בית האופנה גוצ'י חשף היום (שני) לראשונה את הסגנונות שיצר המנהל האמנותי החדש, דמנה גווסליה, ימים ספורים לפני פתיחת שבוע האופנה במילאנו. עשרות תמונות פורסמו באינסטגרם של המותג, ובהן דגמים מתוך קולקציית "La Famiglia".
הקולקציה כוללת שמלות ערב sweeping, חליפות חדות עם מכפלות ארוכות שנגררות מעט על הרצפה, כתפיים מודגשות, מכנסיים במותן נמוכה ומגוון רחב של תיקים. בהצהרת גוצ'י נכתב כי מדובר ב"תחילתו של עידן חדש לגוצ'י - סקסי, ראוותני ונועז ללא התנצלות".
הצגת הקולקציה ברשתות החברתיות עוד לפני הופעת הבכורה הרשמית, זכתה לשבחים בעולם האקדמי והשיווקי. "התגובות כבר חיוביות: הדרמה חזרה, ברוח שהיא 100% גוצ'י", אמרה אן־לור שנסל, חוקרת ומרצה לשיווק יוקרה בבית הספר לעסקים EIML בפריז.
הקולקציה תוצג באופן בלעדי בעשרה סניפים ברחבי העולם - לוס אנג'לס, ניו יורק, לונדון, מילאנו, פריז, בייג'ינג, שנגחאי, סינגפור, סיאול וטוקיו - למשך שבועיים בלבד, החל מהיום שלאחר הקרנת סרט הבכורה ביום שלישי.
בראיון ל־WWD ציין דמנה כי מדובר ב"צעדים ראשונים": "אני עדיין לא מגדיר את החזון שלי לגוצ'י, אלא את הפלטפורמה שעליה אבנה אותו. אני רוצה לאפס את ההבנה והתפיסה של מהו גוצ'י דרך הפרשנות האישית שלי". לדבריו, הוא שואב השראה מהתקופה שבה המותג נוהל על ידי המעצב טום פורד.
תצוגת האופנה הרשמית הראשונה של דמנה צפויה בפברואר. חשיפת הקולקציה באינסטגרם, מהלך חריג בתעשייה שעדיין רגילה לחשוף דגמים מול קהל נבחר בתצוגות, משקפת את המאמצים של מותגי היוקרה ליצור קשר חדש עם קהל צעיר וצרכנים רגישים למחירים.
ענף היוקרה, שנהנה בעבר מצמיחה שנתית של כ־10% במשך כמעט עשור, חווה האטה בשנה שעברה. בגוצ'י המצב חמור במיוחד: ברבעון השני של 2025 דיווחה החברה על ירידה של 25% במכירות. רק בשבוע שעבר מינתה קבוצת קארינג את פרנצ'סקה בליטיני למנכ"לית החדשה של גוצ'י במטרה לייצב את המותג ולהחזירו למסלול הצמיחה.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
