הכפכפים של The Row והגופייה של SKIMS. צילום: אתר Lyst

איך גופייה וכפכפים הפכו לפריטי האופנה המחופשים ביותר באינטרנט?

הדוח הרבעוני של Lyst, הפלטפורמה המקוונת ומנוע החיפוש למותגי אופנה, מצא כי המוצרים המחופשים ביותר לאחרונה הם הבסיסיים ביותר • יש לכך סיבה ברורה - הקשורה למשבר בתעשיית היוקרה

הדוח הרבעוני של פלטפורמת האופנה המקוונת ומנוע החיפוש למותגי אופנה Lyst, שעוקב אחר הפופולריות של מותגי אופנה ומוצרים שונים על סמך נתונים של מאות מיליוני משתמשים ברחבי העולם, פורסם השבוע ומצא כי דווקא מוצרי האופנה הבסיסיים ביותר הפכו לפופולריים ברבעון האחרון. 

במקום הראשון ברשימה נמצאים כפכפי אצבע של מותג האופנה The Row, בבעלותן של האחיות מרי קייט ואשלי אולסן. למרות שמדובר בכפכפים פשוטים יחסית, המוצר נמכר ב-690 דולרים (כ-2,340 שקלים) וזינק בחיפושים ברבעון האחרון ב-162 אחוזים. 

הכפכפים של The Row ממוקמים במקום הראשון / אתר Lyst

הכפכפים עוררו סערה רבה בקרב מעריצים ומבקרים כאחד בזכות עיצובם המינימליסטי ותג המחיר התלת-ספרתי שלהם. השחקן ג'ונתן ביילי נעל לאחרונה זוג כפכפים בצבע שחור של המותג בשטיח האדום, בחירה תמוהה שעוררה עניין ותרמה לעלייה במכירות.

במקום השני הוצב מוצר בסיסי נוסף: גופיית סבא פשוטה ולבנה של מותג האופנה SKIMS, בבעלותה של קים קרדשיאן, שהביקוש לקנייה שלה עלה ב-230 אחוזים ברבעון האחרון. הגופייה נמכרת באתר המותג בכ-185 שקלים. 

הגופייה של SKIMS / אתר החברה

למקום השלישי ברשימה הגיעו מכנסי ריצה קצרים, קלאסיים ופשוטים של אדידס, שצברו פופולריות לאחרונה הודות למפורסמים כמו הארי סטיילס. חלה עלייה של 121 אחוזים בביקוש לסגנון זה, שמציע מחיר נגיש, וריאציות מרובות של מותגים נוספים וסטייל ספורטיבי. 

מכנסי ריצה קלאסיים של אדידס / אתר Lyst

הדוח בדק גם מהם מותגי אופנת היוקרה הבולטים ביותר בקרב הגולשים באינטרנט. במקום הראשון הגיע המותג מיו מיו, שחווה עלייה בביקושים כבר תקופה ארוכה, כשאחריו הגיעו (בהתאמה): לואווה, סאן לורן, פראדה והמותג האמריקני Coach.

הממצא המעניין ביותר בדוח הוא שדווקא מוצרי האופנה הבסיסיים ביותר, הפכו למרכז העניין במקום פריטים אקסטרווגנטיים או ייחודיים שהגיעו למקומות הראשונים בדוחות העבר של הפלטפורמה.

במקום הראשון. קיילי ג'נר למותג מיו מיו / אינסטגרם

הרבעון הנוכחי שהסתיים הוא הפעם הראשונה שבה אף תיק יוקרה לא נכלל ברשימת המוצרים החמים של Lyst. הדוח מסמן למעשה שינוי בתעדופים של קונים בתקופות כלכליות לא פשוטות. במקום תיקי יוקרה, ששלטו בעבר על הרשימה - נראו יותר נעליים ובגדים.

"הרבעון השני של 2025 התפתח בצל של אי ודאות כלכלית ומתחים עולמיים מתמשכים, עם רחשים על מיתון פוטנציאלי שהחלו לעצב את האופן ומה שאוהבי אופנה קונים", ציינה פלטפורמת האופנה בהודעה שפרסמה. 

"על רקע תקציבים מצטמצמים, קונים פנו לדברים קטנים המציעים תהודה רגשית ללא התחייבות כלכלית גבוהה. מעבר לטירוף הוויראלי של בובות הלבובו, ולצד נעליים ואביזרים בולטים - רכישות בעלות נמוכה ואפקט גבוה - תפסו את מרכז הבמה ככלי הבעה של זהות, והוכיחו שקניות במחירים נמוכים יכולות לעשות הצהרות משמעותיות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...