שופינג מחו"ל. צילום: איי.אף.פי

שוב תביעה נגד אתר שופינג בריטי - הפעם זה נקסט

לקוחות ישראלים טוענים שהאתר הבריטי NEXT מטעה אותם במידע על המשלוחים • בקשה לתביעה ייצוגית בסך 2.5 מיליון שקלים נפתחה בבית המשפט המחוזי בתל אביב • עו"ד אלון: "זהו מצג שווא שמחייב תיקון ופיצוי"

האתר הבריטי הפופולרי נקסט, שמוכר בגדים ופריטי אופנה למיליוני לקוחות ברחבי העולם, מוצא את עצמו כעת בלב סערה צרכנית בישראל. בקשה לתביעה ייצוגית שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב טוענת כי האתר מציג בפני לקוחות ישראלים מצג שווא שלפיו ההזמנות נשלחות "עד הבית"  בעוד שבפועל הן מגיעות לנקודות חלוקה או סניפי דואר בלבד.

את הבקשה הגישו עורכי הדין ירון אלון וויקטוריה רזניק ממשרד הורוביץ, אבן, אוזן ושות'. סכום התביעה האישית עומד על 25 שקלים בלבד, אך סכום התביעה הכולל הוערך ביותר מ־2.5 מיליון שקל.

לקוח שילם - וקיבל מסירה לנקודת איסוף

בתביעה נטען כי לקוח ביצע הזמנה באתר בסכום של 199 שקלים, שילם 14 שקל עבור משלוח שצוין במפורש כ"עד הבית". עם זאת, החבילה נשלחה אל נקודת חלוקה והוא נאלץ להגיע בעצמו כדי לאסוף אותה. 

נקסט. אחת הרשתות האהובות על הישראלים , צילום: GettyImages

גם לקוחות שרכשו בסכומים גבוהים יותר ונהנו ממשלוח חינם מעידים כי נכתב בהזמנה שהמשלוח יגיע לכתובת הבית, אך בפועל החבילה נמסרה לסניף דואר. 

תרגום מטעה או מחדל צרכני?

בפניות לשירות הלקוחות של NEXT הודו נציגי החברה כי מדובר בתקלה ידועה, שנובעת מתרגום שגוי מאתר האם הבריטי. לדבריהם, ברחבי העולם משלוחים בדואר רגיל אכן מגיעים עד הבית, אך בישראל השירות הזה אינו מופעל דרך דואר ישראל.

התובעים טוענים שמדובר בבעיה רחבת היקף שנוגעת לכלל הלקוחות בישראל, ושהחברה ממשיכה להציג מצגים שגויים גם בגרסה העברית של האתר. 

NEXT משנה ניסוחים - אך לא מתנצלת

רק מאוקטובר 2025, טוען המבקש לתביעה, שינתה החברה חלק מהניסוחים באתר. כעת נכתב "משלוח רגיל", ולצדו הוספה הערה שהחבילה תימסר לסניף דואר או לנקודת חלוקה.

המשלוחים מגיעים לסניף הדואר או לנקודת חלוקה, צילום: יהושע יוסף

עם זאת, עולה כי גם לאחר השינוי, במקרים רבים נותר הניסוח הישן בעינו. "נדמה כי על אף ניסיון נקסט לשנות את מצגיה, ההטעיה ממשיכה להתקיים בפועל", נכתב בבקשה לתביעה. התובע מבקש מבית המשפט להוציא צו מניעה שיחייב את NEXT להפסיק להשתמש בביטוי "עד הבית" כל עוד המשלוח אינו באמת כזה.

לא המקרה הראשון בעולם האופנה

המבקש מזכיר מקרה דומה שאירע בשנת 2017 מול אתר האופנה הבריטי ASOS, אז נחשף כי גם הוא הציג בפני לקוחות ישראלים משלוח "עד הבית" שהסתיים בנקודת איסוף. התביעה ההיא הסתיימה בפשרה משמעותית. לדבריו, מדובר בעילה צרכנית חמורה שחוזרת על עצמה, כאשר NEXT פועלת בהיקפים גדולים בהרבה.

עו"ד ירון אלון, שמייצג את התובעים, מסר ל"ישראל היום": "חברה שמצהירה על משלוח עד הבית אבל מטרטרת את הלקוחות אל סניף דואר או נקודת חלוקה - מטעה את הצרכן באופן מובהק. אין כאן מקום לפרשנות, זהו מצג שווא שדורש תיקון ופיצוי. הגיע הזמן שחברות בינלאומיות שפועלות בישראל יבינו שהחוקים הישראליים חלים גם עליהן".

בשל הפופולריות העצומה של האתר בישראל, שנחשבת לשוק משמעותי במיוחד עבור NEXT, עם מכירות של מאות מיליוני שקלים בשנה, צפויה להליך השלכות נרחבות. האם התביעה תוביל לשינוי אמיתי באופן שבו אתרי ענק בינלאומיים מתייחסים ללקוחות הישראלים? בית המשפט יכריע, אך נדמה שהציפייה לשקיפות אמיתית במשלוחים רק הולכת וגוברת.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...