יוניקלו, זארה וסאפורה: הרשימות הסודיות של הישראלים לקראת בלאק פריידי

הישראלים ממשיכים לצוד מציאות בחו"ל, בעיקר עכשיו כאשר הדולר נמוך • מה הם מחפשים, איפה הם קונים, ומה מניע אותם לפתוח עוד לשונית לפני הבלאק פריידי? בדקנו

שופינג מחו"ל. צילום: איי.אף.פי

בכל שנה, כשמבצעי נובמבר מציפים את האינטרנט ובעיקר לקראת הבלאק פריידי, עשרות אלפי ישראלים מתייצבים מול המסך עם רשימות, סימניות, או פשוט עם אינטואיציה ספונטנית. סקר חדש של חברת השילוח הישראלית Redbox Parcel בקרב 859 מלקוחותיה מגלה מה באמת מכניסים הישראלים לעגלה הבינלאומית, אילו אתרים הם מעדיפים, וכמה מאיתנו מתמסרים לגלישה בזמן אמת לעומת תכנון קפדני מראש.

הכנות שיא בסין לבלאק פריידי: ישראל צפויה להזמין חבילות בכ-4 מיליארד שקלים | רויטרס

מה אנחנו באמת מזמינים מחו"ל?

הנתון הבולט ביותר בסקר - אופנה עדיין בראש. 63.7% מהמשיבים הזמינו בחודשים האחרונים בגדים מאתרים בינלאומיים, ו־48.1% הוסיפו גם הנעלה. לצד אלה בולטת גם אהבה ברורה לגאדג'טים - 37.8% מהמשיבים דיווחו על רכישת טכנולוגיה ברשת. ברשימה מופיעים גם מוצרי טיפוח ובריאות (26.9%), צעצועים ומשחקי וידאו (19.1%), כלי בית (17.8%) וציוד ספורט (14.8%).

בסקר השתתפו 39% נשים ו־61% גברים, והמאפיין העיקרי - אפשרות לסמן יותר מתשובה אחת - בדיוק כמו בעגלת קניות אמיתית, שבה תמיד איכשהו מצטברים עוד פריטים.

מזמינים בעיקר אופנה, אבל לא רק. אילוסטרציה, צילום: GettyImages

אתרי היעד: אמזון בראש, זארה ויוניקלו מצטרפות

הפתעה? לא ממש. אמזון מככבת כמובילה הברורה עם 64.3% מהמשיבים. מיד אחריה, איביי עם 38.8%.

מעבר לשני ענקי המרקטפלייס, בולטים גם אתרי אופנה ספציפיים שהישראלים אוהבים במיוחד: יוניקלו (17.7%) וזארה הולנד (15.5%). בתחום הטיפוח מובילה סאפורה עם 11.8%.

אתרים נוספים שמקבלים חיבה יציבה מהקהל המקומי הם גאפ (9.1%), מנגו הולנד (7.8%) ו־Target (6.9%) - כולם מציעים מגוון רחב, מותגים מוכרים ועיצובים שאינם תמיד זמינים בארץ.

להזמין מותגים שלא זמינים בארץ, צילום: איי.אף.פי.

איך אנחנו קונים? ספונטניות מול רשימות

כשזה מגיע להרגלי קנייה - הישראלים מפוצלים לשניים. 46.4% נכנסים לאתרים בזמן אמת ומתמסרים לאימפולסיביות של המבצעים, בעוד 42.7% דווקא מגיעים מוכנים, אחרי סקירה מוקדמת של האתרים האהובים. 39.3% יודעים מראש מה חסר להם ומחפשים פשוט להשלים את הרשימה.

ולמרות הכוח העצום של הרשתות החברתיות, רק מיעוט מלווים את הקניות בהמלצות של יוצרי תוכן (12.1%) או קבוצות פייסבוק (13.9%).

למה להזמין מחו"ל?

המוטיבציה המרכזית ברורה מאוד. 80.3% מהמשיבים רוצים מוצרים שאינם זמינים בישראל. לצד זה, 77.4% מחפשים מחיר נמוך יותר מזה שבחנויות בארץ. תשובות נוספות - איכות טובה יותר, אמינות המוכר, זמינות מידות מיוחדות ואפילו רכישת מוצרים מיד שנייה - כולן מצביעות על קהל שצורך אונליין בצורה מודעת, מושכלת ורלוונטית למבחר המקומי.

חברת Redbox Parcel, שמספקת כתובות אישיות בארה"ב ובהולנד ושולטת בשרשרת השילוח מקצה לקצה, מדגישה כי השילוב בין הנחות העונה לבין השקל החזק משחק לטובת הישראלים. נמרוד מגידוב, מנכ"ל החברה, מסביר: "אנחנו מנהלים את כל שרשרת השילוח בעצמנו, מהחבילה ועד המכס, ועכשיו כשהדולר יורד, זה זמן אידיאלי להזמין מחו"ל ולהרוויח כפול".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר