צילום: GettyImages // שימו תמונות אמיתיות

מה אסור בשום אופן לעשות באתרי היכרויות?

חשבתם שאם תשימו תמונה מפולטרת שלכם תקבלו יותר פניות? אתם צודקים • האם זו טעות? לחלוטין • הגיע הזמן שתהיו מי שאתם • סודות ליצירת זוגיות

לפני כשנתיים סיפר לי חבר קרוב כי באחד מחיפושיו אחר בת זוג באפליקציות, הוא נתקל בתמונת אישה נאה למדי שהצטלמה עם בגד ים. האישה מאוד מצאה חן בעיניו, והוא החליט לפנות אליה. הם שוחחו בטלפון וקבעו דייט.

כשהוא הגיע לבית הקפה, הוא לא הצליח לאתר אותה ולכן התקשר אליה. "הגעתי, אני פה. מתי את מגיעה?". "אני כבר פה", ענתה האישה. "איפה?", התלהב החבר. "אני לא רואה אותך...". הובילה אותו האישה אל השולחן הפינתי, וכשהחבר הגיע אליה הוא ראה מולו אישה שאינה דומה כלל וכלל לאישה שבתמונה. "סליחה שאני שואל," שאל אותה החבר באי נעימות קלה, "אבל זו את בתמונה באפליקציה?", "לא", ענתה האישה ללא בושה. "אז למה שמת תמונה שהיא לא את?", התעקש החבר. "משום שאם הייתי שמה תמונה שלי, אתה לא היית רוצה לפגוש אותי", קבעה. החבר הביט בה בפליאה, אך לא התבלבל וענה, "יש לי חדשות בשבילך, גם עכשיו אני לא רוצה לפגוש אותך", והלך.

לטיפ הראשון: כך תדעי אם הגבר בעניין שלך

לטיפ השני: גבר שמבטיח אלפי הבטחות? חכי למעשים

רוב האנשים שמשקרים לגבי "עניין קטן" כזה או אחר בפרופיל שלהם באתרי ההיכרויות, טוענים להגנתם כי ברגע שיפגשו את הדייט שלהם, הם יחשפו בפניו את האמת. חלקם אכן עושים זאת (גיל), וחלקם האחר לא יכולים להסתיר זאת (משקל, גובה). הם טוענים שמדובר בשקר קטן ולא רציני, ובעיקר, שברגע שהדייט שלהם יגיע ויכיר את האני הפנימי המקסים שלהם, הוא יתאהב בהם וישכח מהשקר הקטן ההוא. 

לתופעה הזו אני קוראת: "הבל היופי הפנימי"

כשאישה מציגה תמונה לא שלה, או תמונה שלה שאינה משקפת את המציאות, על ידי שימוש מוגזם בפוטושופ או באפליקציות לשיפור התמונה, הגבר מרגיש מרומה, וכמובן גם הפוך. ואכן, הטענה הנפוצה ביותר בקרב הגברים במעבר בין האפליקציות לעולם הממשי הינה, "היא לא נראתה כמו בתמונה". 

בל נשכח, מטרתו העיקרית של כל מפגש וירטואלי היא להגיע לדייט. העניין הוא, שאם הגבר שהגיע ירגיש מרומה, הסיכוי שלך לבנות איתו זוגיות ירד פלאים. כשאת פוגשת גבר בפעם הראשונה, הוא עדיין לא מכיר אותך, ואולי את באמת אישה מאוד ישרה ואמינה, אבל אם הדבר הראשון שהוא פוגש זה שקר, קטן ככל שיהיה (בעינייך), רוב הסיכויים שהוא כבר מגבש עלייך דעה שלילית. 

אל תתביישי במי שאת. המצולמים לא קשורים לכתבה // צילום: יהושוע יוסף
אל תתביישי במי שאת. המצולמים לא קשורים לכתבה // צילום: יהושוע יוסף

אי אפשר להכיר את היופי הפנימי שלך אם הוא מושתת על שקר. אי אפשר לבנות קשר של אמון ובטחון אם הדבר הראשון שהצד השני פוגש זה שקר, ושהשקר הזה הוא זה שהביא אותו לפגישה. כשגבר פוגש בדייט אישה שנראית בעשר שנים יותר מבוגרת מהתמונה שהוא ראה, הוא מאוכזב. ועל האכזבה הזו במיוחד יהיה לו קשה להתגבר.  

למה? משום שהמוח הגברי מושפע קודם כול ובעיקר מהוויז'ואל, ולכן, עלייך להשקיע בתמונות שלך באתרי היכרויות וברשתות החברתיות. לשים תמונה אמיתית שלך, כזו שתאפשר לזהות אותך ברחוב אם במקרה פוגשים אותך. 

אל תתביישי במי שאת ובמה שאת. ומי שלא אוהב את מה שהוא רואה – אז לא, שלום לו וכל טוב לו. נכון, אם תציגי את האמת תקבלי פחות פניות, אבל חשובה כאן האיכות ולא הכמות. האם לא אמרו לנו תמיד שאנחנו צריכות למצוא רק אחד? עדיף שיפנו אלייך 3 גברים שאוהבים את מה שהם רואים בפרופיל שלך וישמחו להיפגש איתך, מאשר 20 שיתאכזבו מהדייט איתך.

ומה עם הגברים? הטיפ הזה רלוונטי מאוד גם לצד הגברי. מסתבר שהתלונות המרכזיות של נשים בהקשר הזה היא בעניין הגובה והגיל. אל תנסה לאלץ את מי שלא מעוניינת מלכתחילה. אמנם נכון שלפעמים זה עשוי להצליח, אבל ברוב המקרים זה לא.

ודבר אחרון, אם אתרי ההיכרויות לא מניבים לך תוצאות, יש עוד לא מעט אפשרויות נוספות להכיר גברים (או נשים) ואת כולן פרטתי בספר שכתבתי. נכון שהאתרים הם הדרך המובילה, ונכון שכמעט כולם בעולם הווירטואלי, אבל יש עוד הרבה דרכים להכיר. 

בטיפ הבא נדבר על פירמידת הפנטזיות.

הכותבת הא מחברת הספר "מכל מחזריי השכלתי" – כל הסודות שמעולם לא סיפרו לך ליצירת זוגיות

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו