"עם כל הכבוד לקדמה ולשוויון, אישה לא צריכה לשלם בדייט ראשון"

הספר "מכל מחזריי השכלתי" מציג אג'נדה מאוד ברורה בנוגע לכל מה שקשור לעולם הדייטינג • ראיון עם הסופרת, שיישמה את כל מה שכתבה, ואף מצאה זוגיות לאחר שנים שהייתה לבד

טלר ובן זוגה, צילום: פרטי

כשדפנה טלר, מחברת הספר "מכל מחזריי השכלתי", מלווה נשים לזוגיות וכותבת טורי דעה ב"ישראל היום", התגרשה בגיל 40 לאחר עשר שנות נישואים ושלושה ילדים, היא הייתה בטוחה שתמצא בקלות זוגיות חדשה. "מצאתי את עצמי בעולם חדש ולא מוכר, כשהדייטים שלי היו לא מספקים, לא הובילו לשום מערכת יחסים רצינית או ארוכה, ולאחר מספר שנים כאלה הייתי על סף ייאוש".

"גיליתי שהבעיה אינה רק שלי. כמעט כל החברות הפנויות שלי סיפרו על אותה בעיה בדיוק, כולנו לא הצלחנו לייצר זוגיות. בשנה השישית לאחר שהתגרשתי, ולאחר אינספור דייטים שלא הובילו לזוגיות הרצויה, הבנתי שאני כנראה עושה משהו לא נכון. שאולי משהו השתנה בעולם הדייטים של היום ואני צריכה ללמוד איך ליצור זוגיות, או לפחות להבין את המוח הגברי טוב יותר", היא מספרת.

"הבנתי שאף אחד לא מלמד אותנו ליצור זוגיות, ואם אנחנו חושבים שאנחנו יודעים משהו – זה כנראה לא נכון, והחלטתי ללמוד לבד. קראתי המון ספרים בתחום, הלכתי לקורסים מקיפים בנושא הבדלי החשיבה בין גברים לנשים, הלכתי לאימון אישי אצל דיאנה דדבייב ז"ל הנפלאה, קראתי עשרות מחקרים ומאמרים, השתתפתי בסדנאות, אפילו הייתי בקורס קבלה, קורס תקשור, קורס נומרולוגיה. כל מה שהיה נראה לי רלוונטי – למדתי..."

"...ואכן, לאחר שהבנתי הפנמתי את כל מה שלמדתי, והמשכתי כמובן לצאת לדייטים, שמתי לב שהקשרים שיצרתי עם גברים הפכו ליציבים יותר ונכונים לי יותר. פגשתי פחות הזויים, משוגעים, נצלנים או סתם כאלה שבזבזו לי את הזמן. הצלחתי לנהל קשרים במשך חצי שנה ואפילו יותר. כל קשר שהייתי בו הרגשתי שהוא טוב יותר, מספק יותר, נכון יותר ומתאים לי יותר מהקשר שקדם לו. את התיאוריה מהספרים, מהקורסים ומכל מה שלמדתי, יישמתי, והניסיון שצברתי עזר לי למצוא את בן הזוג האמיתי שלי, איתו אני בזוגיות נפלאה כבר שלוש שנים", מספרת טלר על הדרך שהובילה אותה לכתיבת מדריך מעשי ליצירת זוגיות.

לימוד על גוסטינג

הספר הוא מדריך מעשי ליצירת זוגיות שיש בו גם הדרכה והסברים בנושאים כגון איך תדעי אם הגבר שהתחלת לצאת איתו בעניין שלך או לא, למה הגברים עושים גוסטינג, טיפים לבניית פרופיל מנצח באפליקציות היכרויות, מידע חשוב כמו איך לגרום ליותר גברים לפנות אלייך (מבלי לשקר בפרופיל שלך) והאם להכין רשימת מכולת ואיך בדיוק לעשות אותה (כולל שיעורי בית).

בספר יש אג'נדה שקוראת תיגר על הטשטוש בין המינים והקריאה לשוויון בין גברים ונשים. בין השאר יש התייחסות מאוד ברורה בעניין של מה קורה כשאישה מחזרת אחרי גבר והאם זה כדאי, איך לעורר את הגבר כך שיחזר אחרייך, האם לאפשר לגבר לאסוף אותך בדייט ראשון מהבית, מי משלם בדייט ראשון, מי מתקשר למי אחרי הדייט ועוד.

מה הטעות הכי גדולה שרווקים עושים בדייטים?

