אורבניקה. צילום: יח"צ

המדפים התרוקנו: אלפים הסתערו על רשת אורבניקה

הרשת הציעה את כל פריטי הילדים ב-10 שקלים בלבד, והקונים נהרו • כך נולד טירוף קניות ארצי

על רקע יוקר המחייה המתמשך, מבצע יוצא דופן של רשת אורבניקה הצליח להצית תופעה צרכנית רחבת היקף. במסגרת המהלך, מציעה הרשת את כל פריטי הילדים במחיר אחיד של 10 שקלים בלבד - מהלך שגרם לאלפי קונים לנהור אל סניפי הרשת ולהסתער על כל מה שבא ליד.

צרכנים רבים דיווחו על הפתעה של ממש מהיקף המבצע, שכלל גם חליפות ילדים במחיר הנמוך במיוחד. ברשתות החברתיות הופיעו במהירות סרטונים של לקוחות שיצאו מהחנויות עם עשרות פריטים, לצד תיעוד של מדפים ריקים לחלוטין - מראה שלא נראה תדיר בקמעונאות האופנה המקומית.

המבצע, שצפוי להימשך עד יום שבת, יצר עומסים כבדים בסניפים. ברשת מנסים להדביק את הקצב ולחדש מלאים, אך מודים כי עוצמת הביקוש הפתיעה גם אותם. למרות המחיר האטרקטיבי, באורבניקה לא צפו הסתערות כה רחבה על הסניפים בפרק זמן קצר כל כך.

"הצליח הרבה מעבר לציפיות שלנו"

אורן בר-גיל, סמנכ"ל השיווק של קבוצת הודיס, אמר ל"היום" כי מדובר במבצע שחצה את כל התחזיות המוקדמות. "זה מבצע שהצליח מעבר לציפיות. לא ציפינו לכזו הסתערות למרות שמדובר בפריטים ב-10 שקלים. ידענו שיהיה ביקוש גדול, אבל לא חשבנו שזה יגיע לרמה כזו", אמר.

לדבריו, מטרת המהלך לא הסתכמה רק במכירת בגדי ילדים במחיר מוזל. "הרעיון היה להכניס את הלקוחות אלינו - וזה הצליח בגדול. כשהם מגיעים לקנות לילדים, הם קונים גם במחלקות האחרות: בגדים למבוגרים, קולקציית הום ועוד. גם שם אנחנו מציעים מחירים טובים וסחורה טובה, ובסוף הלקוחות בוחרים לבוא אלינו".

כשנשאל האם מדובר במחיר הפסדי, השיב בר-גיל ללא היסוס: "ברור שזה מחיר הפסדי. הסיבה שאנחנו מציעים את הפריטים ב-10 שקלים היא שהחורף הגיע מאוד מאוחר והוא גם קצר. אנחנו מעדיפים שהסחורה לא תישאר בסניפים. אמנם אלה מחירי הפסד, אבל עדיף כך".

"מעדיפים שהסחורה לא תישאר בסניפים". אורן בר גיל,

סלים עמוסים ומדפים שמתקשים להתמלא

עד כה ביקרו במבצע מאות אלפי לקוחות בכ-30 סניפי הרשת ברחבי הארץ. "ראינו אנשים שמילאו סלים של 30-40 פריטים בקנייה אחת", סיפר בר-גיל, והוסיף כי לשביעות רצונו הקניות לא התמקדו רק בבגדי הילדים. "אנשים קנו גם נעליים ואביזרים. הם ראו שהמחירים אטרקטיביים ולא הסתפקו רק בפריטי הילדים, אלא הגדילו את סל הקנייה".

באשר למדפים הריקים שנצפו בחלק מהסניפים, הבהיר: "אנחנו ממלאים מלאים כל יום, אבל פשוט לא עומדים בקצב המילוי לאור הביקוש הרב".

לא תחרות שווה מול האונליין

כשנשאל האם המבצע מהווה דרך להתמודד עם הרחבת הפטור ממס על קניות באתרים מחו"ל עד 150 דולר, דחה בר-גיל את הקשר. "החוסר בהוגנות והחוסר בשוויוניות של סמוטריץ' משפיעים בעיקר על האונליין. זה פוגע גם ברצפת המכירה, אבל מדובר בתחרות לא שוויונית באונליין וזה זועק".

לדבריו, ברשת עדיין בוחנים כיצד לפעול מול המציאות החדשה. "ברגע שהמדינה ומשרד האוצר החליטו שאין שוויון בין ספקים בסין לרשתות האופנה בישראל - אין לנו באמת דרך להתמודד עם זה. צריך להבין שמיליארד וחצי שקלים שצפויים להיגרע מהכנסות המדינה יתגלגלו בסוף לאזרח. זה צעד פופוליסטי עבור הציבור, אבל עבורנו כמעסיקים זו מכה קשה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...