נמצאים בזוגיות אוהבת? כך תדעו אם האינטימיות בקשר בריאה

לדברי פסיכולוגית בריטית, יש שמונה סימנים שלפיהם תוכלו לדעת עד כמה מערכת היחסים שלכם כוללת עומק רגשי • אתם עדיין לא מרגישים את זה? אל דאגה, יש לה גם כמה מילים שירגיעו אתכם

, צילום: Getty Images

אתם נמצאים מזה זמן מה בזוגיות ורוצים לוודא שמערכת היחסים שלכם כוללת אינטימיות בריאה ועומק רגשי? אז לפי פסיכולוגית בריטית המומחית במערכות יחסים, יש שמונה סימנים שלפיהם תדעו שאתם נמצאים בקשר בריא.

לדברי ד"ר לאליטה סוגלאני, חלק מהסימנים המרכזיים לזוגיות כזו הם שמירה הדדית על הכבוד של בן הזוג, וכן היותו של הקשר מקום שנוח לבני הזוג לחשוף בו את החולשות והפגיעויות שלהם.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Psychologist | Therapy (@dr.lalitaa)

כדי להרגיע זוגות בתחילת הקשר שעדיין לא חווים אינטימיות רגשית עמוקה, ציינה המומחית כי "אינטימיות רגשית היא מציאות שמתפתחת עם מערכת היחסים של בני הזוג, והיא הולכת ומעמיקה ככל שהם חיים יותר יחד ומעבירים את הקשר שלהם לממד עמוק יותר". כמו כן, היא ציינה כי "ישנן דוגמאות רחבות ושונות מאד לאיך האינטימיות בין בני הזוג מתבטאת".

המומחית הסבירה על מערכות יחסים עמוקות וטובות, וציינה כי "אל תדמיינו מערכת יחסים דביקה וללא בעיות, זה לא כך. מערכות יחסים עמוקות וטובות הן לא כאלו בגלל שאין בעיות או קשיים במהלך הדרך, אלא כי לבני הזוג אכפת מאוד אחד מהשני, ולכן הקשר עובד – למרות הקשיים שיש בדרך".

בקשר לשמונת הסימנים שמלמדים על קשר אינטימי טוב ועמוק, ציינה המומחית כי הסימן הראשון הוא מערכת יחסים כנה וללא הסתרות בין בני הזוג, כלומר שיש ביניהם כנות אמיתית וחשיפה אישית של המחשבות והרגשות מבלי רצון להסתיר דברים מהצד השני.

כבר הגעתם לשיא חדש של אינטימיות? (אילוסטרציה),

הנקודה השנייה היא מערכת יחסים כזו שבה בני הזוג מעודדים ותומכים בתהליכי הצמיחה וההתפתחות של בני הזוג. הסימן השלישי למערכת יחסים טובה, על פי ד"ר סוגלאני, היא מערכת כזו שבה בני הזוג חשים משוחררים עם תחושה עצמית חזקה של אוטונומיה לעולם שלהם. מעבר לזה, היא כי סימן הרביעי הוא שמדובר בקשר שבו לבני הזוג יש נוחות אמיתית לחשוף את הפגיעות וחוסר ההשלמות שלהם כבני אדם.

כמו כן, בהקשר לרגשות עמוקים, הסימן החמישי למערכת זוגית טובה ואינטימית היא הביטחון שיש לבני הזוג לחלוק עם האחר את החווית ואת הרגשות שלהם מבלי להיות מאוימים מכך. באופן דומה, סימן נוסף לאינטימיות בריאה זו המציאות שבה בני הזוג יכולים לשתוק יחד מבלי להיות מאוימים מהשתיקה הזו.

הנקודה השביעית לפי ד"ר סוגלאני היא המציאות שבה בני הזוג נותנים דין וחשבון אחד לשני, קרי משתפים בהחלטות ומתחשבים זה בזה. מציאות זו הביאה אותה גם לסימן האחרון, הנצרך במערכת זוגית כזו והוא המציאות שבה בני הזוג נותנים כבוד זה לזה ולא מזלזלים אחד בשני.

משתפים אחד את השנייה? (אילוסטרציה), צילום: Getty Images
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר