הקולקציה הכי היסטרית של H&M בדרך לישראל

גלן מרטנס, המעצב הבלגי שמוביל את מאזון מרג’יאלה ודיזל, חובר ל-H&M ומשיק את אחת הקולקציות המסקרנות של השנה • משחקי פרופורציות, הומור בריטי, והצהרה אחת ברורה - אופנה מהירה יכולה להיות גם מהפכנית

גלן מרטנס-h&m. צילום: יח"צ

לא בכל יום נפגשים מעצב בלגי חתרני וחברת אופנה שוודית מהמיינסטרים, אבל כשזה קורה נוצרת קולקציה שמצליחה לרגש אפילו את הציניקנים שבינינו. שיתוף הפעולה החדש בין H&M לגלן מרטנס, מהשמות הבולטים בתעשייה כיום, נחשף  לראשונה, ומציע הצצה לעולם שבו האופנה הגבוהה פוגשת את הרחוב בלי להתנצל.

מרטנס, הידוע בגישתו הרדיקלית ובעבודתו ב-Y/Project וב-Diesel, מביא לקולקציה הזו את כל מה שמגדיר אותו - אהבה לצורניות נועזת, חיבה להומור, ויכולת יוצאת דופן להפוך את הבסיסי למרתק.

"לא הייתי צריך להמציא את הגלגל", הוא סיפר בראיון לדייזד לרגל השקת הקולקציה. "הם כבר המציאו אחד, אני פשוט סובבתי אותו קצת". 

גלן מרטנס - H&M. מעיל טרנץ 899 שקלים. תיק צד 449 שקלים / יח"צ

חיבור שמפרק מוסכמות ומגדיר מחדש את ה"בייסיק"

תהליך העבודה החל בעיון בארכיון של H&M ובבחירה בפריטי מפתח קלאסיים - חולצות טי, ג'ינסים, מעילי בומבר וטרנץ', אך כל אחד מהם קיבל טוויסט לא צפוי: חולצות משובצות עם חוטי מתכת בעיצוב שמאפשר לשנות את הצללית, שמלות שצמודות לגוף ומאפשרות ללבוש אותן בכמה דרכים, וג'ינסים "הרוסים" שנראים כאילו נולדו מחדש.

גלן מרטנס - H&M. חולצה עם הדפס 229 שקלים. חצאית סאטן עם הדפס 349 שקלים. מגפוני עור עם עקב 1,199 שקלים / יח"צ

"הרעיון היה לא רק לעצב בגדים, אלא לאפשר לאנשים לעצב את עצמם דרכם", מסביר מרטנס. "אני רואה בכל פריט חלק ממשפחה, יש להם אישיות, הם משתנים וצומחים עם הלובש". 

עבור H&M, מדובר בשיתוף פעולה יוצא דופן. אן סופי יוהנסון, היועצת הקריאייטיבית של המותג, מספרת שלא הייתה מוכנה לוותר עד שתקבל את מרטנס לפרויקט. "גלן הוא כישרון אדיר ויוצר רדיקלי. העיצובים בקולקציה הזו משחקים עם ארכיטיפים של לבוש יומיומי ועם המשמעות של אופנה נגישה,  הקמפיין כבר אייקוני". 

מחווה לאנגליה עם טוויסט של הומור

למרות שמרטנס בלגי במוצאו, הקולקציה מושפעת עמוקות מהתרבות הבריטית. "בריטניה היא כמו לחיות בדיסנילנד", אומר מרטנס. "מלוכה, רוחות רפאים, טוויד, מה יש לא לאהוב?".

האסתטיקה הבריטית, עם השילוב הפרוע בין תחכום לשובבות, נוכחת היטב בעיצובים וגם בליהוק הקמפיין.

גלן מרטנס - HM, צילום: יחצ

הקמפיין צולם בסגנון פורטרט משפחתי מופרע, בהובלת אייקוני המשחק ג’ואנה למאלי וריצ'רד אי. גרנט, שמגלמים משפחה בריטית דיספונקציונלית עם הרבה הומור עצמי. "האופנה הכי טובה שוברת מוסכמות", אומרת למאלי. "אנשים צריכים ללבוש כל מה שהם רוצים, ואני מעריצה את הנועזות של גלן". גרנט מוסיף: "הצילומים היו חוויה מהנה במיוחד – כל אחד יכול למצוא את עצמו בקולקציה הזו".

עבור מרטנס, החיבור עם H&M הוא לא רק צעד נוסף בקריירה, אלא גם אמירה על עתיד האופנה. "לא כולם יכולים להרשות לעצמם מרג’יאלה או דיזל", הוא מודה. "אני מאמין שאופנה היא דרך להעצמה, והיא צריכה להיות נגישה לכולם. אני רוצה לראות את הבגדים האלה בכל מקום".

גלן מרטנס - H&M. מכנסי ג'ינס 449 שקלים. חולצת פופלין עם חיזוקין 449 שקלים / יח"צ 

הקולקציה, שמשלבת בין טכניקות עיצוב מתקדמות לגישה עממית ונגישה, מצליחה לשמור על האיזון הנדיר שבין אמירה אמנותית לאפשרות ללבוש את הבגד ביום-יום. היא גם סוגרת מעגל עבור מרטנס שנפרד השנה ממותג הדגל שלו Y/Project ומהווה חגיגה של יצירה, חופש והומור עצמי.

גלן מרטנס - H&M. מעיל מתערובת צמר 999 שקלים / יח"צ

הקולקציה תושק ב־30 באוקטובר בחנות H&M עזריאלי תל אביב ובאתר. טווח מחירים: 169-1,199 שקלים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר