השחקנית סידני סוויני, בת 27, הוכיחה שוב כי כוכבות הדור החדש מסוגלות להניע לא רק את הקהל אלא גם את השווקים הפיננסיים. קמפיין הג'ינסים החדש שלה עבור מותג האופנה האמריקני אמריקן איגל גרם למניית החברה לזנק בכ-20% תוך יומיים בלבד, והוסיף לשווי השוק שלה בין 200 ל-228 מיליון דולר.
מהפסד לזינוק מטורף
המותג היה זקוק נואשות להצלחה כזו. אחרי שנה קשה שבה איבדה המניה 44% משווייה, הקמפיין הגיע בזמן המושלם. "זה ההישג הכי גדול שהיה אי פעם למותג", אמר קרייג ברומר, מנהל השיווק של החברה בהודעה לעיתונות.
הקמפיין הושק דיגיטלית ברשתות החברתיות לצד שלטי חוצות בטיימס סקוור ובלאס וגאס, והתוצאות דיברו בעד עצמן: 2.5 מיליון אזכורים ברשת X (לשעבר טוויטר) ואינספור סרטוני טיקטוק שהפכו ויראליים.
הקמפיין נבנה סביב הסלוגן הפשוט "Sydney Sweeney Has Great Jeans", ובתרגום חופשי: "לסידני סוויני יש ג'ינס נהדר" ומתמקד בקולקציית הג'ינסים החדשה המושקת לקראת עונת הסתיו. הקריאייטיב חוזר בכוונה לאסתטיקה נוסטלגית של שנות ה-90 וה-2000 - בלונדינית יפה ורקע לבן נקי.
הסטיילינג, שנעשה על ידי מולי גורדון הסטייליסטית המבוקשת, הלך על קלאסיקה על-זמנית סופר אמריקנית: ג'ינס כחול וגופיה לבנה, ללא אביזרים מיותרים.
"אני לא אעצור אתכן"
באחד הסרטונים הבולטים יושבת סוויני על כורסה ופונה ישירות אל הקהל: "אני לא כאן כדי לומר לכן לקנות ג'ינס של אמריקן איגל, אני גם לא הולכת לומר שזה הג'ינס הכי נוח שלבשתי אי פעם - אבל אם תגידו שאתן רוצות לקנות את הג'ינס הזה, אני לא אעצור אתכן מלעשות זאת".

טי לבנה וג'ינס / יח"צ
בסרטון אחר עם מכונית מוסטנג קלאסית, סוויני סוגרת את מכסה המנוע, נכנסת לרכב ונוסעת לבדה - מסר ברור של עצמאות נשית.
הקמפיין עורר גם ביקורת. מבקרים ברשתות החברתיות טענו שהקלוז-אפים והמבטים הישירים למצלמה מזכירים "פרסומות סקסיסטיות של שנות ה-2000". אחרים תהו האם נכון לשלב מסרים פרובוקטיביים בקמפיין הפונה לתלמידות החוזרות לבית הספר.
מנגד, תומכיה של סוויני רואים בקמפיין ביטוי של פמיניזם מודרני - אישה שבוחרת איך להציג את גופה ואת עצמה, מתוך ביטחון עצמי ולא מניצול.
ההימור שהצליח
הקמפיין הוא שינוי בכיוון השיווקי של אמריקן איגל. אחרי שנים שבהן ניסה המותג לשדר מסרים של הכללה ופרוגרסיביות עם סלוגנים כמו "Live Your Life", כעת הוא חוזר לגישה ישירה ופשוטה יותר.
הצלחת הקמפיין מוכיחה שלפעמים פשטות ונוסטלגיה אמריקנית יכולות להיות יעילות יותר ממסרים מורכבים. כשמדובר בסידני סוויני, נראה שהנוסחה הזו עובדת מעולה, גם על הקהל וגם על הבורסה.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
