ארון הבגדים של הביצה נפתח - והפעם למטרה הכי חשובה שיש.
בית השנטי פותח השבוע (21-26 ביוני) קמפיין גיוס המונים תחת הכותרת "לנוער שחי בחושך - בית השנטי הוא האור", במטרה לגייס משאבים שיאפשרו להמשיך להעניק ליווי, טיפול ומענה חירום לבני ובנות נוער במצבי סיכון.
את הקמפיין מובילים בית השנטי יחד עם סוכנות יולי, שגייסה לטובת המהלך עשרות מיוצגיה שתרמו פריטי אופנה אישיים מהארונות הפרטיים שלהם.
אירוע השיא של הקמפיין יתקיים ביום שישי, 26 ביוני, ביריד האופנה והיד השנייה "שנטי שיק", שייערך החל מהשעה 10:00 בבית השנטי בתל אביב (רחוב אליזבת ברגנר 8).
בין השמות שתרמו פריטים ניתן למצוא את טיטי איינאו, שיר אלמליח, נעם פרוסט, אבי אברומי, נס וסטילה, דיאן שוורץ, אופק אדנק, ירדן ג'רבי, שגיא זהבי, אן זיוי, יוגב מלכה, אמה מדינג, נויה אריאלי, טניה לורן ורבים נוספים.
היוזמה ליריד נולדה מתוך רעיון של הדוגמנית נעם פרוסט, שנחשפה לפעילות בית השנטי וביקשה לרתום את עולם האופנה למען המטרה. לצד מאות פריטי הלבוש שיימכרו במחירים נגישים במיוחד - החל מ-30 שקלים - ייהנו המבקרים גם מדוכני אוכל, שתייה ומוזיקה חיה.
במהלך שבוע הקמפיין יעלה גם פרויקט תיעודי מיוחד בהשתתפות יוני אלמקייס ושאול מעוז, בוגר בית השנטי. השניים חזרו יחד לתחנות משמעותיות בחייו של מעוז, אל התקופה שבה חי ברחובות לפני שהגיע לבית השנטי, במטרה לחשוף לציבור את המציאות המורכבת שאיתה מתמודדים בני ובנות נוער בסיכון.
בבית השנטי מסבירים כי בשנים האחרונות יותר ויותר צעירים נמנעים מפנייה לעזרת מבוגר ומעדיפים לחפש מענה ברשתות החברתיות. הקמפיין הנוכחי נועד לעודד בני נוער לפנות לעזרה בזמן אמת, ובמקביל להעלות את המודעות לפעילות העמותה.
בית השנטי נוסד בשנת 1984 על ידי כלת פרס ישראל מריומה קליין. כיום מפעיל הארגון שלושה בתים - בתל אביב, במדבר סמוך לשדה בוקר ובירושלים - ומעניק מדי שנה בית, ליווי ותמיכה לצעירים וצעירות במצבי סיכון וסכנת חיים.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
