סקר חדש מצא: זה הטריגר לוויכוחים בין בני זוג - עד כדי פרידה

מיקום המושב, סדר התחנות ברדיו ואפילו כיוון המראות ברכב עלולים להוביל לחיכוכים רציניים במערכת היחסים הרומנטית • תאמינו או לא, אבל 10% מהגברים טוענים כי מריבות על האוטו הן בהחלט סיבה הגיונית לסיים את הזוגיות

רבים על הרכב. אילוסטרציה. צילום: GettyImages

אומרים כי אין כמו האהבה בין גבר למכונית שלו, אבל האם מערכת היחסים המוטורית יכולה לעלות במחיר ויתור על מערכת יחסים רומנטית אמיתית? התשובה, אם להסתמך על סקר שנערך לאחרונה היא חיובית כשאחד מכל ארבעה אמריקנים מחשיב את עצמו כ"לא תואם לרכב" עם בן הזוג או השותף שלו לטווח ארוך. עוד עלה מן הסקר כי 10% מהגברים אף יראו ב"חוסר ההתאמה המוטורי" דיל ברייקר וכזה שיצדיק גם פרידה.

בסקר שהוזמן על ידי ענקית הרכב מאזדה בשיתוף פעולה עם חברת מחקר השוק Talker Research, שהצוות שלה הם חברים באגודת מחקר השוק (MRS) ובאגודה האירופית לחקר דעת קהל ושיווק (ESOMAR), לקחו חלק  2,000 אמריקנים נשואים או כאלה החיים במשותף הנמצאים במערכת יחסים במשך חמש שנים לפחות ויש בבעלותם רכב משותף.

גברים אוהבים את הרכב שלהם. אילוסטרציה, צילום: GettyImages

כמחצית מבני הזוג רבים על הרכב

מממצאי הסקר עלה כי 25% מהזוגות אינם תואמים כאשר מדובר על האופן שבו הם מתייחסים לרכב שלהם, כלומר יש להם רעיונות שונים על השימוש והטיפול במקור התחבורה העיקרי שלהם.

כמעט מחצית מכל הזוגות (45%) הודו שהם מתווכחים על רכב משותף ו-28% נכנסו למריבות והתדיינויות במיוחד על האופן שבו בן הזוג מכוון את הגדרות הרכב כשהם לא נוסעים יחד.

עוד עלה כי כאשר נכנסים לרכב אחרי שבן הזוג נהג, המשיבים אמרו שהם לעיתים קרובות צריכים להתאים מחדש מספר דברים לפני שהם יוצאים לדרך, כולל מיקום המושב (62%), המראות (55%), המשענות (51%) והרדיו (50%) מה שעלול להוביל לא פעם לחיכוכים, אותם החשיבו 25% מהנשואים או החיים במשותף כ"נקודות מחלוקת רציניות" במערכות היחסים שלהם. 

ממצא מעניין נוסף שעלה מתוצאות הסקר היה הגילוי כי אמריקנים רבים יהיו מוכנים להעניק תגמול לבן הזוג על התאמת הגדרות הרכב אחרי הנהיגה על ידי ניקוי הרכב פעם בשבוע (25%), יציאה לדייט רומנטי (21%), צפייה בסרט שבן הזוג אוהב שהם עצמם שונאים (18%) וטיפול במטלות עבור בן הזוג (16%). 8% אחוזים אף הצהירו כי הם אפילו יחדשו את נדרי הנישואים שלהם.

"הרכבים שלנו הם חלק מחיי היומיום שלנו, וזה יכול להיות מתסכל עבור נהגים כאשר נכנסים לרכב והמאפיינים החשובים אינם מכוונים לפי טעמם", אמר מתיו ולבואנה, מומחה לטכנולוגיות רכב. "הנהיגה צריכה להיות חוויה מהנה ואין זוג שצריך לחוות חיכוך לא רצוי בגלל רכבם. במקום זאת, הם צריכים לשקול מה הופך את חווית הנהיגה לנוחה ולשאוף להפוך זאת למציאות".

נהיגה צריכה להיות מהנה. אילוסטרציה,

בהשוואה לבן הזוג, המשיבים בסקר היו בעלי סיכוי גבוה יותר לטעון שהם הנהגים הטובים יותר (57%), ממלאים את מיכל הדלק בתדירות גבוהה יותר (52%) ויש להם סיכוי גבוה יותר לשיר בזמן הנהיגה (42%). אמריקנים רבים גם האשימו את בני זוגם באי התאמת מיקום המושב (50%), אי התאמת מיקום המראות (45%), עצות נהיגה מאחור (45%), קביעת המסלול (43%), נהיגה אגרסיבית מדי (39%) ואי מילוי מיכל הדלק (37%). בממוצע, נהגים אמרו שלוקח להם שתי דקות להתאים מחדש הכל כשהם נכנסים לרכב אחרי בן הזוג. 13% טענו כי הצורך בהתאמת כל ההגדרות גרם להם לאחר למחוז חפצם.

"כאשר לזוגות יש בעיה מתמשכת שהיא נושא בו יש להם דעות שונות, זה יכול להוות עומס על מערכות היחסים. כאשר יש בעיה מתמשכת, שני בני הזוג צריכים להתכנס, לדון בשקט וליצור תוכנית ממוקדת פתרונות שמועילה לשני בני הזוג", מסכמת אליזבת ארנשאו, מטפלת זוגית ומשפחתית.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר