מבצע או טריק שיווקי? דוח חדש מגלה את האמת מאחורי בלאק פריידי

דוח של WalletHub גילה כי 36 אחוזים מה"מבצעים" לכבוד בלאק פריידי מטעים את הצרכנים • הנה כמה טיפים שיוכלו לעזור לכם לזהות את המבצעים האמיתיים

מבצעי בלאק פריידי. צילום: רויטרס

לקראת בלאק פריידי 2025, שיחול מחר (שישי), דוח של WalletHub מגלה שכ-36 אחוזים מהפריטים המסומנים "במבצע" אינם מציעים הנחה אמיתית בהשוואה למחירם לפני המבצע.

על פי השוואת WalletHub בין מחירי טרום המכירה ומחירי יום שישי השחור, בעוד שהנחות מסוימות הגיעו עד 87 אחוזים, ההנחה הממוצעת בקרב פריטים שהוזלו באמת הייתה כ-24 אחוזים בלבד.

כשליש מהמבצעים לא מציעים הנחה אמיתית, צילום: istock

הניתוח זיהה גם אילו קטגוריות נוטות להציע את הערך הגבוה ביותר: מבצעים על ביגוד, אביזרים, מכשירים קטנים ומוצרי צריכה ארוזים הם בדרך כלל בין הטובים ביותר. לעומת זאת, פריטים יקרים כמו מוצרי אלקטרוניקה לרוב לא כוללים הנחות משמעותיות.

רשת CNBC ממליצה לקונים לעקוב אחר המחירים לפני תחילת המבצעים, להשוות בין קמעונאים ולבדוק בקפידה את מספרי הדגמים, במיוחד עבור מוצרי אלקטרוניקה.

מומלץ לעקוב אחר המחירים לפני תחילת המבצעים, צילום: GettyImages

אנליסט קמעונאי שצוטט ב-CNBC אמר שקמעונאים לעיתים מעלים את המחירים מראש, ואז מורידים אותם במהלך "מבצעים", ויוצרים אשליה של הנחה כשאין כזו.

בשורה התחתונה: יום שישי השחור עדיין יכול להציע מבצעים אמיתיים - אבל הקונים צריכים להתייחס ל"מחיר המבצע" בספקנות בריאה. קצת הכנה מראש עשויה להבדיל בין מציאות אמיתיות לטריקים שיווקיים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר