכת על זה".

בילי משמאל ורוית, צילום: Perspective by BM

בילי ורוית

לצד טינדר, באמבל ואוקיי קיופיד הבינלאומיות, יש גם פיתוחים מקומיים מגוונים. אחד מהם זה "המיזם של בילי ורוית - כמו חברה שמכירה לך". רוית מגדל ובילי שינגרט הן שדכניות עם טוויסט מודרני, שהקימו את המיזם לפני עשר שנים. "הלכנו על זה שאנשים אוהבים שחברים מכירים להם", מספרת רוית, "הכי נוח ובטוח. נוסף על כך, התאמנו את המונח 'שדכניות' לאוכלוסייה צעירה יותר.

"בילי חיפשה בן זוג בדיוק כשהתחיל שוק האפליקציות. היא הבינה שבעולם הווירטואלי אנשים משקרים כל הזמן, והמיזם בעצם התחיל מתוך ההבנה שהיא רוצה להרגיש בטוחה. כל מי שנרשם אצלנו חייב לעבור פגישה, להראות תעודת זהות ולחתום על חוזה. אנחנו מוודאות שיש מספיק אופציות במאגר. הם נרשמים לחודש, שבמהלכו מקבלים מאיתנו התאמות בווטסאפ. כשמישהו מקבל מספר טלפון, הוא יודע שמישהי מחכה והוא לא יכול לעשות גוסטינג. אם רוצים להכיר מישהי חדשה, חייבים לסיים את הקשר עם הקודמת. היו לנו כ־20 חתונות. מדייט שלישי ומעלה, עבורנו זו הצלחה של 20 אחוז. אנחנו לא מוכרות שאצלנו תפגשו את אהבת חייכם, אלא שדרכנו זה יהיה יותר נעים.

"העלינו מחירים לפני כחודשיים", הן מספרות, "אחרי תקופה ארוכה שלא העלינו מחירים בגלל הקורונה. מבחינתנו זה היה להתאים למחירי השוק - המחיר הקודם, 349 שקלים, היה נמוך מדי".

כמה זה יעלה לכם: 179 שקלים לפגישת וידאו של חצי שעה. לאחר מכן, אם יש מספיק אופציות, המחיר עומד על 499 שקלים לחודש.

אליאנה ברבל,

אלי הבוטית

אליאנה ברבל הקימה באוגוסט אשתקד את המיזם "אלי הבוטית". לדבריה, אלי נוצרה מהייאוש העמוק של שימוש באפליקציות, כאשר רק חלק זעום מגיע לכדי דייט. "זה משאיר תחושות קשות של תסכול ודיכאון", היא משתפת, "יש פער מגדרי מובנה, כי ברוב האפליקציות יש יותר נשים מגברים, והן מרגישות פחות בטוחות כי הן לא יכולות לדעת את מי יפגשו. גברים, לעומת זאת, מרגישים שלא רואים אותם אם הם לא הכי חתיכים.

"אנחנו יודעים שאנשים מעדיפים להכיר דרך חברים, כי זה יוצר לשני הצדדים ביטחון לגבי ההיכרות. אצלנו מדובר בבוט בווטסאפ, שעל בסיס אנשי הקשר שיש לך באפליקציה שולח לך פרופיל של נשים או גברים שיש לך איתם חברים משותפים, ואלה יכולים לדעת מי החבר המשותף ולשאול אותו אם הוא מעוניין. מדובר בשתי התאמות ביום לסבב שנמשך שבוע, כאשר בפועל כמעט 50 אחוזים פונים לחבר המשותף". ברבל, רווקה בעצמה, מספרת ששנים בילתה באפליקציות: "בזבזתי המון זמן. בתקופות השיא הייתי יוצאת לשלושה־ארבעה דייטים בשבוע, וזה מתיש. זה פועל נגד המטרה למצוא אהבה".

כמה זה יעלה לכם: בשלב זה האפליקציה חינמית.

