בנה של מיוצ'ה פראדה ומנהל בכיר בקבוצת פראדה, לורנצו ברטלי, חשף כי קבוצת היוקרה האיטלקית עשויה לשקול רכישות נוספות לאחר שהשלימה את רכישת ורסצ'ה, והדגיש כי הוא לא שולל עניין אפשרי בג'ורג'יו ארמני.
דבריו של ברטלי מגיעים בזמן שפראדה מתכוננת להשלים את רכישתה של בית האופנה האיטלקי ורסצ'ה תמורת 1.4 מיליארד דולר, עסקה שנחתמה באפריל ומסמלת שינוי אסטרטגי עבור הקבוצה הנשלטת על ידי משפחת פראדה-ברטלי, לאחר שנים שבהן נמנעה מביצוע עסקאות גדולות.
"אם נקבל הזדמנות, נבחן אותה לעומק", אמר ברטלי, שמכהן כיום כמנהל השיווק הראשי של פראדה וצפוי להפוך למנכ"ל בשלב מאוחר יותר, בראיון לרויטרס במטה החברה במילאנו.
ברטלי אישר שהוא ייקח על עצמו את תפקיד מנכ"ל קבוצת פראדה, אך רק "כשהזמן יהיה נכון". "הדברים עובדים היטב כפי שהם, ואין תאריך תפוגה למודל הארגוני הנוכחי", אמר.
כשנשאל על אפשרות לרכוש את ארמני, ברטלי לא שלל ואמר שהם שוקלים לרכוש כעת חברות נוספות אך הדגיש שהמיקוד הנוכחי של פראדה הוא בוורסצ'ה כרגע, שנאבקת לחזור לימי הזוהר שלה.
עתידו של ארמני נמצא בכותרות מאז שמייסד המותג, ג'ורג'יו ארמני, נפטר בספטמבר. על פי צוואתו, היורשים חייבים למכור בהדרגה את בית האופנה או לחפש הנפקה, כשבתחילה יצטרכו למכור 15 אחוזים מהחברה בתוך 12 עד 18 חודשים ממועד מותו. בסופו של דבר, ארמני הורה ליורשיו למכור את רוב המותג - 55 אחוזים ממנו לפחות.
עם זאת, לפי הצוואה של ארמני, תינתן עדיפות לשלוש חברות מרכזיות בשוק היוקרה: LVMH, המחזיקה בלואי ויטון, דיור, ז'יבנשי ועוד, תאגיד היופי לוריאל וחברת EssilorLuxottica.
פרדה, שנוסדה במילאנו ב-1913, הפגינה עמידות על רקע ההאטה הנוכחית בענף היוקרה, כשהיא נתמכת בצמיחה חזקה של המותג הראשי פראדה בנוסף למותג השני והמצליח שלה, מיו מיו. הצמיחה הכלכלית של הקבוצה היא זו שאפשרה לה לרכוש את ורסצ'ה, וכעת מאפשרת לה לשקול רכישות נוספות.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