"יש הרבה טעויות. יש לי הרצאה שמלווה את הספר בנושא חמש הטעויות הנפוצות בדרך ליצירת זוגיות, והשאלה שתמיד שואלים אותי בתחילתה היא: 'מה, יש רק 5 טעויות?' אז התשובה היא כמובן שלא. יש בערך 5,000 טעויות ואת כולן עשיתי. אבל אם נצטרך לבחור טעות אחרת מרכזית, אני בוחרת לדבר על טעות אחת גדולה שעשיתי שוב ושוב וגרמה לי לפספס לא מעט גברים איכותיים שיכלו להתאים לי לאורך השנים".

"בעיסוקי אני עוסקת בהשמה, אני מוצאת לאנשים עבודה בתחום השיווק, הפרסום והדיגיטל. אני כל היום מראיינת אנשים, ואני גאה לומר שאני מאוד טובה במה שאני עושה. ובגלל הסיבה הזו, חשבתי שאני טובה גם מול הגברים שהייתי פוגשת לדייט. הייתי אומרת לעצמי שתוך חמש דקות מרגע שהתיישבתי מול הדייט שלי, אני כבר יודעת בביטחון מלא אם הוא מתאים לי או לא. למה זו טעות? משום שאי אפשר באמת ללמוד על הגבר (או האישה) שמולך משהו אמיתי תוך חמש דקות. גם לא תוך שעה, ומסתבר שזו טעות מאוד נפוצה שכולנו עושים".

לדבריה, "הדייט הראשון לא באמת משקף את אופיים של הנוכחים בו. לכן, אם הדייט שלך לא היה נורא באופן קיצוני, ואם לא הבחנת באופן בולט בתכונה שלילית בדייט שמולך, אני ממליצה לא לפסול. להגיד לא תמיד אפשר, גם אחרי הדייט השני או השלישי. ולכן, ההמלצה שלי היא לא למהר לפסול. להכיר מישהו לוקח זמן, ואולי עם הזמן תגלי גבר מקסים ואיכותי, שלא הצליח להביא לידי ביטוי את האני האמיתי והמקסים שלו בדייט הראשון?".

בספר שלך יש אמרה חזקה מאוד שאומרת שגבר צריך לחזר, ושאסור לאישה לקחת לו את התפקיד הזה. איך זה מסתדר עם העולם שהולך לכיוון שוויוני? האם רק הגבר צריך להתחיל?

"עם כל הכבוד לקדמה, מעמד האישה והפתיחות שלנו כחברה, עדיין גבר הוא גבר ואישה היא אישה. בתהליך החיזור חייבים לשמור על המסגרת השונה הזו. במשך שנים לא הבנתי את זה, וחתרתי לשוויון גם בדייטים. אבל האמת היא שביצירת זוגיות בין גבר לאישה לא צריך להיות שוויון. ברגע שהגבולות מטשטשים – זה מחבל בתהליך יצירת הזוגיות".

"רוב הנשים לא מבינות שכשגבר מחזר אחריהן, הן לא נדרשות לתת לו דבר בתמורה. אם אישה נענית לחיזוריו ומעריכה את מאמציו, די לו בכך. בעצם ההיענות שלה לחיזוריו, היא נותנת לו את מה שהוא הכי רוצה - הזדמנות להכיר אותה, לבלות במחיצתה, לרצות אותה, להימשך אליה ולהתחבר אליה. אישה צריכה להבין שההיענות שלה היא המשוב החיובי שהגבר מקבל ממנה, וזו גם התמורה שהוא שואף לה יותר מכל".

אישה צריכה להציע לשלם בדייט ראשון?

"לא. את לא אמורה לשלם על הגבר בדייט הראשון. את גם לא אמורה להתקשר אליו ולא לרדוף אחריו. להפך! אם תעשי את כל אלה, את עשויה להרוס לעצמך. ה-DNA הכי בסיסי של כל גבר הוא הצורך לכבוש. גברים הם ציידים, כך הם בנויים. גם אם התקדמנו עשרות שנים, גבר יישאר גבר. הדרך שלו לכבוש היא לחזר, והדרך של האישה לעודד אותו היא לתת לו פידבק חיובי על חיזוריו. מסתבר שיש כללים, חוקים וסודות ליצירת זוגיות, וחלק גדול מהם קשור בדיוק בהבנה הבסיסית של תפקיד הגבר ותפקיד האישה בתהליך יצירת הזוגיות".

"ברגע שלומדים את כל הכללים הללו, תהליך יצירת הזוגיות הופך להיות יעיל יותר ואפילו מהנה, הדייטים משתנים לטובה ואפשר ליצור זוגיות ביתר קלות ומהירות. אחר כך, כשיש זוגיות, זה כבר משתנה בחלקו, אבל זה כבר עניין אחר".

ניתן לרכוש את הספר באתר הפייסבוק "דפנה טלר –מכל מחזריי השכלתי" או בעמוד האינסטגרם. בימים הקרובים יש גם מבצע מיוחד של 50 אחוזי הנחה על הספר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר