אחרי 37 שנים, האישה המשפיעה ביותר בתעשיית האופנה העולמית, אנה ווינטור, עוזבת את תפקידה הנוכחי במגזין ווג.
ווינטור, המכהנת כעורכת הראשית של מגזין ווג האמריקני, מנהלת התוכן הראשית של קבוצת קונדה נאסט ומנהלת המערכת העולמית של ווג, הודיעה לעובדיה כי היא תחפש ראש מחלקת תוכן חדש (או עורך ראשי) בווג האמריקני. לפי הקבוצה, ווינטור תישאר כסמנכ"לית התוכן העולמית של קונדה נאסט ומנהלת המערכת העולמית בווג.
בתפקידה כסמנכ"לית תוכן, ווינטור תמשיך לפקח על כל המגזינים של קבוצת קונדה נאסט ברחבי העולם, כולל Wired, Vanity Fair, GQ, AD, קונדה נסט טרוולר, גלאמור ואחרים.
העורכת הוותיקה החלה את הקריירה שלה בווג בשנת 1988, ולקחה את המושכות מהעורכת הראשית לשעבר גרייס מירבלה. ווינטור החלה מיד לעצב מחדש את המגזין ואחד מהצעדים העיקריים הראשונים שלה עשה היסטוריה עבור המגזין.
על השער הראשון בעריכתה, גיליון נובמבר 1988, הוצגה הדוגמנית הישראלית מיכאלה ברקו בג'ינס בשווי 50 דולר (הפעם הראשונה שג'ינס הופיע על שער ווג) עם סוודר של מעצב העל כריסטיאן לקרואה בשווי 10 אלף דולר. ווינטור נתנה מקום לאופנה יותר מקודמותיה בתפקיד, שכן לפני הכניסה שלה למגזין, השערים בעיקר התמקדו בפנים של הדוגמניות.
המוניטין רב השנים שלה כדמות משפיעה אך מאיימת, נחשב כהשראה לדמותה של מירנדה פריסטלי בספר "השטן לובשת פראדה", ספר שנכתב על ידי עוזרתה לשעבר לורן וייסברגר, ומאוחר יותר עובד לסרט בכיכובן של אן האת'ווי ומריל סטריפ.
ב-2009, היא הפכה את היוצרות, והכניסה מצלמות לתוך העולם המקודש של ווג במהלך הפקת "גיליון ספטמבר" השנתי - הגיליון החשוב ביותר בתעשיית האופנה. הסרט התיעודי, "The September Issue", צילם את המשימות היומיומיות של וינטור וצוותה כשהם מרכיבים את גיליון ספטמבר הגדול ביותר עד כה. זה היה אחד המראות הראשונים של "תנ"ך האופנה".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
