בתי האופנה היוקרתיים גוצ'י, קלואה ולואווה קיבלו קנס של 157 מיליון יורו (כ-182 מיליון דולר ו-602 מיליון שקלים) ביחד מרשות ההגבלים העסקיים של האיחוד האירופי בגין קביעת מחירי המכירה החוזרת (ריסייל) של שותפי הקמעונאות שלהם - אותן חנויות כלבו אינטרנטיות שמוכרות מותגי אופנה רבים.
גוצ'י, בבעלות תאגיד האופנה קרינג, קיבלה קנס של 119.7 מיליון יורו, קלואה 19.7 מיליון יורו ולואווה 18 מיליון יורו, מה שמדגיש פיקוח רגולטורי הולך וגובר על קבוצות אופנת היוקרה.
"שלוש חברות האופנה התערבו באסטרטגיות המסחריות של הקמעונאים שלהן על ידי הטלת הגבלות עליהם, כמו דרישה שלא לסטות ממחירי הקמעונאות המומלצים, שיעורי הנחה מקסימליים, ותקופות ספציפיות למבצעים", אמרה הנציבות האירופית בהצהרה היום (שלישי).
קרינג אמרה שחקירת האיחוד האירופי נפתרה בעקבות הליך שיתוף פעולה עם גוצ'י והפגיעה הפיננסית נכללה בתוצאות המחצית הראשונה של 2025 של הקבוצה.
בית האופנה לואווה, בבעלות תאגיד LVMH, אישר גם הוא את ההסכם עם האיחוד האירופי והתחייב לפעול "בציות קפדני לחוקי ההגבלים העסקיים".
קלואה, בבעלות ריצ'מונט, אמרה לרויטרס שהיא מתייחסת לעניין "ברצינות רבה" והגבירה את האמצעים שלה כדי להבטיח עמידה בחוק התחרות מאז החקירה, שהחלה כבר ב-2023.
הפרקטיקות שללו מהקמעונאים עצמאות, והפחיתו תחרות תוך כדי הגנה על ערוצי המכירה של המותגים עצמם מפני תחרות של אותם קמעונאים איתם הם עובדים, אמרה הנציבות.
כזכור, מותגים כמו ארמני, ולנטינו, דיור, לורו פיאנה ולאחרונה גם טוד'ס נקלעו ללחץ מרשויות איטלקיות בגין התעללות לכאורה בעובדים בשרשרת האספקה שלהם - עובדה מטרידה נוספת המצביעה על הבעיות של בתי האופנה היוקרתיים, לצד ההאטה העולמית במכירות שחוו בשנה החולפת.
אם בעבר אופנה איטלקית הייתה שם קוד למלאכת יד ולקראפט מופתי, כעת תעשיית היוקרה האיטלקית, והעולמית בכלל, מתמודדת עם דימוי שלילי בעקבות אותן חשיפות - שעלול להשפיע גם על המכירות של בתי האופנה האיטלקיים. בתי האופנה אולי ניסו להציג מצג שווא של "Made in Italy" כדי לשדר יוקרה ואלגנטיות, אך בפועל, גם במפעלים האיטלקיים מועסקים עובדים סינים בתנאים מחפירים, המנוצלים על ידי תאגידי הענק.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
