אמש (ראשון) התקיימה תצוגת האופנה החגיגית של בוגרי המחלקה לעיצוב אופנה באוניברסיטת חיפה, במסגרתה הציגו הבוגרים את קולקציות הגמר שלהם לאחר לימודים של ארבע שנים.
בית הספר לעיצוב של אוניברסיטת חיפה, שבעבר נקרא וויצו, ערך תהליך של מיתוג מחדש בשנתיים האחרונות כשחבר לאוניברסיטה ובכך למעשה השיק את התואר האוניברסיטאי הראשון בישראל לעיצוב אופנה - מהלך שמורגש היטב ברמה של הסטודנטים.

מתוך הקולקציה של ירדן סלומון // יוסי קרסו
את תצוגת האופנה הייחודית של המחלקה לעיצוב אופנה הנחתה המשפיענית והמעצבת שירה גוטמן, בתה של גלית גוטמן, שכבר שנים כידוע מנחה את תצוגת האופנה של שנקר.
כמה דקות לפני תחילת התצוגה של בוגרי מחזור 2025, האוניברסיטה בחרה לתת מקום גם לבוגרי מחזור 2024, שתצוגת האופנה המסורתית שלהם בוטלה בעקבות המצב הביטחוני בצפון הארץ והיעדר מרחב מוגן בחלל שנבחר בשנה שעברה - צעד מרגש וחשוב מצד בית הספר לעיצוב של האוניברסיטה.

שירה גוטמן // יוסי קרסו
אחר כך, החלה התצוגה החגיגית ובוגרי בית הספר עלו בזה אחר זה להציג את הדגמים שלהם באמצעות חמישה דוגמנים או דוגמניות, שלבשו מערכות לבוש מיוחדות וקונספטואליות שעוצבו על ידם ומסכמות את ארבע שנות לימודיהם.
באופן מיוחד, קולקציות הגברים של בוגרי בית הספר לעיצוב הביאו עימן טוויסט שונה ומורכב לאופנת הגברים הקלאסית, ושילבו גזרות ייחודיות, הדפסים בולטים ובחירת צבעים מעניינת. בחרנו שלוש מעצבות גברים שעיצבו קולקציות משובחות במיוחד.

הקולקציה של מרגרט שניצר // יוסי קרסו
מרגרט שניצר
הקולקציה שעיצבה בוגרת בית הספר מרגרט שניצר שואבת השראה ממסע ההגירה המשפחתי של המעצבת, שנע בין אוקראינה לישראל. תצלומים משפחתיים ישנים הפכו לחומר גלם עיצובי ולבסיס לחקירה של זהות והגירה. כל דגם נבנה מתוך זיכרון - של מקום, של זמן, של מעבר.
לפי שניצר, העיצובים בקולקציה משלבים פריטי לבוש מסורתיים מהמורשת האוקראינית עם גזרות עכשוויות מחיי היום־יום בישראל - גזרות רחבות המשלבות משחק של נפחים ופרופורציות. מוטיב הכלנית מלווה את הקולקציה כולה: פרח עדין אך עיקש, שסימניו מופיעים ברקמה, בצבעוניות ובקו הרישום.

מתוך הקולקציה של מרגרט שניצר // יוסי קרסו
ירדן סלומון
הקולקציה של בוגרת בית הספר ירדן סלומון הציגה באופן מעניין את תופעת הבריונות, המתבטאת במגוון התנהגויות תוקפניות ומתרחשת לרוב בקרב ילדים ובני נוער. כמי שבילדותה חוותה בריונות במסדרונות בית הספר, חיפשה ירדן את הדרכים בהן יכולה תופעה זו להתבטא באופן ויזואלי.
התהליך המחקרי של הבוגרת הוביל להתבוננות בענפי ספורט אלימים במהותם - כמו למשל פוטבול ואגרוף - ודרכם נבחנו הדרכים למיגון השחקנים מפגיעות מסיביות בעזרת לבוש שהוא עצמו בעל חזות מאיימת. הקולקציה של סלומון יצקה את ענפי הספורט הללו לתוך מערכות לבוש מרשימות ומסקרנות מאוד - באופן בלתי שגרתי.

מתוך הקולקציה של ירדן סלומון // יוסי קרסו

מתוך הקולקציה של ירדן סלומון // יוסי קרסו
הגר לנדסמן
הקולקציה של הגר לנדסמן עוסקת בשירת ההייקו היפנית - שירה קצרה ופשוטה לכאורה, היוצרת רגע של דימוי. מתוך קריאת שירים אלה, נבנו פריטי לבוש שמתרגמים את התחושות והאסוציאציות לרגעים של תנועה, התפתחות, התלבשות והשתנות.
הקולקציה מורכבת מחמש מערכות הלבוש, הכוללות השראה יפנית המורגשת באופן ברור. הטקסטיל, הגזרות והצלליות משקפים חוסר שלמות מכוון, מרחב פתוח לפירוש. בסיס הקולקציה נבנה מתוך צילומי נוף בשחור־לבן של אב הבוגרת, שרגא לנדסמן, המציגים שכבות של טבע, זמן וזיכרון. אלה מתמזגים עם שפת ההייקו ויוצרים יחד פרשנות צורנית חדשה.

מתוך הקולקציה של הגר לנדסמן // יוסי קרסו

מתוך הקולקציה של הגר לנדסמן // יוסי קרסו
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו