מרצ’נדייז לסרטים כבר מזמן לא מצליח להפתיע. לרוב מדובר בפריטי לוגו חביבים, כאלה שנרכשים בהתלהבות רגעית ונשכחים בארון. הרבה זמן לא היה פריט קולנועי שעשה רעש אמיתי - כזה שחוצה את גבולות הסרט והופך לחלק מהשיח התרבותי. ואז הגיע הז’קט של "מרטי סופרים".
והנה, הסרט עלה לאקרנים, ויחד איתו נולד אחד הרגעים האופנתיים המדוברים של השנה. ז’קט רוח בהשראת שנות ה-90, בעיצוב דוני נחמיאס ובשיתוף הסטייליסטית טיילור מקניל, הפך כמעט בן לילה מפריט תלבושת לפריט שכולם רצו ללבוש. לא עוד מזכרת מהסרט, אלא בגד עם נוכחות משלו.
כמה שבועות קודם לכן, זה עוד הרגיש כמעט מקרי. נחמיאס שהה בניו יורק, כשהטלפון שלו צפצף. "הראשון נמכר", הוא חייך. באותו זמן ממש, כמה רחובות משם, נפתח פופ-אפ מפתיע של "מרטי סופרים". לילה קפוא בנובמבר, תור ארוך שמתפתל, ומעריצים שכבר הבינו שהם עומדים מול משהו אחר.
החלל היה מינימליסטי. בובות ראווה עם ראשי כדורי פינג-פונג כתומים ומשאית מלאה בכדורים פלואורסצנטיים. אבל אף אחד לא הגיע בשביל התפאורה. כולם באו בשביל הז’קט - כחול־שחור, עם כיתוב לבן גדול של שם הסרט. בתוך דקות הכול אזל. מכאן, הסיפור רק הלך ותפס תאוצה.
הז’קט שכולם מחפשים
הבאזז הלך וגדל בקצב מסחרר. קיד קודי, ג’סטין והיילי ביבר, טום בריידי, מייקל פלפס, ביל ניי, פרנק אושן, סטפן קרי ואנתוני אדוארדס - כולם נצפו בז’קט בתוך זמן קצר. אבל אין ספק שהלובש המשמעותי ביותר היה הכוכב עצמו. טימותי שאלאמה אימץ את הפריט כחלק בלתי נפרד מסבב יחסי הציבור, בגרסאות צבע שונות מהכחול-שחור המקורי, דרך חום ועד ורוד בהיר.
"זה פשוט הז’קט הכי מדובר ברשתות החברתיות", אמר נחמיאס בראיון. "כשכל האנשים האלה לובשים אותו, זה רק הופך אותו לגדול יותר. זה ז’קט של גדוּלה".
החשיפה המתמשכת, יחד עם פופ-אפים נוספים בלונדון, לוס אנג’לס וברזיל, הפכה את "מרטי סופרים" לאחד הסרטים המדוברים של ואת הז’קט לאחד מפריטי הלבוש המבוקשים של 2025.
הרבה יותר מפריט אחד
לצד הז’קט נבנתה קולקציית מרצ’נדייז שלמה בהשראת עולם הסרט. היא כוללת מכנסי טרנינג תואמים, פליזים אפורים עם פאצ’ים שמדמים את מדי התחרויות של מרטי מאוזר, כובעים וגם פריטים קטנים כמו מחזיקי מפתחות בצורת מחבט.
ובכל זאת, פריט אחד גנב את ההצגה. הז’קט, שנמכר במחיר של 250 דולר, זינק במהירות לשוק היד השנייה, עם עסקאות שמגיעות עד 2,000 דולר. לא בגלל הייפ ריק, אלא כי אנשים באמת רצו ללבוש אותו.
החיבור שנרקם מאחורי הקלעים
הקולקציה כולה עוצבה על ידי נחמיאס, שאלאמה והסטייליסטית טיילור מקניל. הייצור נעשה דרך המותג של נחמיאס ובשיתוף A24, אולפן שכבר ידוע בחיבורים בין קולנוע לאופנה. אבל כאן נוצר משהו אחר, אישי יותר, מדויק יותר.
הקשר בין שאלאמה לנחמיאס נבנה לאורך זמן, דרך מקניל. היא החלה להלביש את השחקן בפריטים של המעצב ובהמשך הציעה עיצובים ייעודיים. בין הראשונים: ז’קט עם קפוצ’ון פרווה, תחתוני בוקסר ירוקים מנוקדים וכובע תואם, שנלבשו כשהנחה את SNL בינואר 2025. בהמשך הגיע גם טרנינג זמש כתום, זכור במיוחד מהופעותיו במגרשי ה־NBA במהלך פלייאוף הניקס. אבל כל אלה היו רק הקדמה למה שיגיע עם "מרטי סופרים".
האירוניה הגדולה היא שהמעריצים כמעט ולא קיבלו הזדמנות. במקור, הז’קטים והטרנינגים נועדו לשמש רק את שאלאמה במהלך מסע הקידום. רק אחרי שהתוצאה עלתה על כל הציפיות, הוחלט לשחרר כמות מוגבלת בפופ-אפים.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

