פרימרק בשינוי ענק. צילום: רויטרס

פרימרק משנה את כללי המשחק: למה כל חברת האופנה תחקה אותם בקרוב

ענקית האופנה החליטה להקשיב באמת לצרכנים ועשתה משהו שחברות אופנה אחרות טרם עשו • ההקשבה הזו עומדת לשנות את התעשייה

זה קורה כל בוקר בבתים ברחבי העולם: הילד מתלבש ופתאום מתחיל לצרוח, לקרוע את החולצה מעליו ולהכריז שהוא "לא יכול לסבול את זה". ההורים מבולבלים - מה רע בחולצה הזו? למה אתמול זה היה בסדר ועכשיו זה בלתי נסבל? התשובה טמונה לעתים קרובות בפרט הקטן ביותר: התווית בצוואר.

רשת פרימרק, ענקית האופנה הזולה, החליטה להקשיב. לא רק להקשיב, אלא גם לפעול. החברה הכריזה השבוע על מהלך שעשוי לשנות את פני תעשיית האופנה לילדים: יותר ממחצית מבגדי הילדים שלה יגיעו ללא תוויות צוואר. במקום זאת, המידע יודפס ישירות על הבד.

בלי תווית. פרימרק / יח"צ

זה לא נשמע כמו מהפכה, נכון? אבל עבור הורים לילדים עם רגישות סנסורית, זה יכול להיות השינוי שיהפוך את הבוקר מסיוט לשגרה רגילה.

המספרים מדברים בעד עצמם

כמעט 70% מהפיג'מות של פרימרק כבר מגיעות ללא תוויות. למה פיג'מות? כי זה המקום שבו הרגישות הכי מורגשת - כשהילד צריך לישון עם הבגד על הגוף שעות רבות.

"התחלנו מהמקום הכי כואב", מסבירה אן-מארי קריגן, מנהלת הסחר של פרימרק. "ההורים אמרו לנו בבירור, תפסיקו עם התוויות האלה. הן הורסות לנו את החיים".

אבל פרימרק לא עוצרת בתוויות. החברה מציעה גרביים ללא תפרים או עם תפרים שטוחים, לאחר שגילתה שגרביים הם מקור מרכזי לאי נוחות.

משנה את הגישה. חנות פריימרק, צילום: רויטרס

והמהלך הכי מרשים? שעות קנייה מותאמות תחושתית. כל שבת בבוקר, בשעה הראשונה, 26 סניפים בבריטניה יפעלו בשקט מוחלט: ללא מוזיקה, ללא צלילי קופה, ללא כריזות. רק שקט שמאפשר לילדים עם רגישות סנסורית לקנות בגדים בלי להיכנס למצב של עומס חושי.

כשחברה כמו פרימרק, שמוכרת מיליוני פריטים בשנה, משנה את הגישה שלה, השאר חייבים לעקוב. וזה לא רק עניין של נדיבות, זה עניין של שרידות בשוק.

"אנחנו רוצים שכל ילד ירגיש טוב בבגדים שלו, כדי שיוכל להתמקד בדבר החשוב באמת, להיות הוא עצמו", אומרת קריגן.

פרימרק לא המציאה את הרגישות הסנסורית, אבל היא עשתה משהו שחברות אופנה אחרות לא עשו: היא הקשיבה. והקשבה הזו עומדת לשנות את התעשייה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...