תומר וכריס, צילום: תומר קדוש

תומר וכריס

הזוג הנשוי תומר וכריס מציע את "הפרויקט של תומר וכריס", שכולל פגישות אישיות, ליווי וייעוץ ליצירת זוגיות עם שידוכים ואירועי היכרויות. "התחלתי את המיזם לפני שש שנים, ואחרי שנה כריס שהפכה לאשתי הצטרפה אלי", מספר כריס. כעת יש להם ילדה והם מצפים בקרוב לצאצא נוסף. "יש לנו מאגר של 1,000 אנשים שפגשנו אחד על אחד, ועוד 3,000 אנשים שחלק גדול מהם פגשנו באירועים. אנחנו מציעים פגישה של שעתיים, שבה אנחנו מדברים עם הלקוח ומנסים להבין איפה הוא מתקשה. היו לנו הרבה הצלחות: הכרתי בין בת 40 לבן 46, והם התחתנו.

"מדי שבועיים אנחנו מארגנים ערב ספיד־דייט עם 20 גברים ו־20 נשים. פעם ללא מעשנים, פעם לדתיים, עוד שלושה שבועות יהיה להייטקיסטים. כמו כן, יש לנו הרבה אירועים שאנחנו מקיימים כמו ספארי לילה, צילום לאתרי היכרויות ועוד. אנחנו קהילה של עשרות אלפי צעירים, שמנסים להכיר בכל מיני שיטות וצורות. בעולם האינטרנט לא סביר שדתי יהיה עם חילונית, אבל המציאות קצת אחרת מהרשימות שלנו".

כמה זה יעלה לכם: ספיד־דייט עולה בין 150 ל־160 שקלים, שידוך הכולל פגישה של שעתיים ורשימה עולה 450 שקלים. "המחירים עלו משתי סיבות", משתף כריס, "הפכנו מעוסק פטור למורשה, והבנו שהמחירים שלנו נמוכים בצורה מוגזמת. ספיד־דייט התייקר ב־10 שקלים והפגישות ב־50 שקלים".

רן שמואלי, ניסן בכר, מאור גיל (מימין לשמאל), צילום: Alexey Kudrik

היוש

אפליקציית היוש כוללת את היזם מאור גיל, חברת קיפוד ואת השף הוותיק רן שמואלי. "הרעיון לא היה להקים עוד אפליקציה שגוללים בה המון פרופילים", מפרט גיל, "הדברים שאנשים כותבים על עצמם שם הרבה יותר אינטימיים מהאינסטגרם ומהפייסבוק שלהם. זה חוסר פרטיות מטורף. הכניסו לנו לראש שלגיטימי להתנהל ככה בעולם, וזה לא. יצרנו יקום מקביל שאומר שאצלנו לא ממלאים שאלונים שלא נגמרים.

"אם שניים היו בחוף פרישמן והתפדחו להתחיל אחד עם השני, הוא או היא יכולים להיכנס לאפליקציה ולעדכן מתי ואיפה נפגשו ולחפש שם את האדם השני. אם שניהם יאשרו שהם מעוניינים, הם יוכלו לתקשר בשיחה משותפת. הצ'ט אינו מחובר לטלפון או למייל. היוש לא עוקבת אחרי אנשים כדי לדעת איפה הם נמצאים".

כמה זה יעלה לכם: האפליקציה חינמית, והמחיר למנויי הפרו עומד על 5.49 דולרים.

יעל שפירא, צילום: גבי פטו

חיבורים

ויש גם מיזמים ללא כוונת רווח. יעל שפירא, מנכ"לית "חיבורים" שמוכר בקרב הציבור הדתי, הקימה את הארגון שמסייע בליווי אישי באמצעות מנטורים ומתנדבים. "אנחנו פונים לכל המגזרים", היא מציינת, "מי שנמצא במאגר זה רק אדם שהמנטורים שלנו נפגשו איתו. אין פרופילים מזויפים או הזויים, ויש התאמה בין התמונה לאדם. בשונה מאתרים מסחריים, אין לי עניין להשאיר אותם אצלי. יש לנו יותר מ־400 אנשים שכבר התחתנו. אנחנו גם עושים אירועים במחירים מסובסדים לכיסוי עלויות נטו. בשבוע שעבר היה לנו אירוע מושלם ב־60 שקלים, שכלל הרכב מוזיקלי, פעילויות ואלכוהול".

כמה זה יעלה לכם: 420 שקלים. שפירא: "היתה לנו קפיצה במחיר, שהיה 250 שקלים לפני כשנתיים, וזהו תשלום חד־פעמי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר