ורסצ'ה נמכרה לפראדה תמורת 1.38 מיליארד דולר. מה יהיה הצעד הבא?. צילום: AP

פראדה רכשה את ורסצ'ה סופית - וזה הצעד הבא שלה

קבוצת פראדה השלימה את רכישת בית האופנה האיטלקי שהקים ג'אני ורסצ'ה, לאחר שעברה את המכשולים הרגולטוריים הסופיים • כעת הקבוצה צריכה לשקם את חברת היוקרה, שנכשלה כלכלית בשנים האחרונות

קבוצת פראדה השלימה היום (שלישי) באופן רשמי את רכישת ורסצ'ה, באחת העסקאות הגדולות של השנים האחרונות בתעשיית האופנה - ביום הולדתו של מייסד המותג, המעצב המנוח ג'אני ורסצ'ה. 

עם רכישה של 1.25 מיליארד יורו (1.44 מיליארד דולר), שעברה את המכשולים הרגולטוריים הסופיים, פראדה מוסיפה לקבוצה שלה את אחד מבתי האופנה הזוהרים אך הבעייתיים ביותר באיטליה. ורסצ'ה נרכשה קודם לכן ב-2018 על ידי תאגיד Capri Holdings, ששילם 1.83 מיליארד יורו עבור בית האופנה, שנכשל כלכלית בשנים האחרונות.

עברה את המכשולים הרגולטוריים הסופיים. פראדה, צילום: רויטרס

ההכנסות של ורסצ'ה צנחו ברבע בשנתיים האחרונות, כאשר ההכנסות השנתיות האחרונות של החברה נמוכות אפילו מאלו של מרץ 2020. בעוד שבתי אופנה איטלקיים רבים נשארו רווחיים, ורסצ'ה רשמה הפסד תפעולי בשנה האחרונה. אנדראה גוארה, המנכ"ל של פראדה, אמר שמשקיעים לא צריכים לצפות לניסים מהירים כי "המסע יהיה ארוך וידרוש סבלנות".

גוארה הבטיח לשמר את ה-DNA של ורסצ'ה תוך החזרת רווחי המותג. הרכישה תהיה מבחן לחברה של פראדה שעבדה בשנים האחרונות על מקצועיות הפעילות שלה כקבוצת אופנה רחבה, המחזיקה בבתי אופנה נוספים כמו מיו מיו ו-Church's.

הבטיחו לשמר את ה-DNA של ורסצ'ה, צילום: רויטרס

"כבר היו מגעים בתקופת הקורונה. כשהעסקה הזו נכשלה בגלל סוגיות של הגבלים עסקיים, חזרנו וניסינו לזרז את העניינים", אמר לורנצו ברטלי, מנהל בכיר בקבוצת פראדה ובנה של המעצבת מיוצ'ה פראדה. "זה היה משהו שהיה בתהליכי עבודה במשך זמן רב", הוסיף.

במרץ, מספר שבועות לפני שהוכרזה העסקה עם פראדה, דונטלה ורסצ'ה פרשה מתפקידה כמנהלת הקריאייטיב לאחר כמעט שלושה עשורים בתפקיד. עם זאת, היא נותרה שגרירת המותג הראשית של ורסצ'ה וצפויה לייעץ לצוות הקריאייטיב.

דונטלה ורסצ'ה, צילום: רויטרס

מנהל הקריאייטיב החדש של ורסצ'ה, דריו ויטאלה, לשעבר מעצב בכיר בבית האופנה מיו מיו שבבעלות פראדה, הציג את קולקציית הבכורה שלו במהלך שבוע האופנה האחרון של מילאנו. התצוגה - הראשונה בהיסטוריה של 47 שנות החברה שלא עוצבה על ידי המייסד ג'אני ורסצ'ה או אחותו דונטלה - ענתה על הציפיות, אבל ייקח זמן לראות אם הוא יכול לתרגם את הגלאם הנחשק על המסלול לאופנה מסחרית ורווחים כלכליים.

מנכ"ל פראדה, אנדראה גוארה, אמר באירוע VOICES של מגזין BoF שהנהלת פראדה תקח קצת זמן להעריך את המצב בוורסצ'ה לפני ביצוע מהלכים משמעותיים. "במיוחד בהתחלה, יציבות היא מילה מאוד חשובה. אנחנו הולכים לדאוג לכל מי שעובד בורסצ'ה. הדבר היחיד שאני לא רוצה שיקרה הוא להרוג את המטופל בזמן שאנחנו מרפאים אותו".

מנכ"ל קבוצת פראדה, אנדראה גוארה, צילום: רויטרס

למרות הכוח, ההיסטוריה והמורשת העיצובית של המותג, אנליסטים צופים כי לפראדה יהיה מאתגר לשקם את ורסצ'ה, תוך ציטוט היסטוריית  הרכישות הכושלות של הקבוצה. החברה קנתה את בתי האופנה ז'יל סנדר, הלמוט לאנג ו-Church's בתחילת שנות ה-2000, כאשר השתיים הראשונות נמכרו בהפסד. 

המותג, שנוסד בשנת 1978 על ידי ג'אני ורסצ'ה, ידוע באסתטיקה הנועזת והזוהרת שלו, ויצטרף לשני המותגים העיקריים של הקבוצה - פראדה, שעל שמו נקראת הקבוצה, ומיו מיו, הקטן יותר אך הבולט והצומח במהירות מבחינה כלכלית בשנים האחרונות - מה שמסמן שינוי אסטרטגי חד עבור בית האופנה האיטלקי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...